Inlägg från: NorthLondon |Visa alla inlägg
  • NorthLondon

Barnvagnsjävel!!!!!

Primrose skrev 2010-07-22 19:28:57 följande:
    Jag kan inte heller påminna mig om att jag har varit med om något så otrevligt som du på bussen, TS. Men en sak som förundrar mig är när jag ska gå av med vagnen från tunnelbanan så verkar många tycka att jag ska gå av sist, av någon anledning. Och de som ska på tränger sig gärna in innan man har gått av. Men det gör de även när jag inte har vagn. Och jag är storstadsbo in i märgen (5:e generationen Stockholmare och bott i London i 10 år - där inga människor tränger sig på innan andra har gått av, utom turister möjligtvis).
    En liten parentes som en f.d. Stockholmare som numera bor i London och som är nu inne på min andra sommar som mamma. Och jag måste säga att det är också andra sommaren som jag blir irriterad och smått chockad över den "ohyfs" som finns på Stockholms gator, bussar och tunnelbana när jag kommer med min (med svenska mått, lilla) barnvagn/sulky.

I Stockholm verkar man se det som en fördel att jag inte kan manövrera lika lätt som de utan barnvagn och därför kan man enkelt tränga sig förbi mig på bussen eller tunnelbanan. Dessutom är verkar det ju självklart att den med barnvagn är den som ska gå undan (enkelt) varje gång vid möte på trottoaren. Och hjälp (om det behövs) kan man ju bara drömma om.
    Detta beteende är helt främmande och ologiskt för mig som Londonbo... 
Svar på tråden Barnvagnsjävel!!!!!