När pergotime inte fungerar?
Hej!
Kram/ Babe
Hej!
Behandlingarna är tyvärr dyra... läs mer här:
MiraJ: Som du skriver så rekommenderas LCHF-kost fär dem med PCO... den rekommenderas men, det finns läkare som även varnar för den, den är rätt "hård", inget för mig iaf som redan väger i underkant och tränar, den rek. inte om man är fysiskt aktiv... Då är GI en snällare variant, den hjälper till att hålla blodsockret stabilt den med och det är ju det viktiga i sammanhanget :)
Bruden 24: Jag går till en privat gyn-mottagning och tycker att det är mycket smidigare! Man betalar samma som hos landstinget...
Anna längtar: Tack för ditt svar :) Ja, det blir nästa steg, sprutorna, för oss om inte provera+dubbel pergotime ger resultat... Jag har tagit sprutorna vid IVF, eller ja... det var mannen som fick ge mig dom och de ger resultat (3 barn...) :)
MiraJ: Ja, om inte pergotime funkar kan man få ta puregon (eller gonalf tror jag de heter) sprutor för att framkalla äl... vid IVF tar man alltid sprutorna innan äggplock. Men när vi ville ha barn var det inte så vanligt, utan då fick vi göra IVF direkt när inte pergo funkade...
MiraJ: eg märkligt att de inte kollar upp värdena först som rutin... jag fick ta en massa prover (ämnesomsättning, hormoner etc) under utredningen, allt var ok, men jag har fött 3 barn och äldre sen dess... ska be dem ta prover om inte pergo funkar denna månad. Vad var det för prov/värden de tog på dig? Kram och lycka till:)
Bruden24: Styrkekram till dig, vännen... Jag vill inte ge ngr pekpinnar, men GI alternativt LCHF-kost sägs ju vara bra för kvinnor med PCO och då kan man även samtidigt gå ner i vikt om man behöver det... Lycka till! Varje litet steg är närmare målet :)