• Baby Doll

Läs vår historia---> Ge INTE upp!

Hej!

Här har jag också hängt länge...
    Tänkte bara skriva några rader till er som kämpar för att få en liten, så kanske en låga tänds hos er, och ger er hopp och styrka att kämpa vidare.

Våran resa började för ca 4 år sedan. Jagdrabbades av ett ofostrigt graviditet och genomgick en skrapning. Månaderna gick och inget hände. Jag sökte hjälp och fick börja med både hormontabletterna Pergotime och sedan hormonsprutor Puregon.
    Under årens gång fick jag flera missfall och jag kände som ni känner er nu. Hopplöshet, förtvivlam, hopp, rädsla, oro och en massa massa tårar. Läkarna upptäckte ärrbilning i livmodern (som följd av skrapningen) så jag fick göra en Hysteroskopi.

Efter 2 års kämpande föddes vår lilla Docka Nicole med hjälp av Puregon sprutorna.

Idag är jag mamma till 4 barn- ALLA under 2 år. 

Följ oss gärna på min blogg:

www.mybabydolls.blogg.se

Där skriver jag mer detaljerad om vår kamp mot + på stickan
    Inlägget som heter "Dreams DO come true"

Ville bara säga att GE INTE UPP!
    Jag vet att det är väldigt svårt ibland, men kämpa på- en dag lönar det sig!

En massa styrkekramar till er från en som varit där själv

Fyra barn under Två år- www.mybabydolls.blogg.se
  • Svar på tråden Läs vår historia---> Ge INTE upp!
  • Baby Doll
    mia1986 skrev 2011-03-29 23:46:03 följande:
    Hej BabyDoll!

Jag och maken mår bra. Har bokat tid för utredning på Sophiahemmet, ska dit om 2 veckor. Ska bli så skönt att få hjälp. Känner mig så lättad och förväntansfull. Hoppas verkligen att de kan hjälpa oss att bli gravida. Ringde först till Octavia som du tipsat om, dock kunde vi få en tid först till hösten där. På Sophiahemmet skulle vi bara behöva vänta 1 månad. 

Hur mår du och familjen?
    Hej!
    Va kul att ni får komma dit om 1 månad, jag misstänkte att väntetiden kunde vara lång där... :(
    Vi mår bra! Tvillingarna fyllde redan 1 år i fredags, kan inte fatta att jag har TRE 1-åringar här hemma och en 2-åring! Galet!

Låt mig veta hur det går för er!
    Kramar och lycka till!

Kika gärna in på min blogg, jag är där mest! ;)

www.mybabydolls.blogg.se
    TRE (!) 1-åringar och en 2 åring!
  • Baby Doll
    lotten28 skrev 2011-04-13 18:17:39 följande:
    Hej!

Jag och min sambo har försökt få barn i 7 år. Det känns som en hel livstid. Efter ca 1 år ställde vi oss i kö för en utredning om barnlöshet och man hittade inget annat än att jag har endometrios, dock inte ihopväxta äggledare. Efter 2 år påbörjade vi vår IVF-resa, hoppfulla och glada över att vi äntligen skulle få bli med barn.
    Nu 7 år senare, 8 misslyckade IVF försök och 2 endometriosoperationer är vi fortfarande barnlösa, samt har slut på både hopp och pengar. Vi spar och spar för att ha råd med nästa försök, men orken tryter och hopplösheten efter varje misslyckande blir allt svårare att ta sig upp från.
    Vissa nätter känner jag att jag bara inte orkar mer, jag orkar varken göra fler försök eller att ge upp kampen om att bli förälder. Jag får panik för jag hittar ingen utväg. Andra dagar fortsätter jag att drivas av det där lilla hoppet som vägrar överge mig.

Tack för ett fint initiativ till lite hopp!
    Jag vet att det inte är mycket, men jag vill ändå skicka styrkekramar till dig!
    Ge inte upp, hur dumt och svårt det än låter!
    Kramar/Satu
    P.S Om du vill ha någon att "prata" med, så finns jag här för dig.

www.mybabydolls.blogg.se
  • Baby Doll

GRATTIS!!!!!!!!
    Åhhhh va kuuul! Va glad jag är för eran skull! Äntligen!

Vore jätte kul om du kikade in på min blogg och berättade ibland hur allting går, då jag inte är här inne så mycket längre :)

Kramar/Satu

Svar på tråden Läs vår historia---> Ge INTE upp!