• DexX

löshår för tunnhåriga!

Hej!

Jag vill gärna skaffa löshår då jag har axellångt och de växer inte mycke längre än till axlarna! men problemet är att jag har så tunt hår! så de känns som om de skulle se jätte fake ut! känns som om de skulle synas igenom mitt riktigt hår! men jag tror sånt som finns på slinga skulle vara bäst för mig!
    har någon där ute nå tips att ge?

• Svar på tråden löshår för tunnhåriga!
  • Älskarlivet

Hej!
    Jag satte i extensions förra sommaren och det blev skitbra!
    (Jag skulle gifta mig så jag behövde lite extra hår ). Det håller i ca 3-4 månader men jag tog av efter 3.

Nu är det dags igen och i mah ska jag sätta i igen

• DexX

Okej så löshåret syntes inte igenom ditt riktiga? utan de såg äkta ut? :)

• Älskarlivet

Det såg 100% äkta ut. INGEN såg att det var löshår...vissa trodde inte på mig fast jag sa att det var löshår!!

Jag tror jag satte i 30 slingor och det kostade 1500:- (hos frisör)
    Då får man slingorna slingade i sin egen hårfärg. Det tar 2 timmar att sätta i och ca 1-2 timmar att ta ut. Och så höll det då i 3-4 månader. Billigt faktiskt om man ser till vad man får.

Kan ju säga att jag mådde rätt dåligt de första veckorna när jag tog av håret.... det kändes som jag inte hade något hår kvar!!

Håret hon satte i var helt rakt men när det komi mitt hår så blev det nästan lite vågigt... (jag har sjäv helt rakt hår men det blev också lite våfigt..) Mycket snyggt! Sen klippte frisören upp det lite så att mitt eget hår smälte in i låshåret.

Har tyvärr inga direkt bilder... Och bröllopsfrisyren hjälper inte dig att se...

• I Love You Three

gå INTE till frisör och gör håret!  SVINDYRT! 

du kan få håret mycket billigare genom privat personer. 
    Jag har precis köpt 300 slingor keratinvax (enskilda slingor med vaxtipp som man smälter fast i sitt egna hår ). Vilket enligt mig är det naturligaste sättet som ser mest äkta ut. 
    För dem 300 slingorna betalade jag 1000:- 
    Hos en frisör skulle jag få betala ca 7500:- för samma mängd hår. Sätter i löshåret gör jag sen själv ! SVÅRT! men jag har övat både på mig själv och vänner och förlänger nu hår på bekanta och vänner ofta. 
    så bor du i närheten eller kan ta dig hit ka jag hjälpa dig.  och kan garantera att det bli bra oavsett hur tunt hår du har  själv har jag bara hår till öronen och tunt sådant ! och mitt har aldrig sett fake ut. 
  • DexX

Okej jo "älskarlivet" verkar ha en billigfrisör! för här skulle jag också tippa på flera tusen för löshår och att få de isatt!

"i love you three" vart bor du då? :)

Va bra att de kan se äkta och snyggt ut fast man har tunt hår de va de jag var orolig för! För tycker de är så sjuukt fult när man har löshår som ska se ut som riktigt hår, men man verkligen ser att de är fake!

• Älskarlivet
    DexX skrev 2010-04-13 16:16:51 följande:
    Okej jo "älskarlivet" verkar ha en billigfrisör! för här skulle jag också tippa på flera tusen för löshår och att få de isatt! "i love you three" vart bor du då? :) Va bra att de kan se äkta och snyggt ut fast man har tunt hår de va de jag var orolig för! För tycker de är så sjuukt fult när man har löshår som ska se ut som riktigt hår, men man verkligen ser att de är fake!
    Jag är 34 år och vägrar se ut som en 15 åring som satt i eget hår.... så jag förstår hur du menar - måste se 100% äkta ut!!

Det gjorde mitt
  • I Love You Three
    DexX skrev 2010-04-13 16:16:51 följande:
    Okej jo "älskarlivet" verkar ha en billigfrisör! för här skulle jag också tippa på flera tusen för löshår och att få de isatt! "i love you three" vart bor du då? :) Va bra att de kan se äkta och snyggt ut fast man har tunt hår de va de jag var orolig för! För tycker de är så sjuukt fult när man har löshår som ska se ut som riktigt hår, men man verkligen ser att de är fake!
    jag bor i söderhamn. 7 mil från gävle  
    Bara man gör håret noggrantm inte slarvar och faktikst kan sin sak så blir det bra och syns inte att det är löshår!
    kan säga att på min vännina som jag gjorde sist på så såg det bättre ut det jag gjorde än det hennes frisör gjorde för 4500:- 
  • DexX

låter hur bra som helst! :) vad skulle du ta för att sätta i håret?  :)

• Älskarlivet

I love you Three:

Är inte 300 slingor väldigt mycket? Ser det naturligt ut?

Jag tog i 30 slingor och det räckte (visst kunde jag tagit fler...typ 60 slingor men jag vill ändå att det ska se ut som mig själv).

• I Love You Three
    Älskarlivet skrev 2010-04-17 14:04:38 följande:
    I love you Three: Är inte 300 slingor väldigt mycket? Ser det naturligt ut? Jag tog i 30 slingor och det räckte (visst kunde jag tagit fler...typ 60 slingor men jag vill ändå att det ska se ut som mig själv).
    jar har pyttelite och kort hår Så för att få ett otroligt kort hår att se riktigt ut måste man sätta i extremt mycket hår. Men det har aldrig synts några linjer eller skarvar och heller inget lim, det har sett riktigt ut  
    DexX skrev 2010-04-16 12:25:29 följande:
    låter hur bra som helst! :) vad skulle du ta för att sätta i håret?  :)
    jadu 500 :- har jag tagit innan då jag satt i hår
  • Moa Li

Hej

Jag har köpt äkta hår på slinga (träns) via e-bay. Sök på "Minihouse" på e-bay. Kostade 300-350 kr inkl frakt.  Jag har färgat håret själv till min färg och sytt fst klips. ser 100% äkta ut. Jag har tunt typiskt skandinaviskt hår - och det kan synas igenom lite - men jag tuperar det där jag fäster klipsen, då går det bra.

Löshåret komm inom en vecka på posten. Inga problem med betalning. JAg är jättenöjd.

• DexX

ja 500kr är ju ett bra pris, kanske skaffar löshår och tar mig till dig då! ska kolla runt lite bland vänner också om någon känner någon som är bra på att sätta i löshår! för frisörer tar ju så svinit mkt! då känns de inte ens värt! inte med en bebis i magen som kommer kosta massa massa pengar! :p

• Moa Li

...Jag köpte metallklipps och sydde fast själv. Håret som jag beställde satt på trens och jag sydde ihop 2 lager förhand och satte i klipps i ytterkanterna + en i mitten på den långa slingan i nacken (under håret precic) och 2 klipps i varje ytterkant på korta slingor över öronen.

Nu använder jag endast den långa slingan som sitter under håret i nacken. Fäster klippsen i tupperat hår och det sitter jättebra. Ska man på fest/bröllop mm kan man tupera och sedan spraya med håsspray innan man sätter i klippsen - då sitter det som berget.

Lycka till :) Det är jättekul att se förändringen!

• Älskarlivet

I Love You Three:

Okej, då förstår jag !!
    Då kan jag tänka mig att du måste sätta i rejält för att det ska se naturligt ut.

• I Love You Three
    Älskarlivet skrev 2010-04-19 09:26:42 följande:
    I Love You Three: Okej, då förstår jag !! Då kan jag tänka mig att du måste sätta i rejält för att det ska se naturligt ut.
    haha ja de måste i en hel del för att det inte ska vara stripigt o tunnt :-P 
  • solsanna

hej  såg att du gjorde i sättnig av hår i love you three stämmer det jag bor i söderhamn ha föröskt att få tag på dej så då testa jag här :) mvh sanna

Svar på tråden löshår för tunnhåriga!