• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • Plly
    Ellish skrev 2010-06-22 11:28:01 följande:
    Lyssna på lill Hjärta i dag :) 144 slag/min . En otrolig upplevelse
    Häftigt!
  • Wehee

Jag är här. Har lite fullt upp nu bara inför semestern
    Allt bra med mig. V 25 nu. Bäbis är det full fart på. Har blivit så stark och stor nu så det känns verkligen när man får sig en spark.
    Mina småkrämpor är; lätt att få kramp i vaderna på natten och näsblod. Alltså inte mycket krämpor alls. Vädret är underbart och jag bara njuter av mitt nya liv som gravid. Längtar så mycket efter barnet nu. Men den som väntar  på nåt gott

• Plly
    NizzY skrev 2010-06-22 11:30:54 följande:
    ne men , har jag tagig död på tråden ?=) var är ni allihopa ? hur mår ni ?
    vad händer på midsommar hos er ?

Hej där!
    Jag mår toppen, jag tror att jag börjar känna lite puffar då och då från bebben, men bara lite lite änsålänge men det är härligt att det börjar kännas!  Gick in i vecka 21 idag, känns som att det går lite långsammare nu men man får passa på att njuta lite av den lilla magkulan i sommarvädret - ingen semester ännu dock...(om en månad)

Har redan köpt spjälsäng, tidigt men det är kul att ha "fysiska" saker att titta på hemma, så man blir påmind om att det kommer en bebbe om ca 4 månader!

Ha en skön midsommar alla!
    /A

• Hannathu

Hejsan!

Är hemma och sjuk idag, har halsont och feber men den därinne verkar det inte vara ngt fel på. Det buffas och puffas en hel del
    Maken fattar inte att det är bebisen han känner utan tror att det är jag som har ryckningar i musklerna :-P

Jag tycker att min mage blivit mindre de senaste två veckorna, mina byxor sitter lite lösare än innan. Men det är väl svullnaden som lagt sig för livmodern växer

• NizzY

nu så =) jag har ju saknat er =)

själv så lever jag och illemåendet har väl varit under kontroll de senaste dagarna, jag lär mig leva med det... visa dagar är det hemskt andra bättre...
    men nu  har jag ångest för att bm bad mig gå och förlänga min sjukskrivning hos läkaren på vårdcentralen och han är omöjligt att nå + att han snart ska nog dessutom ha semester och så som det är just nu, kan jag inte gå tillbaks till jobbet...

annars ...så växer magen så det knackar och jag krymper... det börja se ut som att jag verkligen är med barn fast det bara är v.14
    och
    idag ska vi tillbaks och försöka mäta våran envisa tvilling så de kan göra nup-testet färdigt, så håll tummarna att den är lite mer med på notorna än sist

ska bli riktigt kul att fira midsommar i år... med massa frukt och mineral vatten

• Hannathu
    Plly skrev 2010-06-14 18:03:30 följande:
    Jag är lite skraj att hon såg fel, men vafan jag är nöjd med vad som än kommer ut. hon verkade erfaren...
    Har ändå bara handlat fina könsneutrala kläder hittills och kommer fortsätta med det (fast jag kunde inte låta bli att handla vita trosor med såndär klassisk spetskant på baken idag :-P)

Går oxå in i vecka 20 imorrn, sååå spännande! Tror det roligaste ligger framför en nu...
    Åh  vad roligt med en tjej, jag är nästan glad att det inte fanns en möjlighet att se på vår lilla buse eftersom jag hade varit livrädd att det var fel ändå
  • Hannathu
    NizzY skrev 2010-06-23 09:54:28 följande:
    nu så =) jag har ju saknat er =)

själv så lever jag och illemåendet har väl varit under kontroll de senaste dagarna, jag lär mig leva med det... visa dagar är det hemskt andra bättre...
    men nu  har jag ångest för att bm bad mig gå och förlänga min sjukskrivning hos läkaren på vårdcentralen och han är omöjligt att nå + att han snart ska nog dessutom ha semester och så som det är just nu, kan jag inte gå tillbaks till jobbet...

annars ...så växer magen så det knackar och jag krymper... det börja se ut som att jag verkligen är med barn fast det bara är v.14
    och
    idag ska vi tillbaks och försöka mäta våran envisa tvilling så de kan göra nup-testet färdigt, så håll tummarna att den är lite mer med på notorna än sist

ska bli riktigt kul att fira midsommar i år... med massa frukt och mineral vatten
    Usch vad jobbigt att försöka få tid hos läkare för att bli sjukskriven, de har varit ganska bra på MVC här och ordnat akuttider för att förlänga min sjukskrivning så länge jag behövde det. Nu känns det visserligen som jag kanske behöver sjukskrivas igen, har migrän i princip varje dag och foglossningen är inte rolig så jag ska ta mig i kragen och ringa...

Med två därinne är det väl inte konstigt att det syns ordentligt redan
    Lycka till idag!

Ser fram mot midsommar men ser inte fram emot de dåliga madrasserna som svärföräldrarna har. Får nog släpa med luftmadrassen och lägga vanliga madrasser på så att kroppen får mer avlastning
  • NizzY

ja ,för oss bli det lyx detta året, vi bli körda hem efter kalaset så slipper vi de där hemska sofforna som vi annars få sova på, det hade nog int emin rygg orka dmed just nu... men som sagt , i år sover vi hemma och så slipper man vara bakis dagen där på med

• Hannathu

Vilken lyx! Känner att jag inte vill sätta mig och köra 15 mil bara för att få sova
    Men sov på tjock luftmadrass för ett tag sen och det funkade då så det är bara att hoppas att det funkar.
    Har i princip aldrig varit bakis så det har aldrig oroat mig Men nu behöver jag definitivt inte fundera på det

• Plly
    Hannathu skrev 2010-06-23 13:31:21 följande:
    Vilken lyx! Känner att jag inte vill sätta mig och köra 15 mil bara för att få sova
    Men sov på tjock luftmadrass för ett tag sen och det funkade då så det är bara att hoppas att det funkar.
    Har i princip aldrig varit bakis så det har aldrig oroat mig Men nu behöver jag definitivt inte fundera på det
    Vi ska sova över på kompisens landsställe i Fagersta, ska bli mysigt! Jobbigt för ryggen att åka så långt bara...
    Hon är för övrigt oxå gravid (v.31?) så vi ska dricka alkoholfritt ihop medans våra kära män får supa till, haha...

Hoppas dom har mjuka sängar bara...hmmm

Hannathu:

Jag tar det med en nypa salt - att det är en tjej i magen...jag är alltid så skeptisk haha...
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?