Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Decemberbebis 2010

Det ända jag har haft som varit så att jag flåst som en brunsten älg hahaha eller en höggravid kvinna på fölossningen är då jag hade Molvärk.. satans ont ojojoj ....

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Lakritsnapp skrev 2010-06-25 08:15:07 följande:
    Hoppas ni alla får en trevlig midsommar Glad{#emotions_dlg.flower}
    Detsamma {#emotions_dlg.flower}SkålGravid fast vi i danmark har redan haft  vallborg/midsommar
  • 3 barns mamma84
    Ett två tre skrev 2010-06-25 21:41:37 följande:
    Hänger alla andra i den andra december tråden? Såg att det var länkat till en annan tråd från bild tråden... Kanske jag som surrar lite. Men den här är ju inte så jätteaktiv så...
    ☆.¸.•♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫•.¸.☆
    Bildtråden har jag skaffat och den är till andra dec tråden
    Men folk från denna tråd är oxå med i bildtråden och i andra dec tråden
  • 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-06-26 15:16:59 följande:
    Glad midsommar på er alla i efterskott ;)

Nu har jag en fråga. Någon som vet om det är okej att äta varmrökt lax som är odlad i Norge? Man får höra allt möjligt, och jag ska på middag ikväll där dom bjuder på det.

Sköt om er. Kramar
    Ha en trevlig middag idag och ät laxen det är igen fara men ät inte för mkt bara så du spricker
    Självklart får man äta lax och sill och allt som gravid
    Utan halvstekt kött osv eller prudukter som håller på att gå ut eller har gått ut.
    Ha en trevlig middag
  • 3 barns mamma84

Hej flickor alla på smällen jag var på Inskrivning hos barnmorskan igår och gick lyssna på hjärtat fan vad underbart !!!!!!!
    Hon kände till och med på livmodern och hur stor den var den var ända upp till naveln när den igentligen ska vara under naveln ca 6cm under typ.. men jag hade som en på 20 veckors då livmodern är till naveln men det var helt normalt för mig hon sa bara att edt kunde bero på att jag väntar tredje barnet eller att denna barnet OXÅ kommer bli ett stort barn så nu får vi se..

Det var prat om planeradsnitt och igångsättning..
    Igångsättningen skulle jag få ta redan 1 månad innan Bf datum alltså någon gång i Nov månad om jag skulle ta snitt skulle jag ta ca samma där med pågrund av ett stort barn..
    Men jag vet inte vad jag vill jag sa till henne att jag vill nog inte bli igångsatt jag vill gå över tiden om jag går över och få snitt då.
    Men vi får se

Någon gång på Lördag ska vi åka till sjukhuset där jag ska föda och vi ska hälsa på
    Sen har man oxå öppna tider på onsdagar där man kommer till sjukhuset men som förlossings övningar

Nästa barnmorska tid har jag 12/10 i OKT ja det var igår 29/6 och nästa är 12/10 det är INTE många bm tider man har här i danmark..
    Sen var allt bra hjärtat slog fint blodtryck och inga äggvitor eller diabetes häller

• 3 barns mamma84
    ÄlskadeGryn skrev 2010-06-30 23:24:53 följande:

Fick min dotter den 1 jan och kan säga att det var toppen som mathea skrev kunde man vara inne och mysa med gott samvete den första tiden och runt 6 mån var perfekt på sommaren!

Ang vagn kommer vi nog inte att köpa någon ny då jag älskar vår Emmaljunga citycross, har köpt två olika sulkys en med små hjul fram och en trehjuling och jag har insett att för oss är det fyra hjul som gäller, det är sååå mycket lättare att köra i snö och känns så mycket stabilare!

Ni som är i v 16-17 känner ni rörelser hela tiden nu?

Vecka 16 idag och jag känner typ då o då men inte så jag hurrar än liksom.
    Detta är tredje barnet

Hehe 1 jan inte dåligt
  • 3 barns mamma84
    luvpillow skrev 2010-07-09 09:08:04 följande:
    Jag var på ultraljudet i tisdags... det var helt fantastiskt! Babyn låg ihoprullad till en boll haha.. Och moderkakan var i framvägg, därför har jag inte känt så mycket sparkar.. Fick datumet flyttat en dag också..
    Innan hade jag bett barnmorskan kolla extra mycket på hjärtat, då vi har en del med hjärtproblem i släkten.. (men också att min systerson föddes med ett hål istället för högra hjärtkammaren.. ett under att han ens överlevde 3 dagar..) Hon sa att man inte vet vad hjärtproblem beror på, det behöver inte vara ärftligt, men hon tittade JÄTTE noga ändå på bebins lilla hjärta. Fyra kammare och blodet pumpade fint. Men busig var skrutten, och flyttade på sig hela tiden under undersökningen! :)

Vi frågade också om könet, men det lilla ville inte visa något för oss... :P däremot sa barnmorskan : "Jag kan inte se någon snopp, men helt ärligt kan jag inte säga säkert, då bebisen inte vill visa oss.. " Den stängde ihop benen hela tiden, hahah, ville inte alls att vi skulle kolla..blyg kanske :)

Hur går det för er andra?
    Grattis och en stor lättnad

Hehe låter som en liten Flicka för flickor har ingen snopp

Jag bor i danmark och var på ul i vecka 13 och bm frågade mig om jag o sambon ville veta könet vi ville men bebisen ville inte blotta sig hahahaha ni får vi se den 23 juli när det är rul
    Längtar.
    Här i danmark är det KONSTIGT om man inte vill veta könet då det är vanligt att man vill
  • 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-07-15 12:47:58 följande:
    Åh vad roligt!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle itne vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som ajg var till för VUL och menar att han itne kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!
    Fy vad jobbigt sådanna människor ska inte få jobba på sådanna ställen
    Tänk vad hon skulle sägt om bebisen inte rörde på sig alls
  • 3 barns mamma84

Rul igår en liten kille kommer ut till oss i dec här

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-07-24 14:00:15 följande:
    SÅ underbart ;) stort grattis!!!
    Tack Drömmerdet blir nog en till liten busig pojke haha då har jag 2 pojkar att ta hand om och en envis tros flicka
    älskar mitt liv
    Har du kolla kön
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Decemberbebis 2010