Inlägg från: Smulan1973 |Visa alla inlägg
  • Smulan1973

Uppföljningsrapport

Halloj på er allihop.

Jag sitter här och känner stor press på mig med att skriva den första uppföljningsrapporten som ska skickas denna månad. Men hur skriver man egentligen. Jag har fastnat redan på överskrift och dotterns namn. Hur ska det se ut? Och vad ska rapporten innehålla?

Finns det någon snäll själ som skulle kunna hjälpa oss med det här? Kanske kan ni tänka er att dela med er av hur ni brukar göra eller ni kanske t.o.m har någon mall att dela med er av? Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få.

• Svar på tråden Uppföljningsrapport
  • Smulan1973

Maggie10: Jag har redan ringt dom och jag får till svar att det är "bara" att skriva på ett A4 papper på datorn. Barnets nya och gamla namn ska finnas med. Så det är inte så mycket till hjälp tyvärr.

mor till två kina tjejer: Den blanketten är enligt adoptionsförmedlingen endast till för soc när dom ska göra uppföljningsrapporten.

• Smulan1973

Kanske jag var otydlig. Det som jag huvudsaken ville ha hjälp med var hur själva rapporten ska se ut, men jag får försöka hitta på något.

• Smulan1973
    Namaste72 skrev 2010-04-18 09:14:31 följande:
    Men ska verkligen ni skriva den rapporten? Ska inte soc skriva allt? Vår soctant kom hem till oss och sen fick vi se ett utkast på rapporten som vi sen fick översätta. Men det kanske är olika för olika organisationer i Indien?
    Ja vi ska skriva alla 14 rapporter själva förutom nr. 2 som soc ska skriva. Det är därför lite svårt att skriva den första tycker jag när man inte har sett hur rapporterna brukar skrivas. (Och då tänker jag inte på blanketten som bara är att fylla i).

Vi får väl se hur det blir. I värsta fall så får jag väl skriva om den om organisationen tycker det blir helt dumt skrivet.
Svar på tråden Uppföljningsrapport