Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Roze skrev 2010-05-18 17:44:02 följande:
    www.ne.se/arier Wikipedias källhänvisning: Källor [redigera] ^ Vintiñi, Leonardo i Epoch Times: Inträffade verkligen syndafloden? ^ Mcalla, John (14 jan 1999) i Pennsylvania Current: Q&A Fredrik Hiebert. University of Pennsylvania ^ National Geographic: Ballard and the Black Sea ^ United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization: IGCP 521 - INQUA 501 Black Sea-Mediterranean Corridor during the last 30 ky: sea level change and human adaptation Externa länkar [redigera] Aryan. Ordets historia från American Heritage Dictionary. [1] Belgiske forskaren Koenraad Elst är en känd motståndare till den ariska invasionsteorin. Dāsa and dasyu of the Rigveda, av Madhusudan Mishra, en indisk forskare som är kritisk mot ariska invasionsteorin. DN Kultur - Kom indierna från nordpolen? Vill du säga emot källhänvisningarna??
    Har du läst källorna då, och kollat så att det som skrivs i Wikipedias artikel, stämmer överens med källhänvisningarnas innehåll?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:45:22 följande:
    Tydligen mer än du...
    Hahaha...jo, du verkar ju vara en mkt bildad person
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:51:22 följande:
    Kom igen Maxi...Alla vet att ordet Arier härstammar från Iranier. Slå upp det får du se. Gick du in på den andra länken?!
    Vem har snackat om arier?

Svar: Du?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 17:55:23 följande:
    Du skrev att jag skulle berätta om arabiska seder och trodde att jag och Blackbird var muslimer. Jag försöker ge dig lite undervisning i ämnet...
    Jag luskade iaf ut var du har dina rötter, inte sant?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 18:03:04 följande:
    Gjorde du? Inte alls...
    Jo, du berättade ju, trots att du inte ville :)
  • Maxipaxi

Vi svenskar, ni utlänningar...

Vanligt språkbruk i svenskan. Man inkluderar sig i en grupp, och använder pluralis-pronomen.

• Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 18:07:35 följande:
    Det var då inte du som lustade ut det. Är varken arab eller muslim så din "gissning" slog feeeeeeeeeel. Vad menar du att jag inte ville? För det första vad har det med diskussionen att göra vart jag kommer ifrån? Dessutom kan du läsa min presentation. Kunde inte va mer stolt...
    Ok

Du, inte "vart jag kommer ifrån", utan "varifrån jag kommer". Inte för att retas utan för att, ja, så att det blir rätt.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 18:07:35 följande:
    Det var då inte du som lustade ut det. Är varken arab eller muslim så din "gissning" slog feeeeeeeeeel. Vad menar du att jag inte ville? För det första vad har det med diskussionen att göra vart jag kommer ifrån? Dessutom kan du läsa min presentation. Kunde inte va mer stolt...
    Jag kollade nu. Men du, du är ju "iranska" eller möjligtvis "persiska", inte "iranier".
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-18 19:28:59 följande:
    Aziz, persiska är ett språk.   Möjligen Pers eller Perser... * Råder dig att släppa ämnet så du slipper bli rättad av moi * Ser absolut inget fel med Iranier.
    Struntprat, som vanligt.
  • Maxipaxi
    fubar skrev 2010-05-18 19:32:04 följande:
    Varför är det viktigt att vara svensk? Varför ska vi hålla på med kollektivism efter det som hände under 1900- talet?
    Säger jag också: Det vore bättre om fler avstod från att komma hit. Sverige är ju ett sånt skitland, sägs det, men varför drar de inte då, de som inte har rätt till vårt land, vår jord?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!