Inlägg från: Trollmamma till 4 |Visa alla inlägg
  • Trollmamma till 4

När pergotime inte fungerar?

Om man inte har barn ihop så får man gratisförsök dock hur många försök är olika på landstingen..
    Man betalar som när man går till läkaren..

Här får man 3 gratisförsök men det tar längre tid tills man får IVF om dem inte hittar uppenbara fel..

Vill man att det ska gå fortare så är privat IVF snabbare..

Hur länge har ni försökt TS?

• Trollmamma till 4
    MiraJ skrev 2010-04-16 11:31:01 följande:
    Babe: Jag har också läst här om en anna kost som ska vara bra... LCHF eller något sådant... Då ska man undvika kolhydrater.. Jag får nog läsa på mer och kanske rågfråga gynekologen ..6 års väntetid...Jisses... SÅ lång tid skulle min sambo aldrig vilja vänta.. Då skippar han nog det med barn.. Han har två barn redan och är 36 år...Majjssan77: Vad betyder TS? Jag är inte så hemma på alla förkortningar ännu..
    Trådstartaren betyder det
  • Trollmamma till 4
    MiraJ skrev 2010-04-16 12:13:39 följande:
    Majjssan:  Ok då har jag lärt mig något nytt .Vi har försökt sedan augusti 2009. Jag fick diagnosen PCO i slutet av februari 2010. Jag har aldrig eller väldigt sällan ÄL sa läkaren.
    Okej men då har ni gjort utredning? Ställt er i kö för IVF?
  • Trollmamma till 4
    Bruden24: Det är dyrt även om dem inte hittar några fel.. Så några fel eller inte gör dem ingen skillnad på..

Landsting har gratisförsök så när man har försökt 1 år utan resultat så kan man få en tid för utredning m.m samt bli uppsatt på väntelista för IVF..

Går man privat så går det fortare men man får då bekosta IVF helt själv..
  • Trollmamma till 4
    MiraJ skrev 2010-04-19 11:59:48 följande:
    Majssan: Jo jag fick göra ett VUL och där såg läkaren att jag har PCO.. och jag har även tagit blodprover...fick ta fler sist jag var hos gyn och det har jag ej fått svar på ännu.Nej vi är inte uppskriva för IVF.. läkaren har inte ens diskuterat med oss om vad som kan bli nästa steg då pergotime inte verkar funka så det är mycket därför jag fösöker läsa på själv.
    Okej men fråga läkaren om du kan få Puregon istälelt å den undrar jag om dem har kollat på din killes spermier?
  • Trollmamma till 4
    MiraJ skrev 2010-04-19 13:35:30 följande:
    Puregon det är sprutor va?Nej dom kollade aldrig min sambos spermier. Han har två barn sen tidigare.
    Precis.. Man får en starkare dos som kan bättre effekt så äggblåsorna växer..

Dem borde kolla på din mans spermier trots att han har 2 sen tidigare.. Spermierna kan ha försämrats under åren..
    Bruden24 skrev 2010-04-20 14:52:15 följande:
    Ringde för att tala med min gynläkare i går, för att se hur man kan gå vidare om man vill bli gravid men behöver hjälp för det :SMen tydligen så är det så långväntetid för telefontider så nu får vi vänta till slutet av månaden.. Denna väntan....En arbetskollega var nere på jobbet i dag med sin nyfödda son, vilket gjorde att man inte blev mindre sugen...Mannen åker tillbaka till Norge för att jobba igen, frågan är hur man ska lösa det sen om man ska få hjälp i form av behandling av läkaren.. Hur lång väntan har ni haft innan ni fått hjälp??
    I ett år ska man ha försökt (lite olika på vilket landsting man tillhör) sen är det lite olika när var hur när man får behandling.. Man kanske börjar med Pergotime funkar inte det så ev Puregon å funkar inte det så blir det IVF..

Men hittar dem fel så hoppar man på IVF på en gång..

Först så gör dem en utredning på äggstockarna spermier.. Diverse blodprov

Men går man privat så går det fortare men då får man betala allt själv..

I mitt landsting så har man 3 gratisförsök men man får inte ha några gemensamma barn då för att få gratis IVF..
  • Trollmamma till 4
    Babe: Blödning brukar komma allt från ca 2-10 dagar men det är olika.. Har du ingen mens alls nu eller är den oregelbunden?
  • Trollmamma till 4
    MiraJ: Hur länge har ni försökt nu? Om ni har försökt i 1 år så begär att få ställa er i kö för IVF samtigt som ni testar Puregon!
Svar på tråden När pergotime inte fungerar?