Någon med en sambo som inte har några spermier?
Hej allesammans! Jag är ny här på FL så jag vet inte riktigt hur det fungerar.. Jag sökte på tesa och hamnade här å har nu läst allas inlägg. Känns skönt att veta att vi inte är ensamma jag och min man. Även om det känns så ganska ofta. Tack alla som delat med sig av sina erfarenheter. Vi har kommit dit att vi fått beskedet att det fanns spermier då en TESA-operation gjordes. Dock fanns det inte tillräckligt stor mängd för att det skulle vara möjligt att frysa dem.. Vi ska påbörja IVF-behandling i september. Jag har aldrig i hela mitt 31-åriga liv känt så mkt straka känslor på en och samma ggn som jag gör nu.. En viss blygsam glädje för att det finns spermier i testiklarna. Det tänder ju självklart en strimma av hop. Men fy fasen vad rädd jag är innerst inne.. Rädd för att det inte ska finnas spermier i september.. rädd för ägguttaget.. att det ska göra ont.. att det ska vara ngt fel.. (trots att alla mina prover/undersökningar sett bra ut) rädd för att äggen inte ska bli befruktade.. Otroligt rädd för egentligen allt.. jag är nog ett större "kontrollfreak" än vad jag tidigare förstått.. Jag tycker att det är oerhört jobbigt att vara så här utlämnad åt ödet.. ska vi vinna på lotto eller inte? Kram på er