flikkanS skrev 2010-09-13 14:07:18 följande:
hej
någon som vill utvärdera vagnen?
är lite intresserad men vill höra mer fördelar & nackdelar.
är liggkorgen högre än på buggan?
gillar buggan, men stör mig på att liggkorgen är så fruktansvärt lågt ner....
Nu har jag hunnit använda min vagn, men bara lite då min lilla inte gillar vagnen än
(blir bärsele istället).
Liggkorgen är betydligt högre än på buggan, nog den högsta liggdel jag sett.
Tycker på det stora hela att det är en mycket bra vagn. De nackdelar jag upplever är framför allt att det inte finns någonstans att förvara regnskyddet, funderar på att sy en liten väska till det, samt att man inte kan långtidsförvara något i korgen om man vill fälla ihop vagnen (då fälls även korgen ihop). Sen tyckte jag att tyget inte var riktigt vattentätt så vi har fått impregneringsspraya vagnen. Regnskyddet är tyvärr lite korkat utformat när det används till liggdelen (regnar in genom öppningen).
Fördelar är att den är lättkörd, snygg och ovanlig samt lätt att förstå sig på. En praktisk liten detalj är att bakhjulen är så lätta att plocka av, när vagnen behövde pumpas så plockade mannen snabbt av hjulen och gick över gatan till cykelaffären för att pumpa dem. (OBS: bilventil)
Rekomenderar verkligen tillbehören Comfort Screen och Mosquitonet, de står i en bra båge över vagnen och man kan vid behov hänga en filt över vagnen utan att barnet dör av värmeslag. Comfort Screen funkar som regnskydd och den är enkel att ta av så man kommer åt barnet.