Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

ChokladMoshin skrev 2010-11-07 10:23:43 följande:
    Halloj i tråden!
    Länge sedan jag var här inne nu.
    Men min bebis har tittat ut nu i alla fall, 1 hel månad för tidigt och med katastrofsnitt, himla bråttom hade hon.
    Det trevliga var ju att när jag kom hem från Bb så visade vågen på -12 kg, så nu totalt -44 kg på 6 månader.
    Här är i alla fall mitt lilla mirakel.
    Lycka till nu till alla er som har gjort op, väntar på op och ja alla andra med.

Grattis till det lilla underverket.

Kram Annicka
  • Annicka
    Nettan1982 skrev 2010-11-08 17:37:52 följande:
    Lycka till med det beslut du än tar! Aldrig lätt med sådana beslut...

Jag har iaf lagt upp fler bilder om ngn vill se... MAn måste vara inlagd i min adressbok för o se o ni får hojta till om ni inte kan se...
    Du är jätte fin!

Kram!
  • Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-11-09 12:32:08 följande:
    Nu är jag nere på sextiotalet!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Och BMI ligger plötsligt på 24,7 vilket är normal BMI. Goodbye övervikt, goodbye fetma! Må våra vägar ALDRIG korsas igen.

Om en månad ska jag på halvårskontroll på Sophiahemmet, min förhoppning är att alla värden ser br ut också så att jag kan känna mig helt nöjd.
    Grattis till sextiotalet!

Kram Annicka
  • Annicka
    SkinnyNo2 skrev 2010-11-09 21:19:57 följande:
    Nu är det inte många timmar kvar.....

Ska vara på Ersta kl 7.30 imorgon, har inte någon exakt op-tid men tror det blir på f.m.
    Är inte nervös än och hoppas att jag inte blir det heller.

Hör av mig när jag kommit över till andra sidan
    Lycka till imorgon med op!

Kram Annicka
  • Annicka
    Fragile Angel skrev 2010-11-10 00:21:04 följande:
    Började blöda kraftigt imorse, 9 dagar INNAN mensen skulle komma, den brukar ALDRIG komma för tidigt.

Gick till MVC och kissade på en sticka, jag hade halter av HCG-hormoner, så jag var gravid, men har alltså fått MISSFALL Gråter...

Nu vet jag iaf att jag KAN bli gravid utan IVF... Måste bero på viktnedgången...

Jag är så jävla ledsen, jag hade ju till slut kommit fram till att jag ville ha barnet om jag var gravid.
    Kram!
  • Annicka
    Philippa skrev 2010-11-10 15:18:11 följande:
    Vad har hänt med Fragile Angel? Hon är avregistrerad.....
    Hon fick missfall igår och är väldigt ledsen och vill inte vara här inne på ett tag men hon kommer väl tillbaka när hon orkar.

Kram
  • Annicka
    Philippa skrev 2010-11-10 16:11:19 följande:
    Oj, det var tråkigt att höra.. men måste hon avregistrera sig för det?

hoppas hon mår bättre snart!
    jag vet inte varför hon har avregistrerat för!

Kram
  • Annicka
    Tinzi skrev 2010-11-10 20:13:23 följande:
    Hej hej! Nu behöver jag hjälp!

Ska OP i morgon bitti *nervös & rädd*

Har tappat bort min pärm m. info, så behöver veta om jag missat ngt...

ska jag Descutan duscha 2 ggr på raken nu ikväll, sen en gång i morgon bitti innan jag åker?
    Får jag dricka min modifast shake ikväll och i morrn bitti?

något mer jag behöver veta?! tänka på?!?

Jätte tacksam för svar!
    Jag duschade två gånger på kvällen innan op och sen en gång på sjukhuset och jag drack min sista modifast kvällen innan op men jag vet inte hur det är på Calanderska?

Lycka till imorgon!

Kram
  • Annicka
    Tinzi skrev 2010-11-10 20:26:34 följande:
    ah, duscha på sjukhuset, bra bra :) hoppas jag får det med då :) då vågar jag ta min shake nu då.
    Ja det tror jag att du får göra. Njut av dom timmarna som är kvar innan du ska iväg imorgon tidigt. Ska gubben din med också? Hur har det gått för honom med sin vikt?

Kram Annicka
  • Annicka
    TigerLinn skrev 2010-11-11 01:02:39 följande:
    hoppas de är bra med er alla.. själv sitter jag inlagd på lassarettet med en inflamera galla som ska tas bort med operation förhoppningsvis i morgon detta kom som ett brev på posten efter min GBP operation :( inte kul men bara att bita ihop ska försöka vila några timmar och hålla tummarna att operationen blir av senare i dag. läkarna har lovat op två dagar i rad men fåt skjuta på de pga akutare fall som kommit in.
    Lycka till!

Kram Annicka
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)