Gravida i Västerås trakten
Vi kommer förmodligen inte imorgon
Vi kommer förmodligen inte imorgon
Visst är det svårt med kläder. Men tänk på att det ofta är mycket varmare i vagnen än vad man tror. Vi har termomenter på vår babywatch och igår när det var -12 grader ute var det bara -3 i vagnen... Brukar bara ha vanliga kläder + fleeceoverall (tjock inte vindfleec typ PoP) och mössa vantar när han ligger i vagnen. Har tjock åkpåse oxå som han ligger i. När han ska sova ute när det är under -10 brukar jag ha någon extra tröja oxå. Han sover alltid ute om det inte är kallare än -15. Igår sov han ute i 3,5 timmar och var varm och go när jag tog in honom .
Oj, ja om han är ute så länge förstår jag om han behöver mkt kläder! Mig sa de till på bvc att de inte ska vara ute i så mkt minusgrader som det är nu så vi håller oss mest inne, korta turer till och från bilen och till affäre bara!
Hej!
Finns det någon öppna förskola på gryta/önsta`? Har någon varit där isåfall?
ok! Den "vanliga" är det den som det länkas till på västerås hemsida, kallas typ rosa huset eller något sådant?
Svampp- Jag är också insnöad på skallberget, haha.. men tänkte att min svägerska som bor på gryta kanske kunde gå själv dit med sina barn till de får dagisplats!
Här hemma är vi sjuka. Elias blev dunderförkyld med hosta som blossade upp direkt i lördags och Israa har feber, snorig och hosta hon med...
Kul att det fungerar med gröten, själv skjuter jag nog på det 1 månad till, Siraa fyllde 4 månader igår !
Jag vet inte heller vad man kan göra nu när öppna förskolorna är stängda, jag ska dock ha Elias på dagis som vanligt under julen, han tycker ju så mkt om att vara där..Annars finns det inte mycket att göra, typ busbprgen är väl det enda, eller uteaktiviteter...Gillar din pojke att pyssla så kan du ju inhandla lite sånt, göra typ trolldeg, saker att måla med osv.....