Vikt i v.24
Sist jag vagdes (i v. 22 - ar nu i v. 25) hade jag tagit nagot i stil med 8 -9 kg pa.... jag vagde ca 47 kg nar jag blev gravid, och ca 56 kg i v. 22. Och i morgon skall jag vagas igen och eftersom min mage vuxit massor (-eftersom jag ar kort ser den proportionellt jatte stor ut) vet jag att jag rimligen maste ha tagit mist ett par kg till pa. Jag vill tillagga att jag inte utvecklats till nagot matmonster: jag promenerar fortsatt ett par km per dag (om an langsamt nu), ater massor av frukt och fibrer - anda synden ar choklad (som jag ocksa glatt smaskade i mig innan jag blev gravid-), och heller inte det i stora mangder. Min allmanna matlust har snarare blivit mindre, och anda stiger jag i vikt. Men jag har inte blivit "tjock" : det ar bara mage (inte rumpa, hals eller ansikte). Och jag tror att nagra manniskor bara gar upp mera oansett vad de gor. Bloder mycket nasblod och ur tandkottet sa kanske det ar den okade blodmangden ocksa. Jag ar glad for min mage, men det ar klart att nar man traffar folk som bara gatt upp 3 kg och man sjalv gatt upp tredubbelt, sa undrar man om man gor nagot fel.... speciellt nar det ar forsta graviditeten.