MiraJ skrev 2010-04-19 13:35:30 följande:
Puregon det är sprutor va?Nej dom kollade aldrig min sambos spermier. Han har två barn sen tidigare.
Precis.. Man får en starkare dos som kan bättre effekt så äggblåsorna växer..
Dem borde kolla på din mans spermier trots att han har 2 sen tidigare.. Spermierna kan ha försämrats under åren..
Bruden24 skrev 2010-04-20 14:52:15 följande:
Ringde för att tala med min gynläkare i går, för att se hur man kan gå vidare om man vill bli gravid men behöver hjälp för det :SMen tydligen så är det så långväntetid för telefontider så nu får vi vänta till slutet av månaden.. Denna väntan....En arbetskollega var nere på jobbet i dag med sin nyfödda son, vilket gjorde att man inte blev mindre sugen...Mannen åker tillbaka till Norge för att jobba igen, frågan är hur man ska lösa det sen om man ska få hjälp i form av behandling av läkaren.. Hur lång väntan har ni haft innan ni fått hjälp??
I ett år ska man ha försökt (lite olika på vilket landsting man tillhör) sen är det lite olika när var hur när man får behandling.. Man kanske börjar med Pergotime funkar inte det så ev Puregon å funkar inte det så blir det IVF..
Men hittar dem fel så hoppar man på IVF på en gång..
Först så gör dem en utredning på äggstockarna spermier.. Diverse blodprov
Men går man privat så går det fortare men då får man betala allt själv..
I mitt landsting så har man 3 gratisförsök men man får inte ha några gemensamma barn då för att få gratis IVF..