Sophieand: Har tyvärr ingen snö här, så jag vet inte hur den funkar i snö. Ska till fjällen om tre veckor och få kan jag återkomma om hur den går att köra i snö om du vill.
Läs nedan om adapter och babyskydd.
Monchichi87: Jag var oxå orolig för att varukorgen skulle vara för liten men jag har inte haft något problem med det. Det får plats en del. Vi har iofs köpt ett Tullsa regnskydd som tar lite mindre plats och det passar perfekt ovanpå varukorgen, så det behöver inte ta någon plats alls från varukorgen.
Vi har inte ett babyskydd som passar på joolzen. Vi kunde nämligen låna ett babyskydd och då kändes onödigt att lägga pengar på det. Det går alldeles utmärkt att ta babyskyddet på armen och köra vagnen med andra handen (vi har en liten bit att gå till bilen) eftersom vagnen är så lättkörd. Men skulle jag köpa ett nytt babyskydd skulle jag nog mycket väl kunna tänka mig ett som passar på joolzen. Men eftersom ett litet barn helst inte ska sitta i den böjda vinkeln, som det blir i ett babyskydd, onödigt länge så skulle jag prioritera utifrån följande punkter:
• det ska finnas en bas att ha bilen, så smidigt!
• det får inte vara för tungt, det är klumpigt att bära som det är
• bonus: att det finns adapter så att man kan sätta det på vagnen