Noor skrev 2010-04-28 09:47:09 följande:
GRATTIS Vitsippa! Åh vad glad jag blir av att läsa ditt inlägg :) Och tack för att du delar med dig av din historia och ger hopp till oss andra, det kan jag verkligen behöva nu inför min femte IVF. Sist fick jag ta trombyl men testade minus. Har läst en hel del om prednisolon på sista tiden och undrar hur du fick medicinera det nu när det lyckades. När i behandlingen började du med prednisolon och vilken dos fick du ta? Har du känt av några biverkningar? Jättetacksam för svar! Hoppas du mår bättre nu efter din överstimulering, och återigen stort grattis till din graviditet! Noor
Hej Noor! Tack tack. Jag började med prednidolon på dag sex efter insättningsdagen. Jag tar en tablett prednisolon och en tablett trombyl varje dag. Ska fortsätta fram till ultraljudet och sen får jag se vad läkaren säger. Tror inte att jag har några biverkningar, jag känner ju så mycket annat. Jag är ÖS och har uppsvälld mage, jag har frågat om det beror på tabletterna men de säger att det är ÖS som jag känner av. Nu ska jag rida ut den här ÖS-stormen och hoppas på att allt går vägen.
Lycka till själv och berätta gärna hur det går. Kram