• Plly

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

NizzY skrev 2010-06-22 11:30:54 följande:
    ne men , har jag tagig död på tråden ?=) var är ni allihopa ? hur mår ni ?
    vad händer på midsommar hos er ?

Hej där!
    Jag mår toppen, jag tror att jag börjar känna lite puffar då och då från bebben, men bara lite lite änsålänge men det är härligt att det börjar kännas!  Gick in i vecka 21 idag, känns som att det går lite långsammare nu men man får passa på att njuta lite av den lilla magkulan i sommarvädret - ingen semester ännu dock...(om en månad)

Har redan köpt spjälsäng, tidigt men det är kul att ha "fysiska" saker att titta på hemma, så man blir påmind om att det kommer en bebbe om ca 4 månader!

Ha en skön midsommar alla!
    /A

• Plly
    Hannathu skrev 2010-06-23 13:31:21 följande:
    Vilken lyx! Känner att jag inte vill sätta mig och köra 15 mil bara för att få sova
    Men sov på tjock luftmadrass för ett tag sen och det funkade då så det är bara att hoppas att det funkar.
    Har i princip aldrig varit bakis så det har aldrig oroat mig Men nu behöver jag definitivt inte fundera på det
    Vi ska sova över på kompisens landsställe i Fagersta, ska bli mysigt! Jobbigt för ryggen att åka så långt bara...
    Hon är för övrigt oxå gravid (v.31?) så vi ska dricka alkoholfritt ihop medans våra kära män får supa till, haha...

Hoppas dom har mjuka sängar bara...hmmm

Hannathu:

Jag tar det med en nypa salt - att det är en tjej i magen...jag är alltid så skeptisk haha...
  • Plly

Tjohej!

Igårkväll låg jag i soffan med en kurrande katt på magen när bebben började leva runt i magen, fick dom första sparkarna mot handen! Sååå häftigt och lite läskigt Kändes som bebisen vände sig precis under huden på en...Får se vad det blir för liten vilding av denna tjej

Kram på er!

ps. Jag brukar göra all saft i vår gamla saft-Maja. Bara vatten, bär och socker så gör saften sigsjälv lixom Mums!

• Plly
    Hannathu skrev 2010-06-24 13:14:10 följande:
    Nizzy det låter som en härlig dag!

Polly, det blev en helt annan smak på den här eftersom den var typ rårörd. Fräschare än vanligt   Brukar oxå använda saftmaja, det är helt suveränt och resterna av bären blir pajfyllning
    Jag gör saft på det mesta här i trädgården i saftmajan - rosensaft är min favorit men det krävs en del rosblad (blommor) fär att det ska bli något, men smaken är gudomlig
    Ska nog ut och plocka på söndag...

Hönsen älskar det som blir över i saftmajan när man gjort bärsaft Ska testa att använda det i paj som du dock.
  • Plly
    NorrVimpel skrev 2010-06-26 16:00:09 följande:
    Fnissar, får genast bilden av Lilla Ida och alla "döda hönsen" (som blivit fulla på jästa bär) som hon återuppväcker.

Jag har gått in i en perid (förhoppningsvis tillfällig) med en enorm trötthet. Går och lägger mig vid halv nio - nio på kvällarna. Lite trist när det är sommar.
    Haha

Själv var man hos BM idag och fick moderskapsintyg som ska skickas in och inplanerade dagar för föräldrautbildning...känns lite mera verkligt nu!
    Enligt hennes våg så har jag gått upp hela 1,5 kilo...hon hurrade för jag "får" totalt gå upp ca 7-8 kilo enligt henne, jag har lite övervikt sen innan.

Har ni börjat handla än då tjejer?! Själv har jag både fått och handlat både kläder och prylar så jag har väl det mesta nu. Kan lixom inte låta bli om jag ser nåt fint. Men nu har jag börjat tänka till och köper inte typ sommarklänningar i minsta storleken (= hon föds ju i november!) utan planerar lite framåt. Duktigt

Här var midsommar underbar och solig, hoppas ni andra hade det bra
  • Plly
    Leiben skrev 2010-06-30 12:09:15 följande:
    Gud vad bra! NAr vi kommer hem bhlir det serios barnvagnskoll! Far ocksa arva liet klader och sang.

JA, det dar med moderskapintyget? Fattar inte vart man ska skicka det, sjalva adressen alltsa for det star inte pa pappret och det visste inte min mb heller, konstigt nog.

Jag borjar bli orolig for jag tycker att jag ar sa stor nu. kommer att bli sa dar rultig och explosiv :(

For 3 ar sedan var jag sa smal och fin och hade inet ens en celulit. NU vager jag minst 10 kg mer an sa och ser helt gropig och boljade ut. tank att jag maste ha large pa bikinin bara for att laren ar feta. Jag som alltid varit small :(  KOmmer nog att fa det jobbigt med att ga ner sen. Hur stora ar ni om magen egentligen?

Ah Wehee!
     jag ska kolla! Om jag lagger till er som "kontakter" hemma sa kam jag lagga upp bilder. men jag har folk jag kanner sin hanger har pa fl och jag vill inet att de ska identifiera mig mer an det redan gar med tanke pa ens bakgrund och vilka tradar man hangt och skrivit i.

Jobbigt ni med foglossning! JAg har inet riktiga besvar an utan det ilar mest har och dar runt om i backenet med ar inte problematiskt nar jag ror mig.
    Man ska skicka morderskapsintyget till:

Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund

Det kan ta många veckor innan man får svar sa min BM...semestertider och allt det där.

Men Leiben då...: Kroppen förändras! Herregud jag väger ju 25 kilo mer än vad jag gjorde för 5 år sedan och kämpar med det, men under graviditeten så ska man inte tänka på vikten på det sättet...Och celluliter har även supersmala tjejer

Min man jobbar för övrigt som fotoassistent och har varit med (och jobbar fortfarande med det) och plåtat många kända modeller och han kan intyga att dom inte är vackra utan smink, frisör och photoshop dom heller... riktiga ruggugglor! en känd Lindexmodell (just nu) ler ALDRIG på bilderna, varför? Jo hon har så fula sunkiga monstertänder...och på en bild som hon ler på så har dom photoshoppat in en annan modells tänder...det du!

Så sluta klaga nu!

Puss på er!
  • Plly
    Leiben skrev 2010-06-30 12:45:46 följande:
    Ah gulliga PrettyPolly, nu gjorde du min dag faktiskt. Det du skrev ska jag tanka pa varje gang jag far viktangest och nu ar det sakert 12 kg och inte 10 bara heller och varre lar det ju bli. man far sta ut och tanka att bade aldern och graviditet gor sitt med kroppen och det naturligt. Men det ar sommar och jag hanger pa stranden dar 18-aringar ocksa hanger sa man blir lite knackt men jag ska sluta noja nu! tack!

tack for adressen ocksa. Ska posta det nar jag kommer hem.
    Så lite så!
    Jag brukar be min man berätta om eländiga modeller när jag känner mig ful och nere, det brukar hjälpa 

År man inte nöjd med sin kropp när bebben kommer ut så får man väl spara barnbidraget och lägga i en framtida "skönhetsoperationsfond" eller nåt ;-P Hehe...
  • Plly

Gahh...jag lyckas inte ladda upp någon bild Får försöka senare...
    Fin mage Nizzy!!

• Plly
    Leiben skrev 2010-07-04 16:12:07 följande:
    jag får krupp på barnvagnar! Vill inte ens ha någon alls! Vi har varit och kollat och det som känns bra är en teutonia men min man som är lång sprinnger på hjulen. skitfå vagnar har tillräckligt långa handtag. hittar ingen vagn som passar våra behov som är att den ska: 2) få plats i vårt relativt lilla bagageutrymme, b) få plats i vår trånga hall (måste hålla den framför mig och inte bredvid så det måste vara nån slags mjuklift), c) den ska ha vridbara framhjul och d) mannen får inte springa på den.

Det verkar vara få märken som gäller dvs bugaboo, brio, mmaljunga och teutonia. den vagnen som passar bäst ar den där glassiga buggan och den är ful tycker jag och jag vill inte känna mig som en typisk vasastan- lattemorsa. jag är ju kommunist från norr! jag får identitetskris!
    Man BEHÖVER inte ha en barnvagn alls, man kan ha en bärsjal
    Själv älskar jag retrovagnar trots att dom faktiskt väger en del och inte är sååå smidiga...men det finns alternativ som sagt.
    Köp en snygg retrovagn med mjuklift så kan du låta vagnen stå fastlåst nere i porten eller nåt och så slipper du platsproblemet?

Ps. Vi kommer få bygga ut vårt hus med en xtra hall för att min retrovagn ska kunna stå inomhus under vintern...*visslar oskyldigt* Och retrovagnar (50-80-talet) har oftast höga chassin som man inte behöver sparka på eller leka ringaren i notre dame. Jag är 179 och kommer få allvarliga ryggproblem om jag skulle köpa en bugaboo (dom är såå låga!)
  • Plly
    NizzY skrev 2010-07-05 14:57:23 följande:
    i vilket varuhus var det då Hannathu ?
    Ikea troligtvis men jag tror den är slutsåld överallt...
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?