• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • Wehee

Hej. Här är jag. Grattis till rulet Leiben. Växer magen i samma takt fortfarande eller har den stangerat? Jag känner inte av nå fogar..peppar peppar. Hoppas det är hanterbrt för dig.

Jag mår toppen mest. Har en konstig näsa. Blöder näsblod ofta eller har en massa bös i näsan. Är i v 23 nu och magen växer så det knakar men jag skulle fortfarande kunnna dölja om jag vill. I helgen klädde jag mig riktigt tajt och då vågade folk fråga om det va bäbis på gång

• Leiben

Wehee: magen växer på men nu känns det verkligen som en gravidmage. den är nog rätt normalstor tror jag. folk på jobbet har iaf börjat fråga när jag har vanliga k läder. Har gått från att försöka dölja till att bara ha "vanliga" kläder. har jag tight på mig syns det väldigt tydligt.

Knasigt med din näsa. Har du hört andra som har samma symptom? själv är jag bara täppt hela tiden.

• NorrVimpel

Hej på er . Jag har börjat på mitt sommarjobb som innebär pendling sisdär 3h/totalt dag, vilket gör att jag inte är här så mycket. Orkar helt enkelt inte. Sen sitter jag hela dagen vid datorn på jobbet.

Lebien: Grattis till pojken!

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-06-07 12:13:51 följande:
    Härligt! Jag känner också så att livmodern är tydligare. Var på RUL idag och hon sa att den går till naveln nu. Allt såg jättebra ut alla fingrar och lårben och kärl och klaffar och allt vad de nu tittade på OCH det är en pojke vi väntar :)
    Åååh vad roligt, pojke är inte fel!
    Undrar om vi får veta imorn...

Jag hade inte datorn med mig denna veckan när jag åkte till jobborten så jag känner mig lite frånvarande

Min mage går definitivt inte att dölja om jag inte har tält på mig men då skulle alla fråga ändå för normalt sett går jag klädd i kläder som framhäver midjan...
  • Wehee

Min midja har försvunnit dock. Så jag känner mig rätt fyrkantig.

• Hannathu

RUL avklarat

En milstolpe på vägen i alla fall, vi väntar en simhoppare tror jag... Perfekt pikstil med benen tätt ihop så det fanns inte en chans att se vad det var för kön

Den verkade må bra i alla fall

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-06-08 20:01:42 följande:

tror jag börjar känna av fogarna lite. fler som gör det?

Mmmm de är inte alls roliga, känns likadant som när jag gick med ett brutet (och spikat) ben som inte läkte...
    Det bränner lixom i fogen mitt fram i omgångar och sen gör det ont i ljumskarna och bak...
  • NorrVimpel
    Wehee skrev 2010-06-11 09:38:22 följande:
    Min midja har försvunnit dock. Så jag känner mig rätt fyrkantig.
    Ha, ha, midja vad är det?
  • Leiben
    NorrVimpel skrev 2010-06-12 14:12:14 följande:
    Ha, ha, midja vad är det?
    Jag hatar min profil sett snett båkifrån. mindjan är helt borta och jag har valkar på ryggen :O

Hannathu: roligt att RUL gick bra. känns det tråkigt att ni inte såg könet eller spelar det inte så stor roll?

Gör man fler UL och när i så fall?

Har börjar snoka i vagndjungeln och tycker dte är asjobbigt att hålla på att väga fördelar mot nackdelar med liggdel eller mjuklift eller hit eller dit. Har också börjet leta namn vilket är svårt. vi hade ett bra tjejnamn bara och INGA pojknamn.

Var är ni i er graviditet? Vad upptar era tankar?
  • NorrVimpel

Leiben: Här gör vi inget mer UL efter RUL om inget tillstöter så att man behöver extra kontroll. Åtminstone har jag fattat det så.

Namn är vi nästan klara med men pojknamnet är lite osäkert, jag tycker det är lite långt det vi funderar på.

Jag gick in i v 18 precis (blev ändrat förra veckan vid RUL). Jag känner mig mest lycklig och glad över att det är ett barn där inne. Samtidigt är det forftfarande svårt att förstå, tror det blir lite mer verkligt när jag får börja känna sparkar så småningom. Känner mig rofylld .

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?