Inlägg från: upyours |Visa alla inlägg
  • upyours

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Snigelkotten skrev 2010-05-22 11:29:00 följande:
    Min föreställningsvärld? Läs i tråden, där framkommer det från vänsterhåll tydligt att svensken är ond och att nysvensken är god.
    Så är vi där igen - DIN föreställningsvärld. Delar upp folk i "antingen eller", höger/vänster, "vi"/"dem". Skilj på hat och kritik.
    Det är nästan roligt jämt
  • upyours
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 11:30:48 följande:
    Är det lika fel att tala om 'svennar' som att tala om 'kulturberikare', tycker du?
    Jamen såklart! Eller trodde du att jag skulle svara nej? Men eftersom du hittills har uttrat ordet "kulturberikare" på ett fult och sarkastiskt sätt betyder att du accepterar att kallas för svenne. Du ser, är man inte respektfull mot folk så kan man inte förvänta sig respekt tillbaka.
  • upyours
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 11:30:53 följande:
    Säg det till vänster/nysvensk PK-eliten.
    Tänk om de inte är vänster? Tänk om de ligger i mitten eller till och med i höger? PK? Tänk om de verkligen har dessa åsikter och inte följer med någon stöm? Kan du sluta vara så jävla fördomsfull och hatisk?
  • upyours

Jag ser med mig att PK nuförtiden är höger. "Vänster" används som skällsord numera.

• upyours

Vad jag vet röstar Roze på moderaterna. Är inte de mer åt höger?

• upyours
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 11:35:20 följande:
    Eller tänk om vissa kunde se verkligheten.
    Varför tror du att endast det DU ser är verkligheten? Varför tror du att de INTE ser det du ser? Bara för att de inte resonerar som dig om samma ämne?
  • upyours
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 11:37:38 följande:
    Moderaterna känns alltmer flummiga tyvärr.
    Moderaterna är bland de mest restriktiva och hårdhänta. Men du kanske vill att de rentav ska vara rasister?
  • upyours
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 11:45:09 följande:
    Personligen har jag absolut ingenting emot att blattar kallar mig för 'svenne'. De får kalla mig precis vad de vill.Nej, jag trodde ingenting, utan frågade mig själv vilken den semantiska innebörden av 'svenne' är egentligen.När jag yngre användes uttrycket helt annorlunda än idag, åtminstone där jag växte upp. 'Svenne' användes av svenskar och betydde ungefär "tönt" (vi talar mitten 80-tal). Jag är ganska säker på att uttrycket inte uppfanns av invandrare som ville förolämpa etniska svenskar. Däremot skedde nog en betydelseglidning av det samtidigt som brukarna av det blev helt andra människor.
    Naturligtvis ändras betydelsen när någon annan än en "broder" använder ordet. Samma sak med ordet "blatte". Du använder det mot dem för att du ogillar dem p.g.a. deras etnicitet, men de använder det som slang.
  • upyours
    Maxipaxi skrev 2010-05-22 12:01:49 följande:
    Fast numera finns det väl inga etniska svenskar som använder uttrycket om andra etniska svenskar, i betydelsen "tönt" (?)
    Jo, "svennebanan", det används flitigt om svenskar som inte tänker längre än näsan räcker.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!