Inlägg från: Joppis |Visa alla inlägg
  • Joppis

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Det handlar inte bara om att invandringen kostar massa pengar som folk mer och mera börjar bli främlingsfientliga.

Det handlar mycket om problemen med kriminalitet, och i synnerhet saker som ex. fallet i Landskrona, Kristianstad och det senaste uppmärksammade fallet som handlade om djurplågeri.

En helt annan attityd till invandrare (nu pratar jag ur eget perspektiv) har börjat "lysa upp" under det senaste halvåret (jag märker ändrade attityd hos grannar, kollegor, vänner m.m)

• Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:42:07 följande:
    Ja, det var nästan upphetsande...
    Frågan är vad som händer när missnöjet blir för stort.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:33:33 följande:
    Sedan går de samma väg som Ny Demokrati De har ingen budget, ingen utrikespolitik och lever på folks missnöje, inget annat. Inget hot, snarare ett gupp på vägen.
    Det ser lite annorlunda ut i samhället idag jämfört när "N D" var på tapeten.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-27 12:18:41 följande:
    Jag tror inte det ändrar faktumet att SD kommer dala när folk inser att de inte har någon som helst aning om hur de ska realisera sin politik.
    Den kommer inte att dala, utan den kommer att öka pga det du skrev. Rent missnöje. Händelser som Landskrona, Kristinstad, och den senaste gällande djurplågeri kommer att öka folks missnöje (eller snarare ändra folks attityd till invandring/invandrare).
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-27 12:20:18 följande:
    Ok?
    Jag tänker händelser som i LA 1992. När bägaren rinner över...
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-27 12:27:29 följande:
    Jag har en källa (som du ska få ta del av) som visar att SDs stöd i landskrona inte alls ökade efter händelsen.Varför är man mer missnöjda när invandrare plågar djur, än när svenskar gör det?Det finns massor av uppmärksammade fall av djurplågeri som inte har ett dugg med invandrare att göra.Något annat?
    Ja, det finns massor med brottslighet som invandrare inte alls är inblandade i. Men när dom väl är det så är det en helt annan attityd som folk riktar sina blickar med än det var för, låt säga 5 år sen.

Jag har en ganska stor umgängeskrets och jag kan bara se hur attityden har ändrats i min närhet när det gäller just detta "ämne" och jag anar inte att det är unikt just för min del.
  • Joppis
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-27 12:43:52 följande:
    Då tycker jag folket ska kliva av sina höga hästar.Som en vän sa när vi diskuterade relaterade saker i morse, "man kan inte hata sig själv". Det är därför vi inte hatar svenskar när de våldtar små barn eller klipper skadeskjuter hundar. Vi hatar kanske personen, men inte alla svenskar.Men säg att en somalier i morgon bränner upp en kanin, så är hatet ett faktum.
    Det är ju just det jag skrev.....och det skrämmer även mig. Attitydsförändringen som skett senaste tiden.

Jag har tyvärr en känsla av att något riktigt skrämmande kommer att ske inom en framtid.
  • Joppis

Främlingsfientlighet fanns redan innan SD såklart. Det är inte SD:s fel. Felt är tidigare regeringar som lät invandringen bli en "katasrof" ur perspektivet "integration".

• Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 12:43:38 följande:
    Så främlingfientliga SD har inget ansvar för det, dom är bara offer? Dom kan inte stå för sina åsikter som vuxna människor utan måste gömma sig bakom annat?
    Ansvar? Vem pratar om ansvar? Främingsfientligheten i detta land byggs oftast upp på egna erfareheter. Det är inte ett partis ansvar.
  • Joppis
    Triskele skrev 2010-04-28 12:49:17 följande:
    Så SD klistrar inte upp främlingsfientlig propaganda, uttrycker inte denna och försöker inte skapa opinion mot invandring?
    Dom har åsikter om invandringen ja... Med all rätt.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!