Gravida i Västerås trakten
Grattis MigLin! låter inte roligt med så lång förlossning men va skönt att allt slutade bra :)
Har alla i tråden fått nu, eller är det någon kvar?
Grattis MigLin! låter inte roligt med så lång förlossning men va skönt att allt slutade bra :)
Hej tjejer!
Inatt har jag legat med hemska pinvärkar, åkte in till förlossningen vid 4, men var bara öppen två cm och var i latensfasen.
Fick sovdos och har sovit några timmar, värkarna har kommit nu igen. Åker in ikväll och håller tummarna för att allt går bra. Kramar
Hej igen :) vi åkte tillbaka till förlossningen vid 4 och var då öppen 5 cm. värkarbetet var intensivt och bara 4 timmar senare så kom vår älskade lilla dotter ut på bara 1 krystvärk! jag tog ingen bedövning och födde henne stående på golvet :) direkt efter sa jag.. längtar efter nästa!! vilken UNDERBAR känsla det var att föda ut sitt barn!
hon vägde 3590 g och var 50 cm lång, helt perfekt! vi har inte bestämt namn än men det lutar åt Vera :)
tack för era gratulationer :) livet rullar på här hemma men har lite problem med ammningen.. hon tar fel om bröstet och jag upplever det som att jag har lite mjölk i tuttarna. har gett henne lite ersättning, vet ej om det är dåligt. känns som jag inte har något val eftersom hon inte blir mätt efter ammningen.
ammar alla här inne? eller är det någon som ger ersättning? har ni skuldkänslor för det i så fall?
roligt att ni ska träffas! jag följer med vid ett senare tillfälle :) jag tycker skallberget är den bästa öppnaförskolan av alla här i stan! råby är väll helt okey. vi kanske kan gå till pinglan någon gång? där har dom jätte bra sångstund för barnen samt litet lekrum.
skönt att höra att det är fler som har gett ersättning. jag får helt enkelt fortsätta kämpa med ammningen.. och funkar det inte så finns ju ersättningen. jag har en elektrisk bröstpump som jag använder mellan ammningarna så jag hoppas att produktionen snart ökar :)
roligt att ni har träffats! längtar tills jag kan komma med.. man blir lätt isolerad av att bara sitta här hemma :( men tror min lilla vera är lite liten än (snart 3 veckor) så väntar nog ett litet tag med att följa med till öppna förskolan. kul att få ansikten till allas nick
jag kommer nästa onsdag :) hoppas ni får kul
vi kommer inte imorgon. vår lilla Vera är förkyld och har för tillfället 38 grader feber :(
är det flera som går till pinglan? jag har tänkt börja gå där nu med min lilla vera varje tisdag.
Är det något liv i tråden? någon kvar? Jobbar alla eller är det någon som fortfarande är mammaledig? Jag kommer vara hemma med Vera tills aug 2012 kul att ses med barnen någon dag.
Tanja thim, ser att vi är lika gamla. vilken skola gick du på? bor ni i närheten av skälby? eller någon annan som bor här omkring?