Medusan skrev 2010-05-31 13:03:34 följande:
Jag mår sådär, bättre nu när en väldigt intensiv period med praktik är över (läser till sjuksköterska och blir färdig om en vecka). Om jag överanstränger mig fysiskt känner jag direkt av foglossning men om jag tar det lugnt känner jag knappt av det. Svullen blir jag ibland men inte så farligt, halsbränna har jag en hel del problem med men omeprazol hjälper bra de gånger jag kommer ihåg att ta det vill säga Var glad att du mår bra, man brukar ju säga att trimester 2 är den lättaste och roligaste delen av graviditeten Jag går in i trimester 3 om 2 dagar och jag känner av att jag snart kan benämna mig som höggravid (det kan man göra från trimester 3).
ja, jag är ju redan i trimester tre. men iofs, när man närmasr sig vecka 36-37 kanske man känner helt annorlunda!
vad jobbigt med halsbränna, verkar vara många som har problem med det :S sägs ju att man får en bebis med mycket hår om man har halsbränna, haha :)
drömde om lillan i natt föressten, att hon ammades. i all evighet! haha, jag satt i ett dygn och bara ammade. en mysig dröm, men förvirrande ;)