Svampp skrev 2010-06-07 20:02:58 följande:
Lova: Ditt symfus-mått är ju inte litet? Jag ska ju ha barn två veckor innan dig och ligger på 27 cm idag. Det är visserligen inte särskilt stort när man gått 30+0, men fortfarande inom normalvärdena. Så du lär inte ha något att oroa dig över, eller har värdet avvikit mycket från din tidigare kurva? Varför tycker du det är lite?
Angående att du är RH-negativ förstår jag att det känns lite jobbigt, men nuförtiden har de ju stenkoll på det där så du behöver nog inte oroa dig för att nåt ska gå galet för det. Fast nån extra spruta kanske det blir? Inte så kul, men vissa saker bara måste man ju ta...
Umm Elias: Tycker det låter som väldigt lite kontroller, var fjärde vecka ska det väl vara även innan vecka 30? Begär att få komma en gång extra tycker jag! Ang. journaler har de flesta datorjournaler nu. Fast på Önsta-Gryta har de pappersjournaler än och ärligt talat tycker jag det är trevligt... så kan man kolla alla värden och sånt och gå tillbaka och titta hur man låg sist och sånt. Men du har alltid rätt att begära ut din journal!
Nä, jag jämförde bara med Anna76 som hade 29,5, då låter 26 litet ;) Men jag vet att man inte ska jämföra ;) Jag låg perfekt på kurvan iallafall, så vi är nog nsuperbra båda två :D
ja, det blir lite extra spruta och extra koller så inga antikroppar bildas.... hoppas att allt går bra :)