Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

BigDaddy skrev 2010-05-27 14:18:18 följande:
    Maxi, kan du inte försöka framställa dina egna åsikter istället för att klippa och klistra in länkar? Särskilt till sådana sidor som politiskt inkorrekt.
    Länken tar ju upp en intressant fråga: Varför slog media upp SKOP:s undersökning häromdagen, när Sd fick bara 2,9% men inte denna, från UM, där de får 5,5%?
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-28 10:40:02 följande:
    Nedan har jag plockat samman ett antal länkar där SD redovisas tydligt till att få stora opinionssiffror på sin sida. En del har det t.o.m. i rubriken. Jag tycker därmed att frågan som din länk tar upp blir något vinklad och kanske inte lika intressant eftersom det faktiskt finns en motbild att måla upp relativt enkelt. Det tog mig mindre än 5 minuter att hitta dessa länkar. Är din åsikt fortfarande att media enbart rapporterar negativt om SD och försöker aktivt och medvetet dölja opinionssiffror som visar stöd för SD? Är det fel att säga att man i ljuset av nedanstående kan tycka att SD och dess sympatisörer/representanter förhastat dragit slutsatsen att de är orättvist motarbetade och därmed på svag grund iklär sig rollen som "offer" än en gång? www.aftonbladet.se/nyheter/article5984661.ab www.aftonbladet.se/nyheter/article418324.ab www.aftonbladet.se/nyheter/article5637149.ab www.dn.se/nyheter/valet2010/sd-far-over-fem-p... www.dn.se/nyheter/politik/rekordsiffror-for-s... www.dn.se/nyheter/valet2010/oppositionen-lede... www.svd.se/nyheter/inrikes/rekordsiffror-for-... (United minds undersökning) www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-klarar-fyraproc... www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-vagmastare-i-ny... www.svd.se/nyheter/inrikes/statistiker-tveksa... www.gp.se/nyheter/sverige/inrikespolitik/1.24... di.se/Default.aspx?pid=206750__ArticlePagePro...
    Det är ju gamla opinionsmätningar dina källor tar upp. Nu börjar vi närma oss valet och därför skärps mediacensuren.
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-28 12:03:17 följande:
    Fast det fanns ju de med United Minds, den senaste undersökningen, med i sina artiklar? Jag har ju givit exempel från flera stora dagstidningar som upprepade gånger meddelat opinionsmätningar som tydligt visar att SD nått framgång med att nå ut till folk. Menar du att jag inte visat en likvärdig bild med din egen censurbetingade vad gäller medias oberoende rapportering? Att jag med mina tolv länkar som jag fann på relativt kort tid (och dessutom innehåller sagda United Minds undersökning) står mig slätt mot din enda politiskt inkorrekt länk och dess frågande inställning?
    Tror du på det du skriver eller spelar du dum? Undersökningen från SKOP omtalades i Aktuellt och stod t.o.m. på löpsedlarna. Den från UM omnämnes i mycket blygsam omfattning. Detta är uppenbart och jag tänker inte diskutera saken med dig yttrligare.
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-28 12:52:31 följande:
    Tja, du kan ju kolla in vad sanningssägaren Jasse Josefsson säger:

• Maxipaxi

Och hur är det, hur är moderaternas inställning till invandringen, egentligen?

• Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-30 15:13:47 följande:
    Ska vi titta på vilka åsikter Sverigedemokraterna förde sig med 2002? Jag visste inte att det skulle aktualiseras eller att det var relevant idag. SDs Jimmy Windeskog sa så sent som 2005 kritiserade Tony Wiklanders val av indisk adoptivdotter med att det var att främja mångkulturen, vilket var ett förräderi. Du har en länk ovan om hyckleri avslöjat av Janne Josefsson. Jimmy blev utesluten ur partiet. Det känns som vi är tillbaka till det dära freudianska projicerandet igen... Det här är åsikten hos en enskild Moderat. Vad är syftet med att lyfta fram detta?
    Nu var det ju inte en enskild moderat i det där valstugereportaget, utan åtminstone en 5-6 stycken, som du säkert minns. Och om du tror att detta blott var "enskilda" fall, ja då är du bra naiv.

Syftet?

Naturligtvis att påtala att indvandringskritiska är mycket mer utbredda än vad man i förstone kan tro, även i ett etablerat invadringsvänligt parti som moderaterna. Dock, eftersom det inte är pk att säga det offentligt, så vädras bara dessa synpunkter på kammaren. Josefsson har visat på detta vid ett flertal tillfällen.

Jag menar att de som påstår sig vara oavkortat positiva till hög invandring, men väljer att bosätta sig i områden där det inte finns i princip några invandrare alls, är värsta sortens hycklare. Man bör leva som man lär och folk med karaktär säger vad de egentligen tycker, inte vad som är pk att säga, just för att det är pk.
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-31 15:11:12 följande:
    Det glädjer mig att du bekräftar det jag sagt hela tiden om att SD är ett parti som lever på att sänka andra runt omkring sig för att komma någonstans. Genom att fokusera på enskilda eller begränsade fenomen av hyckleri, i det förlutna så väl som nutid, och andra tillkortakommanden så hoppas man att man själv skall framstå i god dager då allmänhetens blick är fäst någon annanstans. Det är alltigenom en genomskinlig taktik. Det som bekräftar det jag försöker lyfta fram i min TS är att denna smutskastningskampanj mot de övriga partierna från SDs sida ämnar lyfta fram att främlingsfientliga uttalanden och åsikter är egentligen normen bland alla i Sverige (eller majoriteten i alla fall) och att SD är denna främlingsfientlighets ansikte. Det är en utsträckt hand från SD, symboliskt visande att det är ok att tycka och tänka som t.ex. Moderaten i Josefssons avslöjande "Valstugereportage" visade. Lämna hyckleriet bakom er, viskar SD förföriskt, och anslut er till oss som tycker så här öppet och med stolthet. Här får ni trygghet, acceptans och ett hem för er själva och era egentliga åsikter. Men som vi ser i bland annat nedanstående expressen-länk så finns det tecken på att Sveriges befolkning, om än med alla de indviders tillkortakommanden som bland annat fastnat i valstugereportaget, ändå vänder SD och främlingsfientliga koncept och föreställningar ryggen. www.expressen.se/Nyheter/1.2006533/darfor-far...
    I bifogad artikel kan man bl.a läsa att:

* 36% i SOM-studien anser att det finns för många utlänningar i det svenska samhället.
    * 46% tycker att Sverige ska ta emot färre flyktingar.

Är det få, tycker du?
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-31 15:36:33 följande:
    Vad jag tycker är att det är märkligt att man fäster vikt vid det när SD får som bäst dryga 5% av rösterna. Det känns som de stora antalet kring 40% som uttrycker tveksamhet inför invandrare och vill begränsa flyktinginvandringen (märk väl två skilda ämnen) inte omsätter detta i praktiken. Vill du kalla dem hycklare när de inte röstar på det främlingsfientliga alternativet (precis som de inte gjorde när Ny Demokrati hade sitt uppsving efter Sjöbo ´88) så är det något du får stå för. Jag finner det dock mer som stöd för det jag säger med att större delen av Sveriges befolkning har inget till övers för en främlingsfientlig politik eller för ett parti som öppet för fram en främlingsfientlig politik. Även när de själva är invandringskritiska eller vill begränsa flyktingtillströmningen. Jag är rädd för att SD står ut som ett främlingsfientligt alternativ till sin egen nackdel.
    Nej, hycklare tycker jag inte att de är. Folk väljer ju i regel det parti som de tror bäst gynnar dem själva på kort sikt, ekonomiskt. Invandringsfrågan är uppenbarligen inte den viktigaste frågan för gemene man. Folk som är lågavlönade, arbetslösa, sjuka, röstar i regel på SAP el. V. De som är högavlönade röstar i regel på Allianspartierna men när de blir arbetslösa och inte kan betala amorteringaarna, då skiftar de fot.

Folk är i allmänhet mycket mer invandringskritiska än röstningen återspeglar. Det är få som röstar efter ideologi.

Hyckleri är det däremot att hylla det "mångkulturella samhället" och samtidigt söka sig till etniskt svensk-homogena miljöer.
  • Maxipaxi
    BigDaddy skrev 2010-05-31 19:33:15 följande:
    Tycker inte du att det ligger något i det Roze lyfter fram om att det snarare är andra faktorer än det som du anser är hyckleri som ligger till grund för att människor flyttar ut från eller väljer bort sådana områden? Menar du att det är hyckleri och enbart hyckleri att man inte väljer att bo i den typen av områden? Eller menar du att det i huvudsak är hyckleri med några få och för ändamålet irrelevanta undantag?
    Jag bor i Göteborg. Strax norr om Göteborg ligger det invandrartäta Angered. Där finns massor av radhus och bostadsrätter, förutom hyreshus. Om man bosätter sig i ett radhus eller en bostadsrätt i Angered så påverkas man inte av bostadsbolagens vinstintressen. Dessutom ligger dessa bostäder mycket lägre i pris jämfört med motsvarande i kranskommunerna.

Det Roze tar upp är simpla pretexter.

Ingen svensk vill ju bo där. Och t.o.m invandrarfamiljerna sätter sina barn i skolor i andra områden för att barnen inte ska få taskigt umgänge.

Det är alltså så att de som vill ha hög invandring till Sverige vill ha det till de platser där de själva inte bor. Hyckleri.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-06-01 10:40:50 följande:
    Jag väntar fortfarande på kommentarer till mina inlägg men varsegod mer läsning:

www2.foi.se/rapp/foir1548.pdf

Det går inte att kopiera/klistra så jag hänvisar att läsa följande:

Sidan 11 Stycket som börjar med vattenförsörjningen.

" Svårigheter att sköta den personliga hygienen uppkom då vissa hushåll endast hade tillgång till kallvatten samt att belysningen inte fungerade i badrummet. " ( Skrev denna citat eftersom jag tycker den är viktig men läs för all del hela stycket/rapportet. )

....................................

Sidan 11 stycket som börjar med Det största problemet.

....................................

Sidan 12 stycket som börjar med Tunnelbanetrafiken.

...................................

Sidan 12 stycket som börjar med De ekonomiska konsekvenserna.

...................................

Tänk på att ledningarna är gamla. det behövs stambyte och en hel massa annat.

Ska du fortfarande använda ordet hycklare ( MAXIPAXI )?!
    Du anfaller med falska argument. Jag menar, Moderaterna vill ju avskaffa Allmännyttan. Hur tror du bostäderna i fråga skulle se ut om det inte vore för stat/kommun? Du röstar M men vill ha kommunal upprustning av bostäder och socialbidrag och allmänna sjukförsäkringar till invandrare som inte har betalat en spänn i skatt. Hur rimmar det?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!