Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Storkvinnan9901: när jag slutade förra gången, så hållde jag också på att spy av cigarettrök, luktade verkligen pyton, sa att jag aldrig skulle börja röka igen, men så en solig dag i maj, med häxhumör och en kopp kaffe, så tog jag en cigg av min gubbe (han feströker) satte mig på trappen och livet var ljuvligt igen och jag ville bara börja igen, så det var kört...men nu skall häxan komma fram i morgon, å stackars gubben och sonen, fast sonen blir nog glad, han tycker inte om att jag röker - mamma det är dumheter... och visst är det så....men nu vill jag verkligen förbättra mitt liv, once in a life time...vad skönt att du blev av med astman, har inte tagit en astma medicin sen den 15.e september men kännde av det idag -5 och stod ute och skrapade rutorna, hosta som en dåre, men släppte när jag kom in igen...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Ni som skall opas snart! har ni facebook? Ni får gärna "adda" mig, vill gärna kunna bolla med någon/några om funderngar efter opeation m.m.
    Sök på min mejl då det finns många som heter samma som jag.... [email protected]

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

jeto 74: du får gära adda mig, menar mer att dom som vill utbyta info efter och även innan op får gärna adda mig på facebook med

Fragile Angel: Tänker på dig!

Chamar75: vad skönt att du mår bra! På en skal från 1-10 hur ont har du?

Angående rökningen så har jag fimpat...och häxan har än så länge hållt sig borta, är hela tiden på väg till dörren, utan att ha en tanke på vad jag skall göra, det e nog svårast att bryta gamla rutiner, jag skulle ha slutat för 3 veckor sedan enligt läkarens rekommendation, men jag slutar nu, bättre sen än aldrig även om det inte kommer påverka min operation, för att bli fri allt skit i kroppen tar egentligen månader...men men, jag vill ha tillbaka min ork och nu skall jag göra allt för att "hitta" den

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

chamar75: åhh vad skönt, hoppas jag slipper värk jag med Hade rysligt ont efter kjesarsnittet, men då hade jag en infektion som jag inte riktigt fattatde att jag hade först, men med antibiotika så la sig den värsta värken efter 4 dagar, sen hade jag inte så ont längre.... fast jag kom på infektionen först efter 8 dagar, så är det ibland när man förtränger saker.....

hållt mig rökfri i snart 17 h och det här skall banne mig gå...häxan har kommit fram 1 gång idag, då jag insåg att sambon som inte är så stöttande med det här, har lagt fram sina cigg (han feströker) på köksbordet, bara för att jävlas, så han fick en utskällning men jag är starkare än vad han tror....var inne på fm och köpte prinsesstårta till honom då han fyller år idag, han tyckte att jag skulle ta en bit, för han säger inget till någon, allt för att han tror att jag faller för frestelser, men där har han fel....förstår inte varför han inte stöttar mig i det här, men men det får man leva med

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: Lycka till idag!!!

Har varit rökfri i 34 h, konstigt nog funkar det bra Så detta fixar jag....men modifasten som gått så bra hela tiden får mig att må illa, tror jag förätit mig på den...men men bara 5 dagar kvar...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hej har nu ringt avdelning där jag kommer läggas in på måndag och fått reda på vilken tid jag skall komma dit...Redan klockan 6 och är andren ut att opas, ni som varit andren vet ni hur lång tid ni fick vänta från det att ni kottit dit och sedan rullades in i operationssalen?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

BridgetJones: tack för ditt svar, ja det diffar nog en hel del kan jag tro...

Börjar bli riktigt nervös nu, jag glömde fråga om jag kunde ha dator med mig och om jag fick ha på mobilen....vet att jag inte fick det då jag födde sonen 2006...men jag hoppas jag får ha min mobil iallafall.... kommer ha separationsångest frän min son då han nästan bara tyr sig till mig, vilket är jobbigt både för mig och pappan, men jag har berättat för sonen att jag kommer sova över hos doktorn och han verkar förstå (Han har autism) SÅ jag hoppas det går bra, vi har planerat in roliga saker som pappan kan göra medans jag ligger inne...för att underlätta för dom båda...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Pilliss: Välkommen hem! har tyvärr inget svar då jag har ide torka på vad jag skall stoppa i mig efter operationen......men jag skall fixa gulachsoppa det e jag sugen på....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Nu är snart väskan packad, fick ett litet samtal från näl vid 2 tiden....Jag skall skrivas in 05.30 istället för klockan 6 och blir inte andren som opas utan den första, så nu sätts nerverna på spel....kommer premedicineras vid 06.15 och skall duscha innan....

Hur lång tid efter att ni premedicinerades fick ni rulla in på op-bordet? Blir man helt lugn på det lugnande man får? Känns som att jag skulle behöva något nu på en gng Men jag är glad att det äntligen blir av så man kan starta sin resa och säga adjö till mitt gamla liv....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

äntligen hemma!  Opades i måndags och har haft problem med smärta och att få i mig det jag skall, så jag har gått på smärtstillande och dropp. men nu känner jag mig mycket bättre...skriver nog mer senare när jag har mer ork.

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)