• Mamaiia

Spec mödravård?

Jag förstår dig på sätt och vis TS..även om min historia är annorlunda.

Vår dotter föddes i vecka 33+2, moderkakan bara lossnade, alldeles för tidigt..
    Även hon blev mycket sjuk i lungorna och orkade inte andas själv, fick ligga i CPAP, med diverse olika övervakningar på hjärta, andning och syrestättning - och allt som allt var vi inlagda på neo 1 månad innan vi fick komma hem.

Jag har rätt nyligen fått veta att man vid analys hittade blodproppar i moderkakan, som sannolikt har orsakat avlossningen (men inte mer än så, har inte haft läkarsamtal än angående analysen).

Vi vill mer än gärna ha syskon till vår prinsessa, men jag är rädd för hur det ska gå vid nästa graviditet. Många otäcka funderingar kommer..det kommer att bli minst sagt mentalt påfrestande när det blir dags. Så just i det avseendet känner jag igen det du skriver.

När det gäller mig kommer jag dock redan från början att bli inskriven vid spec-mödravården, då man tydligen anser att jag är en "riskgraviditet" pga det som hände.

Jag tror säkert de kommer göra en och annan extra koll på dig, tror du inte?
    Sen tycker jag som Artax, fråga din barnmorska. Jag tror det är lättare att förbereda sig mentalt om man i förväg vet vad som gäller och hur man kommer att bli uppföljd, och de lär de väl kunna svara på redan nu i ditt fall :)

Jag har den finaste titel en människa kan få - Mamma.
Svar på tråden Spec mödravård?