• LilaRos

Mammagbg87

Hm, jag kanske är lite för ung, men jag provar ändå.

Jag är 20 år och har en liten son på 16 veckor, bor i mölndal :)

• LilaRos
    mamii2010 skrev 2010-05-02 11:40:23 följande:
    Hey, hur tycker du allt går då?  Min dotter är två månader idag, vilket datum kom din?
    8/1 i allt snökaos kom han. Allt går som på rälls nu. Bortskämda med sömn och en son som inte är det minsta bortskämd :)

Jag är faktist förvånad då jag hade bilden i huvudet att inte få sova mer än 3h i sträck under det första året, kolik osv. Men vi har vart förskonade! Sjl då?
  • LilaRos

Hej hej. Kul att du hittat hit!
    Kanske kan bli lite mer fart på tråden nu?Känns som om den står ganska still.

Hur har första tiden gått för dig?

• LilaRos

Vad jobbigt att behöva komma tillbaka till bb. Jag vantrivdes där så efter ett dygn åkte vi hem och då kunde jag börja slappna av igen.
    Men den närmsta tiden var inte så rolig ändå. Mauritz hade en glidning i höftleden så det blev besök hos ortopeden och en sk "frejka-kudde" i 6 veckor.

Kejsarsnitt kan inte vart så kul. Allt slit i onödan borde det kännas som? (alla värkar innan snittet).
    Jag som tyckte vi låg inne på fl länge, totalt 26h från värkstart och 20h på fl. Det stannade av flera ggr och det slutade med sugklocka. Hade blivit ett snitt här med om han inte kommit ner såpass att det gick att sätta klockan (stått still i 7h tror jag).

Härligt att det är lungt nu. Inte vart nån magknip eller så? Det har vi vart förskonade ifrån tack och lov :)

• LilaRos

De försökte övertala oss att stana längre (mellan raderna typ) men ja.. Jag ville bara hem till mitt. När de kom in på natten och väckte sonen var det inte så kul.

Lustgasen klarade jag inte av. Måde bara dåligt av den så jag fick eda i stället. Ångrar det i efterhand, tror att den bidrog till sugklockan.

Grejen när kan kom ut var ju att jag inte kände några värkar. Värkarna som jag hade var ganska ineffektiva med. Så jag fick sjangsa och trycka på lite när somnästan och det var läkaren som styrde allt i stort sätt. Det kändes som om hon drog ut honnom ur magen. Inte så konstigt kanske, då det var det hon gjorde. Men i saqmband med att jag tryckte på med såklart.

Sugklockan var inget otäckt alls. Det var väldigt skönt att slippa ligga och krysta utan att det hände något. Sen behövde han komma ut fort med då skalpprovet visade lite dåligt värde.

Men kejsarsnitt måste vara jobbigare. Är väldigt glad att jag slapp det.

M;auritz ska tilbaka till ortopeden då han gått stadigt utan stöd i två månader för att röntga höften för att dubbelkolla att det blivit helt bra. Men på undersökningen då han blev av med frejkakudden kändes allt bra.

Rå lök är väl en av dedär typiska grejerna som man tar ur kosten om de små får magknip. När jag ammade behövde jag inte "mixtra" med min kost, hn har en mage av stål ;) Men tror det berodde på frejka-kudden för han hade ju benen som en groda. Det underlättar ju för fisarna.

Jusst nu står jag mitt upp i brödbaket.  Sambon ska jbba i kväll så antagligen vågar jag och mauritz oss ut på en em promenad :)

• LilaRos

Martina - Mauritz är bara 4,5 månader så han kan inte ens sitta utan stöd ännu. Steg kan han inte häller ta när han står upp. Men det kommer nog snart skulle jag tro.

Vi trivs inte där vi bor nu häller, eller varken trivs eller vantrivs. Något mittemellan. Krokslätts fabriker mitt utanför fönstret, men innegården är jättefin.. Letar nytt iaf.

Vi har bytesanonser ute, söker på boplats, kungälvsbostäder (tror jag det heter) och partillebo. Utanför stan får man ju söka hos de enskiljda hyresbolagen i många fall. Men tex lerum tror jag det var har ju lägenheterna på boplats..

Svar på tråden Mammagbg87