Inlägg från: Hannathu |Visa alla inlägg
  • Hannathu

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Kollar oxå på femman det handlar om Neonatal nu, där hoppas jag att alla vi slipper vara...

• Hannathu

Ja de är ju helt galet små!
    De är ju till och med mindre än den i magen Vilket å andra sidan är ganska skönt för det är ju positivt att den växer och frodas och gärna stannar kvar ett par månader till....

• Hannathu
    Leiben skrev 2010-08-27 11:56:04 följande:
    Ni,  tog det lång tid för er att få papper från fk? Det var ju flera flera veckor sedan jag skickade in mitt moderskapsintyg. Vad är det för papper man ska få?

När söker man fp?
    Jag fick papper som företaget skulle fylla i med bla lön och hur mkt jag jobbat senaste året...
    räcker tydligen inte med det man fyller i själv...
  • Hannathu

Ja det har väl inget direkt med havandeskapspenning  att göra utan det krävs ju om man ska söka föräldrapenning med...
    Havandeskapspenning kan man väl bara få om man har ett fysiskt krävande arbete, typ sjuksköterska, kock, lantbrukare etc? För kontorsråttor som mig verkar det näst intill omöjligt... Och har man HP så måste man väl börja plocka av föräldrapenningsdagarna från tio dagar före BF. När man är sjukskriven kan man ju vara det fram till förlossningen.

Förresten Lieben, det tog 1½ vecka innan jag fick papper som skulle fyllas i

• Hannathu
    NorrVimpel skrev 2010-08-27 20:55:10 följande:
    Jag har inte fått något moderskapsintyg ännu.
    Vi fick fråga efter det...
  • Hannathu
    NorrVimpel skrev 2010-08-29 10:10:39 följande:
    Och igår fick vi en ny vit spjälsäng, kändes också stort. Påtagligt . Den blir dock nedpackad ett bra tag då vi först har en korg till barnet.
    Ja men visst blir det mer verkligt på ngt sätt?
    Hade nog inte handlat nu om vi inte hade vänner som kommer på besök och då helst ville slippa släpa sin stol på tåget (det räcker ju med barnvagn och packning...
  • Hannathu

Wehee
    Kan ni inte låna en babybjörn? Har kompisar vars ungar älskat eller avskytt bärselar

Det var verkligen massor som skulle fyllas i på den där lappen, arbetstid per månad och sånt som bara personalavdelningen hade koll på... De lovade att skicka tillbaka mitt i veckan så jag får skicka in det till FK igen...

• Hannathu
    Wehee skrev 2010-08-29 18:20:36 följande:
    Jo kanske, men ingen har kommit med ett sådant erbjudande hittills. Annars har vi lånat en hel del. Har tex lånat en bärsjal. Det kanske räcker istället för babybjörn.

Vi har köpt ett sånt litet mjuk gosedjur. Finns på tex babyproffsen, en typ av snuttegosedjur.  Nu har vi den i sängen Har hört att man kan sova med gosedjur och barnets lakan så att barnet känner doft och trygghet när den ska sova sen.
    Vi har lånat en bärsjal och hoppas på att det ska räcka ett bra tag och sen om barnet vill fortsätta bli buret efter det så kanske det blir en sele...

Har oxå hört att man gärna får sova med snutte/gosedjur några nätter för att de ska ta doft av föräldrarna, har även blivit tipsad om att man ska försöka göra ett speciellt gosedjur som man har två eller tre av och varvar med så de blir jämnslitna och då minskar ju risken för panik om barnet tappar snutte/gosedjuret
  • Hannathu

Åååh vilken fin mage wehee!

Att det känns nere vid urinblåsan när jag lägger händerna ovanpå magen händer då och då.
    När jag har sammandragningar blir magen öm och hård som du beskriver, en liten stund efter varje sammandragning (då den verkligen är steeenhård)

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?