Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Decemberbebis 2010

Mrs TH skrev 2010-06-09 13:06:01 följande:
    Ja visst är det jag blev ju bakåtflyttad från 21 dec till 15 dec, så vips rök v 12 så där i ett nafs, väldigt trevligt!

Jag går in i vecka 14 imorgon, först så segar sig tiden förbi och sen tycker jag att det har gått jättefort!
    O jag från 14 dec till 22 dec och IDAG skulle jag ha varit i vecka 14 men idag är jag istället i vecka 13 men jag fattar inte hur kan det stämma !! ??
    Hade u mens 10 mars
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Nu fattar jag NOLL jag var inne på baby kalender och jag VET med 100% att jag hade mensen 10 mars och ja då skulle jag vara beräknad 15 dec
    men igår sa hon 22 dec ja då skulle jag ha haft mensen 18 mars som jag INTE hade!!
    Vad fan alltså..
    Är det en dvärj jag väntar på då ELLER på 6 cm !!!!

• 3 barns mamma84

Det står att jag hade ägglossning 1 april men HALLÅ vi hade inte änns sex då!!!
    Jag hade sex dagarna jag vet själv om

så jag fattar inte blir bara så less när det inte stämmer !!
    Vraför fick jag då POS 2 ggr hemma och 2-3 ggr hos läkaren i april om lillen igår var 6cm haha då skulle ju den inte änns finnas i magen i april när jag testade MIG ju!!

• 3 barns mamma84
    Mrs TH skrev 2010-06-09 15:09:35 följande:
    Kan ju vara samma för dig, eller så växer din bebbe snabbare bara. Det spelar ju egentligen ingen roll vilket datum man får, den kommer ju iaf ut ( för det mesta) när den är klar
    oj växer snabbare haha skräm inte mig gumman då min son växte snabbt ut kom en på
    6 kg
  • 3 barns mamma84

Har oxå fått tid för Gulosbelastning 29 juli och Tillväxtul är då i vecka 20
    Jag kan tilllägga att jag aldrig har haft Diabeter med varken dottern eller sonen.
    Dottern vägde 4140g och sonen 5810g så nu vill dom hålla sten kolla på lilla mig
    Hög Bim nej då inte alls utan när jag fick Gulosbelastningen med sonen var edt då pågrund av att han låg på översta kurvan på Sf kurvan och 5cm ovanpå den.
    Så därför var det dag.
    I vecka 41 var lillmannen beräknad väga 4885g men det var stort så 2 dagar efter fick jag planeradsnitt som ledde till allvarliga komplikationer och jag höl på att dö.
    Så nu är jag glad av att jag äntligen får bättre koll.

• 3 barns mamma84

Ja har normal BIM hur har BIM något med gulosbelasningen att göra ?
    Socker värdet och blodvärdet ligger toppen.
    Det ända dom har koll på när jag fick göra Gulos saken var att sf kurvan var hög

• 3 barns mamma84

Själv är man inne i vecka 14 IGEN !!
    Men det är surt men man går antingen bak eller fram när man gör Rul liksom.
    Men magen jora hård och stor både liggandes och ståendes tredje barnet ..

Tänk min son blir 2år i aug och då ÄR det BARA 4 månader kvar till bebisen kommer UT jösses bara 4 månader kvar herre min gud

• 3 barns mamma84

Haha det jag har är att jag är super trött på morgoen men pigg på morgonen JA inte konstigt när man ska upp ca 5 ggr på natten för att kissa
    Sen blir jag aldrig MÄTT bara äter o äter äter 2 ggr mat sen efter någon timme igen är jag hungrig igen men Orka äta alltså haha går o lägger mig redan kl 20-22 tiden och går upp 06.00 för att jobba.
    Har så Jävla ont i brösten och varje gång sambon får för sig att ta på dem så blir jag arg för det gör ont.
    Igår tog jag tag i hans bröstvårtor och vissade hur ont jag hade i dem och Gned och vride hans hahaha Jävlar vad han fick ont .
    Och när man ska ta bort Bh:n ojojoj ja då är det (AAAAAAJ) som tegelstenar typ..
    Har till omed fått värsta stora bröstgårdar hahaha jätte stora och murka ser grymt snygga ut hihi annars har man ju (rosa o små) nu ser dom kvinnliga ut igen hahahaha

Idag fick jag piss ont i ryggen av att jobba men ska ta mammaledighet i nov hade jag tänkt.

När ska ni ta ledigt ??

• 3 barns mamma84

Man tar ju mammaledighet ca 3-2 månader innan men ajg trivs på jobbet och jobbar på äldreboende.
    Och det går jätte bra.
    Så när jag var gravid med dottern 2005 hade jag inte jobb alls.
    Och när jag väntade sonen 2008 hade jag inte häller jobb.
    Så nu jävlar ska jag jobba tills jag verkligen känner att neej nu går det verkligen inte längre.
    Har lätt att få ont i ryggen och jag har förstört min rygg efter min förra graviditet med sonen så det är inte konstigt att jag har ont redan nu
    Men jag hoppas att jag slipper ta ut Fp redan 3 månader innan bebisen kommit utan jag vill ta ut Fp redan 1 månad innan så den kommer när bebisen kommer ut.

• 3 barns mamma84
    LyckligaGatan skrev 2010-06-21 21:20:58 följande:
    Hej på er!

Känns som det var evigheter sen jag var inne här..

Jag är ju redan föräldraledig, men som det ser ut nu så hägrar nog sjukskrivning.. Ni som varit gravida tidigare, har ni mkt sammandragningar? Igår hade jag så ont att jag trodde jag skulle behöva åka in. Satt och höll i soffan svinhårt och flåsade som en annan älg. Sen har foglossningen vaknat till rejält så nu är jag betydligt mindre rörlig..

Känner bebben nästan varje kväll nu, jättesvagt men det är där <3. Det är ju så sjukt mysigt att känna små "viftningar". Med förra graviditeten vågade jag inte lite på att det faktiskt var sparkar förrän jag såg dem på UL och kunde koppla ihop det med vad jag kände. 
    Sammandragningar ?? neej inte ännu det kommer ca vecka 20-26 för mig med andra men nu e jag glad att jag inte har det.
    Du borde nog ringa förlossningen och kolla upp detta..hoppas det blir bättre.
Svar på tråden Decemberbebis 2010