Riga - rädsla
Blåöga75: Jag är en av dem som har blandade känslor/erfarenhet av AVA i Riga. Jag gjorde 2 försök där. En med färska embryo och en FET.
Vid första försöket var dem bra, tyckte jag. Jag hade dr. Fiodina och hon är väldig trevlig och ger ett proffsigt intryck. Hon tog hänsyn till min speciella hälsosituation när hon gjorde upp behandlingen och jag fick förtroende för henne. Denna försök slutade med MF i v6.
Vid andra försöket (vi hade 3 embryo i frysen) fick jag ingen kontakt med läkaren tills jag var där för transfer. Komunikationen var dåligt. Koordonatorn svarade snabb, men dåligt, utan konkreta svar på mina frågor, bara reklam. Hon skriver fel i dosering, i plannering och forsätter med "detta är bäst för dig" svar på nästan alla mina frågor. Kontakten med läkaren var lika bra som första ggn när jag väl kommer dit, men hon ger mig att ta några tester som kunde påverka min behandling, efter insättning i stället för att ta dem innan. FET försöket har slutat med minus på gravtestet.
Löpandebandkänslan jag har fått vid FET gör att jag vänder mig nu till andra kliniker.
Många har dock lyckats där. Några har redan fått sina bebisar med AVA:s hjälp, flera väntar på sina bebisar. För dem var det värt och har bara goda saker att säga om kliniken. För mig var det inte värt!