• Mittnick

vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??

Har bara läst TS.

Jag kallas, och vill kallas, för mitt namn av andra, mitt egna barn säger naturligtvis mamma till mig.

Gällande din situation så tror jag att det är bäst att du släpper tanken på att du är den enda vuxna kvinna som uppenbarligen har en mammaroll i familjen för ditt barn, när han är hemma hos sin pappa så finns ju hans kvinna där och inte du.

• Mittnick
    Anonym (suggarfree) skrev 2010-05-17 08:05:44 följande:
    Det vill jag säga! Jag är mamma och bonus mamma och min bonus kallar mig mitt namn.Men vill säga oxå att vara mamma(biomamma) man får inte när föder barn, att vara mamma man måste förtjäna!Många mammmor föder och lämnar sina barn och de kan inte vara riktiga mammor!De oxå har burit sina barn nio månader och vad då!? Lämnar de dem!Får mig riktig mamma är den mamma vilken ger råd, tar hand om barn, fostrar och framförallt advänder INTE sina barn för att komma till eget mål.I slutet - min bonus kan kalla mig hur han vill till han käner sig lycklig med detta och förolämpa  mig INTE
    Finns biologiska mammor och så finns det de som har en mammaroll, många kombinerar de två.
    En biologisk mamma blir man ifall man föder barn, det är inget man "måste förtjäna".
  • Mittnick
    Anonym skrev 2010-05-17 14:36:34 följande:
    Precis, en biologisk mamma blir man automatiskt när man föder ett barn, en mammaroll däremot är den som förtjänar att kallas mamma, den som älskar och vårdar ett barn i familjen.Jag älskar och vårdar mina bonusar som mina biologiska, deras biologiska mamma däremot är dom rädda för och hon har aldrig någonsin visat dem vare sig ömhet eller kärlek.Vill dom kalla mig mamma så är jag bara glad för att ha fått förtjäna den titeln.
    Om att älska och vårda familjemedlemmar, blodband eller inte, är att vara mamma så är jag allas mamma i min familj, även min sambos. Själv anser jag att en mamma är en mamma vilket syftar på biologin och oftast i gott samarbete med ansvaret som det (borde) medföra och oftast gör, däremot finns det de som kan kallas för att "ha en mammaroll" "är SOM en mamma" osv, är däremot ingen mamma och borde heller inte kallas det.

Men alla tycker olika, själv är jag mamma till barn jag fött och fungerar SOM en mamma i mångt och mycket både gällande sambon (manfolk ) och hans barn sedan innan, men deras mamma är jag INTE
Svar på tråden vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??