• Mysano

Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!

Hej! {#lang_emotions_smile}

Är en tjej på 25 som genomgår första gonadotropinstimuleringen och är lite sugen på att prata med andra som också går igenom detta just nu eller ska till att börja med det! Jag och min sambo har försökt skaffa barna nu i ca 1 år men inget pluss på stickan än! Vi har kommit så långt att vi fått tagit ägglossnings sprutan i alla fall och håller nu tummarna att det ska visas ett pluss på stickan om ca 16 dagar =)

Hoppas nu på någon som vill diskutera lite! Kram till er alla

• Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!
  • bollanmollan

Får jag fråga vad det är för något?

• Anna10
    Mysano:
    Hej, jag genomgår också min första gonadotropinstimulering på Sahlgrenska. Verkar inte vara så många som gör det, men så skönt att du är i samma situation. Jag har testdag imorgon, är supernervös men jag tror dessvärre på ett neg. test, det bara känns så...
    Hur tycker du det har gått med alla momenten? Hur har du mått?
    Kram

Bollanmollan: det är i stort sett samma procedurer som IVF men man befruktar ägget på naturlig väg, alltså inget äggplock och insättning.
    För min del är det gonadotropinstimulering i första hand men kan komma att övergå till IVF om det inte vill sig.
  • Mysano

Hej :) Va kul att det fanns en till i alla fall :) Hur har det gått hoppas att det blev ett ppluss =) Men som du säger så brukar man känna på sig hur det är. Momenten har gått bra tycker jag det svåraste har varit att komma ihåg å ta spruterna å suprekuren! Det jag merkte av suprekuren var att jag kunna bli ledsen för små saker! HUr har det varit för dig då?

Ha en fortsatt trevlig kväll! kram

• mara12

Hej, vi väntar på att få börja en gonadotropinstimuleringen på Sahlgrenska. Vi har testat Pergotime enkel-, dubbel- och trippelkur utan resultat (ingen tillväxt av någon äggblåsa och därmed ingen ÄL). 

Anna10 och Mysano, hur länge fick ni vänta innan ni började behandlingen från det att ni sattes upp på väntelistan? 

Vi har precis blivit blivit uppsatta på väntelistan så antagligen blir det ingen behandling innan efter sommaren tyvärr. 

Lycka till till er båda!
  • Mysano

Hej mara12!

Jag börjad oxå med pergotime och fick äggblosor på trippeldosen men inget resultat efter det! Tror det är 3 månaders änte tid tyvär.. Men det beror lite på om man har egen mens och så tror jag! Jag fick själv en egen blödning efter två månader ca så då fick jag en tid då =)

Kan bara säga ha tålamod men vet att det är segt att gå och vänta! Men lycka till!  En sak är då i alla fall säker att dom är kunniga och bra tillmötes =)

• Anna10
    Mysano: Jag tycker hela proceduren har fungerat  bra och jag har inte känt av några direkta biverkningar. Förutom att det hela är lite psykiskt påfrestande och att det är mycket klockslag att komma ihåg och alla dessa turer för besök & blodprover såklart...
    Mitt test var som väntat negativt och jag ska prata med dom imorgon för att sättas upp på väntelista.... Känns ju inte så kul att behöva genomgå allt igen, men vi får hålla tummarna att det går vägen nästa gång!

Mara:
    Från det att alla undersökningar och sådant var gjort fick jag påbörja behandlingen med suprecur redan samma dag då det inte var någon väntelista, men vet inte hur det ser ut just nu.... Men hoppas det går fort, lycka till!! Och jag håller helt med Mysano, dom är väldigt trevliga och snälla att ha att göra med.
  • Mysano

Hej det var ju tråkigt att det var negattivt! Men bara att fortsätta kämpa :) Kan annars hålla med dig om att det är psykiskt påfrestande. Så är det en ny väntelista igen? trodde det var så at man bara kunna börja om på nytt? Eller ska du in för IVF?
    Dom sa ju till mig i alla fall att första omgången var en provomgång! Klart vi håller tummarana jag bara längtar tills nästa lördag. Men vet att jag kommer bli besviken om det visar negativt!

• Anna10
    Mysano: Nu har jag pratat med barnmorskan och i och med att man ska vänta 4 veckor mellan behandlingarna skulle nästa påbörjas för sent och hamna mitt i semesterstängningen{#lang_emotions_frown}!! Så vi får snällt vänta till augusti, men jag kunde starta med suprecur på egen hand i juli.... Känns ju skit{#lang_emotions_cry}, men kanske allt som händer har en mening, vem vet??
    Hoppas nu bara ditt test visar ett stort plus{#lang_emotions_laughing}!
  • Mysano
    Anna10: Gud va tråkigt :S Känns som det tar sådag jäkla tid med allt... Men du har ingen egen mens alls eller? Jag vet ju vad jag har att vänta mig det blir ju säkert samma sak för mig!  Ha det så bra! {#lang_emotions_smile}
  • Mysano
    Anna10:  Kom på några frågor jag tänkte fråga dig! Hade du ont i äggstockarna och brösten efter du tagit ägglossningssprutan? Det har jag! Vet inte om det är bra eller dåligt :) Kan önska dig trevlig helg med! kram
Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!