• Elsis

Nyinflyttad i GBG

Hej! Jag är en föredetta Lundabo som numera är bosatt i Göteborg, eller rättare sagt på landet precis utanför stan. Jag känner inte heller några andra föräldralediga här, så det vore roligt att lära känna någon annan med barn. Min dotter är snart sju månader, så hon är ju förstås lite yngre än din son, men flickor mognar ju tidigare har man hört{#lang_emotions_wink}

• Elsis

Tildis, nej jag är inte uppvuxen i Lund, men har bott där i över tio år, så då räknas man väl som Lundabo{#lang_emotions_wink} Jag bor i Säve, i utkanten av stan, men kommer gära in till stan ibland. Slottsskogen låter trevligt, har faktiskt aldrig varit där trots att jag bott i Gbg i snart två år. Eftersom vi bor på landet är det mera butiker som lockar när vi åker in till stan. Min dotter däremot vill helst inte shoppa, så vi kan gärna tänka oss att promenera och kanske lite picknick.

• Elsis

Tildis, välkommen till Gäteborg! Hoppas att du börjar finna dig till rätta här. Agnes och jag har inte mycket inbokat, så vi picknickar gärna, bara vädret är fint.

• Elsis

Tildis, det var värst vad ni flyttar{#lang_emotions_wink} Men vi kan ju så klart träffas ändå. Jag kan oftast när som, men helst på vardagar, för vi har helgerna fullbokade den närmaste tiden, måste alla gifta sig och ta examen samtidigt kan man ju undra.

• Elsis

Tildis, ja det är skönt att bo utanför stan. Vi var på babysim härom dagen, och mannen kommenterade att det ju vore skönt att ha det som flera andra föräldrar, bara kunna promenera dit, men strax därefter kom vi på att vi ju faktiskt helst vill bo utanför stan{#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Nyinflyttad i GBG