Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

börjar bli jäkligt nojjig! Skall träffa hela teamet på torsdag och vi skall bestämma tid för operation hoppas att det blir i år

När ni var och besökte teamet..(ssk, kirurg, läkare och närkosläkaren) fick ni en optid som var inom ett par månader eller fick ni en optid som gällde flera månader senare?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Krya på er alla som behöver, behöver det själv också då jag åkt på en jäklig förkyldning...usch

Angående: Snygga stövlar...Jag bara längtar till operationen blir av och att kilona försvinner, för vem vill inte ha snygga stövlar

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

hej tjejer...
    Nu är det äntligen min tur, fick dock ingen direkt tid idag, men jag kommer opas under hösten Så jäkla glad att tårarna rinner, innan jag gick sa en ssk, Vi syns inom 1 till 1 ½ månad....Det bara bubblar inom mig... Behöver flyta i 3 veckor och losa 8 kilo, tror att jag fixar det om jag ger mig attan på det, dock måste jag även nu sluta röka, vilket är ännu svårare än att flyta, så nu ihelgen får jag göra ett upplägg på hur jag skall gå tillväga....

Någon här som slutade röka innan och började med flyt strax därefter? Hur gick ni tillväga??

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Gurkazz: När skall du opas? Skall vi kämpa tillsammans? skall du sluta röka före du skall gå på flyt? Jasg skall opas på Näl i Trollhättan!

Vandersson: Ja jag skall nog testa dom, får ringa min läkare nästa vecka...

Är så himla förkyld och det bara rosslar i lungorna, orkar inte vara förkyld, vill bli frisk!! Men jag är så jäkla lycklig att jag skall opas nu i höst....Men blev jäkligt nojjig då jag pratade med narkosläkaren, då han beskrev hur masken fungerade osv.....Usch...är inte nojjig över open, men dock narkosen....Min syster höll på att stryka med när hon opererade ett åderbråck plus att dom fick ge henne mer och mer narkos för hon ville vakna hela tiden, så dom fick avsluta operationen snabbt....
    Min son har också sövts ner och även han behövde mer narkos än han skulle ha...så jag hoppas att jag inte är som dom....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

SilverEmma: Min läkare sa minst en månad innan...har ju dock inte fått tiden än, men den e ganska snart....Skall försöka ta ett beslut om vilken dag jag skall sluta och hoppas att det kommer funka bra...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Har varit jätteförkyld nu ett tag och väldig rosslig i lungorna, skall åka utomlands i morgon och gott på pencillin sen i fredags då jag hade ett tryck över lungorna, fick kortison tabletter m.m. utskrivet, bokade en ny tid igår  tills idag då rosslet inte vill ge med sig + att det e jobbigt att andas på nätterna...Idag fick jag ta smällen....crp visade inget och läkaren sa att att jag fått en astmainfektion som kan bli bestående då crp var normalt, för antibiotikan borde ha tagit det redan i helgen....så nu har man en massa kortison tabletter och inhalationer, så imorgon är det färdigrökt....Fimpar för gott hoppas jag....köpt nikotinplåster som skall dämpa suget och hoppas innerligt att det gör det, för nu eller aldrig känns det som....

Sen skall jag försöka sitta under ett parasoll och njuta av en veckas semster i turkiet, får dock inte sola då jag går på penicillin som kan ge hudutslag vid sol Denna resa kommer jag nog alltid att minnas Hoppas jag minns det som att det var då jag blev rökfri och inte att det var den semstern jag var så dålig

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hej hopp!
    Känner mig fortfarande skit krasslig har varit "förkyld" länge nu....Har varit på en veckas semester i turkiet, fast första halvan mådde jag riktigt skit, insatt på antibiotika, gick till läkaren dagen innan igen för jag hade ont i lungorna och vaknade med blåa läppar, läkaren konstaterade en astma infektion, som kan vara bestående...känns skit och ja jag måste sluta röka, så på måndag ringer jag läkaren och ber han skriva ut sluta röka tabletter....har slutat med båda kortisonmedicinerna idag och hoppas på att det är dom jag mår skit utav. Vill ju bli pigg...

I tisdags förra veckan fick jag min efterlängtade op tid...den 29:e september fick ju panik eftersom jag mådde verkligen skit då, så jag ringde och avbokade den, för jag vill verkligen vara helt frisk när jag skall opas...Hon skall skicka ut en ny tid hon trodde att det skulle bli den 18:e eller den 20: oktober så det e ju snart ändå....

Så nu skall här slutas att röka och börja med soppor den sita veckan av september....Tror det blir en bra plan

Drömmer ni mycket om kläder och skor? Jag drömmer om snygga skinnstövlar hela tiden, + snygga jackor....

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

usch det där med att folk stirrar är hemskt, men det är väl bara som man tror...
    Även jag hatar stranden, vi bor vid en sjö, men jag går aldrig dit och badar, för att jag skäms inför folk som vet vem jag är...Åker heldre 7 mil extra, för där stöter jag aldrig på någon som jag känner + att mina systrar bor där så man kan vara fler "tjockisar" som badar....

Nu när vi var nere till turkiet så åkte vi med ganska nyfunna vänner, dom har oxå en övervikt, men på ett snyggare sätt, tycker jag i allafall....men jag var stolt över mig själv som badade med bikini vilket jag gärna inte gör här hemma...tankini är det jag använder mest här hemma....men när vi kom upp till hotellrummet och såg mig i spegeln, så blev jag mest rädd, vid poolen så tänkte jag , jag är inte så farligt stor och i spegeln så tänkte jag hur F-n vågar jag....i mitt huvud är jag smalare än vad jag är....det är samma med kläder oftast tror jag att jag kommer i ett klädesplagg, fast jag inte gör....

Upplever alla att huvudet inte hänger med kroppen eller är det olika?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

välkommna hit, ni nya Kul att bli fler att utbyta information med

Wieeehuu idag kom den nya tiden för op den 18:e oktober!!
     Pirr i magen och orolig för att jag måste sjuta upp denna tiden med, då jag var på akuten i går kväll, vaknade igår med brännande känsla i ansiktet, så att det dykt upp ett 50-tal plitor såg ut som finnar, tänkte inte så mycket på det men vid 15-tiden brännde det mer än någonsin, tittade i spegel jag var rödflammig, varm, svullen som en boll och mängder av nya prickar vissa stora med vitt i (ursäkta äcklet ) och vissa pytte små i hela asniktet, på öronen, i öronen, bakom öronen ner på halsen och bak i nacken, även hårbotten var full, kände mig febrig och trött + att tungan var full med onda vita prickar, ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att jag måste åka in och jag fick inte köra själv....bad sambon som skulle jobba natt att skjutsa mig till min syster som lovat att passa sonen och köra mig till akuten, sprang snabbt in i röstlokalen och röstade, folk riktigt glodde och jag har aldrig kännt mig så "ful" i hela mitt liv usch vad jag skämmdes Men väl inne på akuten la dom in mig på ett rum efter att proverna tagits och en jäkla massa medicin igen (skrev sist om min jäkla förkyldning och astma infektion jag "haft" då jag fick en massa nya mediciner) fick ligga under bltr kontoll m.m. och dom tog halsprover för dom trodde jag fått Scharlakansfeber m.m. men dom hittade inget och läkaren trodde det var en virusinfektion då jag hade förhöjd sänka..skickades hem igen men fick absolut inte sova själv...Känner mig bättre idag hälften av prickarna har försvunnit och det bränner inte längre....så nu hoppas jag på att bli frisk så jag kan göra min efterlängtade operation.....Nu skall jag sluta att gnälla för det känns som alla inlägg handla om gnäll från mig

Man blir så jäkla insirerad av alla fina före och efter bilder, längat tills jag kan lägga ut mina

När paratade ni med chefen, har inte gjort det än,känner lite panik men hon vet att jag går på obestitasmott. Känner att jag är ute i sista sekund, men hon kan väl inte neka mig?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

mickan21: jo visst e jag skitnervös, orolig, men man är ju aldrig så väl bevakad som man är vid operationen....Men visst nojjig för komplikationer är jag allt, fick nämligen en kraftig infektion när jag gjorde akut kejsarsnitt med sonen 06...
    men man måste föröska vara positiv...Detta är min sista utväg och det kommer att gå bra

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)