• Mysano

Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!

Hej! {#lang_emotions_smile}

Är en tjej på 25 som genomgår första gonadotropinstimuleringen och är lite sugen på att prata med andra som också går igenom detta just nu eller ska till att börja med det! Jag och min sambo har försökt skaffa barna nu i ca 1 år men inget pluss på stickan än! Vi har kommit så långt att vi fått tagit ägglossnings sprutan i alla fall och håller nu tummarna att det ska visas ett pluss på stickan om ca 16 dagar =)

Hoppas nu på någon som vill diskutera lite! Kram till er alla

• Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!
  • Mysano

Hej :) Va kul att det fanns en till i alla fall :) Hur har det gått hoppas att det blev ett ppluss =) Men som du säger så brukar man känna på sig hur det är. Momenten har gått bra tycker jag det svåraste har varit att komma ihåg å ta spruterna å suprekuren! Det jag merkte av suprekuren var att jag kunna bli ledsen för små saker! HUr har det varit för dig då?

Ha en fortsatt trevlig kväll! kram

• Mysano

Hej mara12!

Jag börjad oxå med pergotime och fick äggblosor på trippeldosen men inget resultat efter det! Tror det är 3 månaders änte tid tyvär.. Men det beror lite på om man har egen mens och så tror jag! Jag fick själv en egen blödning efter två månader ca så då fick jag en tid då =)

Kan bara säga ha tålamod men vet att det är segt att gå och vänta! Men lycka till!  En sak är då i alla fall säker att dom är kunniga och bra tillmötes =)

• Mysano

Hej det var ju tråkigt att det var negattivt! Men bara att fortsätta kämpa :) Kan annars hålla med dig om att det är psykiskt påfrestande. Så är det en ny väntelista igen? trodde det var så at man bara kunna börja om på nytt? Eller ska du in för IVF?
    Dom sa ju till mig i alla fall att första omgången var en provomgång! Klart vi håller tummarana jag bara längtar tills nästa lördag. Men vet att jag kommer bli besviken om det visar negativt!

• Mysano
    Anna10: Gud va tråkigt :S Känns som det tar sådag jäkla tid med allt... Men du har ingen egen mens alls eller? Jag vet ju vad jag har att vänta mig det blir ju säkert samma sak för mig!  Ha det så bra! {#lang_emotions_smile}
  • Mysano
    Anna10:  Kom på några frågor jag tänkte fråga dig! Hade du ont i äggstockarna och brösten efter du tagit ägglossningssprutan? Det har jag! Vet inte om det är bra eller dåligt :) Kan önska dig trevlig helg med! kram
  • Mysano
    Anna10:

Var ner till sahlgrenska igår för fick riktigt ont och det visade sig att jag hade en systa på höger äggstock som var 4x5cm! Men dom kunna inte se nu om det var för jag haft ägglossning eller om det var en dålig! Men vi hoppas på det första. Och det visar sig på lördag efter testet. Och skulle det visa sig att jag inte får ett pluss så ska jag ner på  ett återbösk om två veckor och se om den gått bort. Nej jag hade inte haft någon mens alls innan jag kom ner till sahlgrenska. Men fick två spontana blödningar efter trippeldos av pergotime, så det var kul =) Men dom har i alla fall konstaterat att jag har pco! Är du från göteborg eller någon annan stans? Själv är jag från Vara trakten {#lang_emotions_smile}

Ha det bra!
  • Mysano
    Anna10

Hallå kollade redan förra lördagen och det blev ett stort pluss :D helt otroligt hade inte vi räknat med! Men så jäkla roligt =) Hoppas nu att allt går bra! Kan förstå att det är skunt att inte ha några tider att passa längre. Men får önska dig lycka till nästa gång! Trevlig helg!
  • Mysano

Tack Tack! Ska ner nu på torsdag och se hur många det är.. Kan vara tre stycken små liv där inne! Men hoppas på en eller två =) Du har inte fått några spontana blödningar än?

Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!