• Mysano

Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!

Hej! {#lang_emotions_smile}

Är en tjej på 25 som genomgår första gonadotropinstimuleringen och är lite sugen på att prata med andra som också går igenom detta just nu eller ska till att börja med det! Jag och min sambo har försökt skaffa barna nu i ca 1 år men inget pluss på stickan än! Vi har kommit så långt att vi fått tagit ägglossnings sprutan i alla fall och håller nu tummarna att det ska visas ett pluss på stickan om ca 16 dagar =)

Hoppas nu på någon som vill diskutera lite! Kram till er alla

• Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!
  • Anna10
    Mysano:
    Jag hade också ont i äggstockarna efter sprutan och var lite "uppblåst", hade inga direkta spänningar i brösten. Vad jag har förstått så är det lite olika hur man reagerar, och det behöver varken vara bra eller dåligt...
    Hoppas du mår bättre nu iaf!!
    Har knappt ingen mens alls.....Du då? Har du fått diagnosen pco? Jag tror inte dom har nämnt det till mig, men ska fråga nästa gång jag är där.
    Ha det fint!
  • Mysano
    Anna10:

Var ner till sahlgrenska igår för fick riktigt ont och det visade sig att jag hade en systa på höger äggstock som var 4x5cm! Men dom kunna inte se nu om det var för jag haft ägglossning eller om det var en dålig! Men vi hoppas på det första. Och det visar sig på lördag efter testet. Och skulle det visa sig att jag inte får ett pluss så ska jag ner på  ett återbösk om två veckor och se om den gått bort. Nej jag hade inte haft någon mens alls innan jag kom ner till sahlgrenska. Men fick två spontana blödningar efter trippeldos av pergotime, så det var kul =) Men dom har i alla fall konstaterat att jag har pco! Är du från göteborg eller någon annan stans? Själv är jag från Vara trakten {#lang_emotions_smile}

Ha det bra!
  • Anna10
    Mysano:
    Hålller tummarna för att det blir ett plus imorgon på din testdag. Hoppas också att magsmärtan har försvunnit.
    Här är ju allt lugnt på stimuleringsfronten, och det känns faktiskt rätt så skönt att inte livet är inrutat med spray och spruttider....men också skönt att det drar igång igen i juli!
    Jag bor i Göteborg!!

Ha de fint!
  • Mysano
    Anna10

Hallå kollade redan förra lördagen och det blev ett stort pluss :D helt otroligt hade inte vi räknat med! Men så jäkla roligt =) Hoppas nu att allt går bra! Kan förstå att det är skunt att inte ha några tider att passa längre. Men får önska dig lycka till nästa gång! Trevlig helg!
  • Anna10

Mysano:
    Stort Grattis, vad kul för er!!!
    Önskar dig all lycka till!!

• Mysano

Tack Tack! Ska ner nu på torsdag och se hur många det är.. Kan vara tre stycken små liv där inne! Men hoppas på en eller två =) Du har inte fått några spontana blödningar än?

• mara12

Hej, nu har vi börjat vår första simuleringsomgång och har sprayat i ca 1 vecka.

Någon som har genomgått detta och kan svara på hur länge ni behövde injicera puregon? Alltså hur lång tid tog det från det att ni började med sprutorna till ni tog ägglossningssprutan?

Någon annan som precis har börjat en stimulering???

• Anna10
    Mara12: Vad spännande då ligger vi nästan samtidigt i stimuleringsprocessen än så länge, då hoppas jag vi kan följas åt och att vi båda plussarSkrattande. Jag har påbörjat min tredje stimulering nu, började spraya 25/10. Tidigare gånger har jag injicerat i ca 16 dagar och sedan tagit "slutsprutan". Tror att det är lite olika beroende på hur lätt/svårstimulerad man är.
    Känner du av några biverkningar på sprayet? 
  • mara12

Hej Anna10!

Vad gäller biverkningarna så känner jag mig mer och mer trött. Men annars helt ok. Har sprayat i 2 v nu och ska nog spraya 1 vecka till eftersom de inte hade tid innan. 

Hur har det gått för dig med biverkningarna, både med sprayen och sprutorna?

Är det suprecur och puregon du tar??

Hur ofta fick du gå på kontroller efter det att du började spruta? Tycker att det är jättejobbigt att passa alla tider och samtidigt inte avslöja allt för alla runt omkring en på jobbet osv. 

Ursäkta att jag bombarderar dig med frågor men har inte varit i kontakt med någon som gör en sådan här stimulering. Det känns som om de flesta går på IVF redan från början. 

Håller tummarna för oss!

• Anna10

Mara 12:
    Du behöver inte be om ursäkt, här är vi ju till för att stötta varandra med diverseGlad!
    Jepp, det är suprecur och puregon jag tar. Första omgången kände jag inte mycket biverkningar alls, mådde riktigt bra. Andra gången var allt mycket jobbigare, kanske var det mest psykologiskt men ändå, hoppas iaf på att den här omgången går bättre och slutar med ett PLUS. 
    Under tiden jag har tagit sprutorna har jag fått ta blodprov 4 ggr + gå på 2 läkarbesök.
    Jag tycker som du att det är skitjobbigt att mobillarmet ringer 3 ggr om dagen och man blir ständigt påmind om allt. Jag har bara berättat för en på jobbet, kanska skulle det vara lättare om alla visste vad man går igenom....

Som du säger så verkar det vara vanligt att man går direkt på IVF, men vi får ju fler chanser på oss....alltid nåt positivtGlad. De säger att man brukar göra tre gonadotropinstimuleringar och sedan gå över till IVF.

Vad har du för diagnos? Jag har inga spontana ägglossningar utan börjar varje behandling med provera.

Ha en fin fredag!

Svar på tråden Vi som genomgår gonadotropinstimulering på Sahlgrenska!