Gravida i Västerås trakten
Memmal: Maja 2 augusti BF+8
Svampp: Alice 25 augusti BF +10
Lova2010: Lo 27 augusti BF-dagen ( enligt mens, BF-7 enligt RUL)
ByUS: BF 18 oktober
mjuik: BF 18 oktober
Familjen Rockström: BF 22 oktober
Memmal: Maja 2 augusti BF+8
Svampp: Alice 25 augusti BF +10
Lova2010: Lo 27 augusti BF-dagen ( enligt mens, BF-7 enligt RUL)
ByUS: BF 18 oktober
mjuik: BF 18 oktober
Familjen Rockström: BF 22 oktober
Måste fråga er som fortfarande är gravida.. hur ligger era bebisar i mage? menar åt vilket håll dom ligger..
min bebis ligger med ryggen och kroppen åt "mitt högra" håll och benen åt vänster (känner mest sparkar på vänster sida)
men har nu fått reda på att det är helt FEL att om barnet ligger så kommer det komma ut i vidöppet läge! det gör att förlossningen blir lång och mer smärtsam och som nästan alltid slutar med sugklocka. nu är jag så nervös så jag dör!! därför undrar jag hur era bebisar ligger.. min barnmorska har inte berättat för mig att min bebis ligger åt fel håll :(
ååå tusen tack för era svar!! känns så skönt att ha er så man kan rådfråga :)
jag ska till barnmorskan på måndag och ska prata lite mer om detta med henne. jag hoppas att bebisen ändrar håll snarast möjligt.. har läst lite tips hur man kan få bebisen att ligga åt "rätt" håll tex. bara ligga på vänster sida när man sover eller vilar samt stå på alla fyra 10 minuter varje dag. detta kommer testas :) vill verkligen inte ha en jobbig förlossning som nästan alltid blir om man föder i vidöppet läge.
Memal: fall du tittar i dina förlossningspapper sen dottern så ska det stå om hon kom i vidöppet läge eller ej. kan ju varit att hon föddes så eftrersom du hade det så jobbigt.
lololo: jag håller tummarna för att det snart startar på riktigt! lycka till :)
Medusan: GRATTIS! ska bli rikigt spännande att få läsa din förlossnings berättelse sen :)
jävlar va fint!!!