Anonym skrev 2010-05-24 17:50:59 följande:
Jag har alltid kallat min styvmor för hennes namn. Men om någon frågar så har jag sagt att det är pappas fru. Anledningen till att jag inte säger styv/bonus/extramamma är för att hon aldrig känts som en mamma till mig. Hade hon gjort det så hade jag inte haft problem med att kalla henne för något av de namnen. Jag tycker det är intressant att du ts tycker att pappans fru ska bevisa för dig att hon ska få heta något med mamma i titeln. Handlar inte det här om vad hon visar ditt barn? De har en relation som du inte har med att göra, och om ditt barn känner att hon är god nog att kallas för extramamma så avgör barnet det själv. Jag tycker att din inställning är barnslig och det är ju helt klart att det har med svartsjuka och rädsla att göra. Försök glädja dig i stället att ditt barn har en extramamma, i stället för en elak styvmor.
Det är nog det som det handlar om.... vad hon visar mitt barn.
barnet mår dåligt av att vara där så både pappa och fru pratar illa om mig öppet inför sonen och deras gemensamma barn.
Sonen kommer hem, ledsen, frågar varför de tvingar han säga saker etc...
Sååå illa de har gjort mitt barn... usch.. han har tom planerat att rymma från fritids för att inte kunna åka till pappa pga situationen.
SåÅ i detta läge tyckar jag faktiskt att hon ska få förtjäna titeln.
Så detta har inget med varken svartsjuka eller rädsla att göra.
Och jag kan inte glädja mig i att pappan och frun gör så här.
för inte så länge sedan åkte sonen till pappan i 2 veckor. Han är där normal ananrs varnnan helg.
jag var trött och sliten och hade många psykiska påfrestningar.
Jag sa inget av detta till sonen, bara att pappa ska hämta han.
Sonen blir jätteglad (det var innan han planerade att rymma) och vi packar hans saker
När sonen kommer hem frågar han mig.. mamma varför ville du bli av med mig?
Så har hans pappa eller frun förklarat för honom om varför han åkte dit
Han var ledsen och trodde att jag inte skulle vilja ha han och att han var rädd att han skulle vara tvugen att flytta till pappa.
Så är man en elak styvmor så anser jag att man måste förtjäna "mamma" titeln.