Familjen Rockström skrev 2010-11-04 21:34:47 följande:
tack för era gratulationer :) livet rullar på här hemma men har lite problem med ammningen.. hon tar fel om bröstet och jag upplever det som att jag har lite mjölk i tuttarna. har gett henne lite ersättning, vet ej om det är dåligt. känns som jag inte har något val eftersom hon inte blir mätt efter ammningen.
ammar alla här inne? eller är det någon som ger ersättning? har ni skuldkänslor för det i så fall?
roligt att ni ska träffas! jag följer med vid ett senare tillfälle :) jag tycker skallberget är den bästa öppnaförskolan av alla här i stan! råby är väll helt okey. vi kanske kan gå till pinglan någon gång? där har dom jätte bra sångstund för barnen samt litet lekrum.
Ha absolut inte skuldkänslor!!!
Varför ska man ha det? Funkar det inte så funkar det inte då får man göra det bästa av situationen
När vi fick vårt första barn så ammade jag så gott det gick men jag hade aldrig tillräckligt med mjölk så vi gick ganska omgående över till ersättning då hon inte gick upp i vikt.
Denna gång kändes det som om jag hade mjölk att erbjuda men denna dam vägrar att amma så jag köpte en pump. Och som jag har pumpat... Men tydligen har jag inte mycket att erbjuda denna gång heller så nu har vi gått över helt på ersättning.
Någon som vill köpa en Avent Bröstpump
?
Pinglan är verkligen underbar
Har mest varit på Gryta och en gång på Råby. Ska denna gång även gå här i Irsta, har hört att det ska vara bra.
Vill jätte gärna testa Skallberget också. Så man har väl att göra framöver!