• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Det finns massa trådar om bf i nov eller som har med ålder att göra eller kankse den gemensamma nämnare är vart man bor.

Jag vill gärna ha kontakt med fler som nu är gravida men som fick kämpa hårt för att komma hit. Alla ni som lyckades efter antingen väldigt lågt tid, kanske haft ett eller flera missfall, har av olika anledningar fertilitetsproblem, genomgått IVF, ÄD eller annat, får gärna hänga med mig på den här resan.

Tycker det är skönt med andra som förstår pressen och oron som den här bakgrunden medför. Jag är trött på alla som säger: "men njut nu av din graviditet!" eftersom jag är lite för orolig för att kunna göra det.

Häng på :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-20 11:54
    Här hänger vi:

Wehee, bf: 5 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf:
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf: mitten av nov
    Nym:, bf: 16 nov
    Underbara2010, bf:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-01 12:47
    En kort sammanfattning av bakgrunden hos oss ovan + några nya finns på sidan 14.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 09:59
    Bf efter RUL

Wehee, bf: 13 okt
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    PrettyPolly, bf: 10 nov
    Nym, bf: 18 nov
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?
  • Hannathu

Lieben, ja om de ser ngt så skulle jag mer än gärna vilja veta.

Dels för att det ska kännas mer som att vi väntar barn inte att det är en graviditet.
    Dels för att en av mina vänner fick göra akutsnitt och sövdes och när hon vaknade och det inte var det kön HON trodde på barnet hade hon väldigt svårt att förlika sig med det och tänkte i flera veckor att de tagit fel barn på förlossningen

Undrar varför det inte funkar att citera....

• vivillblitre

Lieben & Hannathu: Jag vill tvärtom, jag vill inte veta könet. Min sambo skulle vilja, men eftersom inte jag vill så förstår han det.
    Varför..? Svår fråga, men det är den känslan jag har haft hela tiden. Jag vill helt enkelt hålla mig :) 

• Hannathu

Tror att det där är väldigt olika från person till person. Kanske till och med från graviditet till graviditet.

Har vänner som inte tagit reda på vad första var men kollade andra och tvärtom.
    Jag är nöjd bara det kommer ut ett barn och inte en kyckling, gris eller ngt sånt som det såg ut som på ett av de första ultraljuden

• Wehee
    Hannathu skrev 2010-05-06 09:41:37 följande:
    Tror att det där är väldigt olika från person till person. Kanske till och med från graviditet till graviditet. Har vänner som inte tagit reda på vad första var men kollade andra och tvärtom.Jag är nöjd bara det kommer ut ett barn och inte en kyckling, gris eller ngt sånt som det såg ut som på ett av de första ultraljuden
    Haha precis. Jag är blir också glad för en liten baby-människa.
    Vi ska inte kolla. Men förstår också att andra kollar. Man e ju nyfiken såklart.
  • vivillblitre
    Hannathu skrev 2010-05-06 09:41:37 följande:
    Tror att det där är väldigt olika från person till person. Kanske till och med från graviditet till graviditet. Har vänner som inte tagit reda på vad första var men kollade andra och tvärtom.Jag är nöjd bara det kommer ut ett barn och inte en kyckling, gris eller ngt sånt som det såg ut som på ett av de första ultraljuden
    Haha ;) ja precis!
    Nu är det 5 timmar kvar tills jag får veta så allt står rätt till med bebis i magen.. fyyy så nervös jag är!
  • Hannathu
    vivillblitre skrev 2010-05-06 09:53:49 följande:
    Haha ;) ja precis! Nu är det 5 timmar kvar tills jag får veta så allt står rätt till med bebis i magen.. fyyy så nervös jag är!
    Håller alla tummar och tår jag kan för er!
  • Hannathu

Får jag gnälla lite?

är i v 13+3 och trodde illamåendet skulle lätta lite nu
    Men idag har jag upptäckt att jordgubbsfil nog är det vidrigaste man kan få upp. Extremsurt och syntetisk jordgubbssmak, bläääää.

• vivillblitre
    Hannathu skrev 2010-05-06 09:58:50 följande:
    Får jag gnälla lite?är i v 13+3 och trodde illamåendet skulle lätta lite nuMen idag har jag upptäckt att jordgubbsfil nog är det vidrigaste man kan få upp. Extremsurt och syntetisk jordgubbssmak, bläääää.
    Hahha... klart du får ;) Jag spydde som fanken för några dagar sedan.. Du får testa med en annan smak :P
  • vivillblitre
    Hannathu skrev 2010-05-06 12:29:11 följande:
    Eller undvika fil helt... Lättspydd mat är bra
    Haha ja det är ju det bästa :P
Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?