• Rollindynamite

Vikt i v.24

Ställde mig på vågen igår, den visade 67.3. På onsdag var det exakt en månad sen jag vägde mig sist, vägde då 63kg. Min startvikt var 59 och jag e ca. 1.77 lång. Jag har alltså gått upp 8 kg! Jag e i v.24 nu, jag har inte lagt på mig något på något mer ställe än magen heller, inget vatten i benen eller fötter eller nått, o när jag kollar vad andra gått upp så blir jag helt chockad för de flesta tycker de gått upp mycket när de gått längre än mig o väger +10 bara. Hur ska det sluta för mig!?
    Mina frågor till er är:
    Vad väger/vägde ni i v.24?
    Startvikt?
    Längd?
    Har ni gått upp mer än bara på magen?

• Svar på tråden Vikt i v.24
  • veronica03

Sist jag vagdes (i v. 22 - ar nu i v. 25) hade jag tagit nagot i stil med 8 -9 kg pa.... jag vagde ca 47 kg nar jag blev gravid, och ca 56 kg i v. 22. Och i morgon skall jag vagas igen och eftersom min mage vuxit massor (-eftersom jag ar kort ser den proportionellt jatte stor ut) vet jag att jag rimligen maste ha tagit mist ett par kg till pa. Jag vill tillagga att jag inte utvecklats till nagot matmonster: jag promenerar fortsatt ett par km per dag (om an langsamt nu), ater massor av frukt och fibrer - anda synden ar choklad (som jag ocksa glatt smaskade i mig innan jag blev gravid-), och heller inte det i stora mangder. Min allmanna matlust har snarare blivit mindre, och anda stiger jag i vikt. Men jag har inte blivit "tjock" : det ar bara mage (inte rumpa, hals eller ansikte). Och jag tror att nagra manniskor bara gar upp mera oansett vad de gor. Bloder mycket nasblod och ur tandkottet sa kanske det ar den okade blodmangden ocksa. Jag ar glad for min mage, men det ar klart att nar man traffar folk som bara gatt upp 3 kg och man sjalv gatt upp tredubbelt, sa undrar man om man gor nagot fel.... speciellt nar det ar forsta graviditeten.

• MammaCarin 06 och 10

Jag är i vecka 22 nu och har gått upp 10 kg, samma som min förra graviditet. Kan oxå ha de flesta av mina "vanliga" jeans men tycker det är rätt obekvämt men det jag ville tillägga som växer och är tungt så är det ju brösten, jag har ju ökat nästan 2 kup storlekar så missa inte den tanken tjejer när ni funderar på vart det lägger sej :D Detta är säkert helt olika men jag har små i vanliga fall och känner mej nu som en riktigt yppig =)

• veronica03

hihi.. jo , kan istamma att jag nog sakert ocksa samlat ett par av mina extra kg i den regionen kanske ar det darfor jag plotsligt far sa manga komplimanger om att jag ser frash ut trots trotthet....... jag jobbar pa en arbetsplats med 75-80% man

• Anna76

Haha, jaa, jag har också ökat ca 2 storlekar i kupor! {#lang_emotions_surprised} Ett tag kändes brösten gigantiska. Men nu känns det som att de passar bra ihop med magen. {#lang_emotions_wink}

• Miss Saigon

Jag är i vecka 24.. Min startvikt var 53kg och väger nu 55kg Är 1,62 lång

★*☆ BF-100822 ☆*★
  • mamma2B

är i v 24 + 5,5 kg, väger idag 53,5

• Rollindynamite

Ok tack för alla svar, har själv dock inte gått upp något större över brösten, vissa har påpekat att mina bröst blivit större, men jag har inte märkt de själv så mycket iaf, kan fortfarande ha samma bh:ar som förut, sitter lite annorlunda nu bara, så de e väl dax o hoppa upp en storlek iaf.. Men var hos min barnmorska igår o hon trodde att det kunde va så att jag gått upp lite på höfterna kanske, de kan mkt väl stämma för det ser jag ju inte direkt eftersom magen går jäms med nu :P Men vikten ska man väl inte haka upp sig på, jag ser ju ut som vanligt förutom med en stor mage o e väldigt nöjd med det!

• Chipsanka

Är i veckan 24. Har gått upp 7 kilo. Startvikt 63 nu 70 kilo. Har oxå kommit häftigt mkt nu på slutet....har bara fått mage och lite på bysten.. Undrar vart detta kommer att sluta.... =)

• LinnB
    Rollindynamite skrev 2010-04-26 15:44:19 följande:
    Okej precis samma som mig, också v.25 på ons! Eller hur räknade du nu? Jag har gått HELA 24 veckor på ons- går in i v.25 på ons. Blir gött nyfiken på om din mage e lite mindre då eftersom du gått upp lite mindre än mig, ska precis lägga ut en bild jag tog på magen IDAG. Kika o skriv sen om du vill :D
    Ja, precis. Då är vi lika långt gångna.
    Jag kan lägga in en bild från idag, kolla i mitt galleri.
  • Mickan1

Ja har gått upp ca 6kg är i vecka 18, men hellre att man går upp jämt än att gå upp allt sista tiden då huden kanske inte hänger med..

Svar på tråden Vikt i v.24