Inlägg från: Nanniii |Visa alla inlägg
  • Nanniii

Decemberbebis 2010

Åhh vilken underbar tid det är nu . Går in i v 16 på Söndag.
    Det går så fort, men ändå såå såå sakta ;)

Ska på rul om 2 v ;)

Snart har hälften av tiden gått !!! Kan ni tänka er att vi  i v 5 satt och fantiserade om dessa veckorna , nu är vi där ;)
    Helt otroligt och så underbart !

Hur mår alla mammor?:)
    Sköt om er
    Kramar

• Nanniii
    LyckligaGatan skrev 2010-07-05 10:48:41 följande:
    Tack fina ni!! Mår ni bra föresten? Nu sitter jag och försöker hitta lite ork för att ojja mig lite över ULJ iaf.. Så nyfiken på könet..
    Stort grattis till dig ;) Perfekt väder har det varit i hela Sverige också.
    Jag sitter också o är nervös inför UL , vi ska ta reda på könet,så har man tur kanske vi får veta nästa vecka ;)
  • Nanniii
    Ett två tre skrev 2010-07-05 13:49:18 följande:
    Vilken dag ska du på RUL?

Jag ska nästa fredag, hoppas hoppas dom kan se könet, är så nyfiken!! Cool

Jag är dock ganska säker på att det är en kille till, magkänslan säger det, men den kan ju vara fel.
    Hej Mathea ;) Jag ska också på rul på Fredagen . Jag hoppas också på attt få veta könet. Jag drömde inatt om att det var en kille, allt kändes så verkligt, men magkänslan säger en flicka, så vi fårs e ;)

Mår du bra annars??
  • Nanniii

Hej på er .
    Tråkigt att se att där finns ni som fått dåligt bemötande. Hoppas det blir bättre nästa gång!!

Jag tänkte iaf dela med mig av våran lycka ;)

Vi kom in till en jätte trevlig barnmorska igår som gjorde vårat ultraljud. Hon gick igenom allt, och det såg jätte bra ut. Blev tillbakaflyttad igen till den 22Dec, så hon sa ngn gång mellan 17-24. Sen kan han givetvis komma tidigare eller senare också. Men det var inte lönt att planera ngt i jul ;) , och det kan ju vara skönt det också.

Sen har min sambo haft rätt med sin magkänsla hela tiden.
    VI kommer få en pojke ;))

Vilken obeskrivlig känsla, och så lyckliga vi är ;)

Hoppas ni andra mår jätte fint och att era graviditeter går framåt som dom ska.

Kramar Nathalie

• Nanniii
    Mrs TH skrev 2010-07-17 15:36:37 följande:
     Åh vad härligt! Ett stort grattis till er lille pojke!
    Vi blev ju framflyttade till 25 december från 15 december, så julen lär väl bli ganska lugn Inte för att det gör mig något alls, jag hatar julen och allt så hör julen till. I år ska jag ligga på rygg i soffan och göra absolut ingenting. Helst vill jag åka på en julweekend till nått slott, men det är väl lite osäkert kanske om man har bf på annandagen!

Tack så jätte mkt :) det känns helt underbart!! Det verkar som om det är många som får ha en lugn jul hemma, men precis som du säger så gör det inte så jätte mkt.  Jag gillar väl julen med familj och så , men i värsta fall kan dom komma till oss ;)

Vem skulle inte vilja på en julweekend ;), men man vågar nog inte åka iväg så över jul ;)  Mår du bra annars?

Sandragumman : haha precis ;) det blir en jul på familjeliv med er !! haa

• Nanniii
    ÄlskadeGryn skrev 2010-07-20 21:22:02 följande:
    Välkommna till tråden q cat och Ela vad skönt att det har gått vägen den här gången för er båda!

Idag var vi på rul och fick se vår pigga lilla krabat sååå underbart. Blev bara flyttad en dag, med min dotter blev jag flyttad 10 dagar och det var absolut inge kul att "gå om" nästan  två veckor som man trodde att man hade passerat.

Var lite kul för när vi satt och väntade på vårat ul utanför förlossningen imorse kom en av mina närmsta kompisar som fick barn igår kväll och gick förbi så vi fick snusa lite nyfödd bebis innan vi gick hem underbart!!

En lite känslig fråga men om nån vill svara är jag lite nyfiken på hur mycket ni har gått upp sen inskrivningen?
    Vet inte om jag hade gått upp extremt mycket förra grav el lite lite den här gången..
    Med min dotter hade jag gått upp 10 kg i v 25 och nu har jag gått upp 2 kg i v 20. Har 10 kg kvar efter min förra graviditet så den här gången får jag verkligen inte gå upp mycket onödigt om jag ska lyckas bli av med det efteråt!!
    Hej ;)
    Jag är i v 19 och har gått upp 1kg. Detta är mitt första barn ,sen är jag ganska liten i mig själv.
    Jag hoppas dock inte att jag går upp för mkt. Försöker äta så bra som möjligt, men ibland är det svårt att hålla sig ifrån sockersuget :)
  • Nanniii

Ett stort välkomnande till tråden q cat och Ela.

Jag förstår precis hur ni känner er. Förra året fick jag missfall, då hade man suttit här inne och delat med sig en massa med dom andra, och helt plötsligt så fanns det inget att jämföra eller prata om längre. Allt bara föll för en .

Men nu är jag tillbaka igen. Har kommit till v 19 och har varit på rul . Då såg allt bra ut med våran lilla pojk ;)

-----------------------------------------------------

Fråga till alla : När började ni känna fosterrörelser med första barnet?
    Jag känner som tarmrörelser i magen , men jag vet inte om jag ska ta det som att det är han som sparkar ;)
    Känns det som en liten "knuff" när det sparkas?:)

Kram

• Nanniii
    Sandragumman skrev 2010-07-21 08:34:07 följande:
    jag kände nog vid V 20 eller nå sånt tror jag.....
    Okej :) , ja det lär väl börja kännas mer senare. Men detta jag känner har inte riktigt varit där innan ;)
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 12:46:33 följande:
    Rul igår en liten kille kommer ut till oss i dec här
    SÅ underbart ;) stort grattis!!!
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-24 16:45:35 följande:
    Tack Drömmerdet blir nog en till liten busig pojke haha då har jag 2 pojkar att ta hand om och en envis tros flicka
    älskar mitt liv
    Har du kolla kön
    Det låter så mysigt, det blir säkert jätte bra ;) glad för din skull!!
    Jadå , vi har kollat kön på rul , då visade sig vara en liten pojke. Hon sa att där fanns ngt tjejer inte har , sen fick vi se själv :) Så underbart och så härligt.
    Inte nog med det så har det börjat bli full rulle i magen.  Han sover gärna på dagarna , och håller liv när jag ska sova, kom inte till ro förrän 04 inatt ;) Fast att få känna honom så gör mig så lugn o lycklig samtidigt ;)
  • Nanniii

Tänkte dela med mig av våran lilla prins på rul i v 18. :) Han låg och sträckte på sig precis när bilden togs. Så lycklig jag är nu! Kan inte sluta titta.

• Nanniii

Hej !
    Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Hoppas alla mår bra !
    På Måndag går jag in i v 23 , har världens livligaste lilla påg i magen. Så mysigt!
    Har dock fått lite jobbigt att sova om nätterna. Jag måste på toa flera ggr på en natt, och det börjar bli ganska påfrestande. Sen har jag börjat få sammandragningar också , antingen blir magen bara hård som en boll, eller så kommer det lite mensvärk före och efter. Är detta något man borde oroa sig över?

Annars mår jag relativt bra, har kommit in i en period när jag är ganska trött, och har yrsel från o till.
    Vågen står på +1,8 , och magen har väl precis börjat synas som en gravidmage .

Jag försöker se framåt nu tills vi får träffa lillpojken. Är bara i 23 , men säger ofta "snart är jag i v 30" , haha . . Tycker det känns bättre att tänka så :)

Sköt om er och ha en fin dag
    Kramar

• Nanniii
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:09:24 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Ojjj jisses, jag har inte varit här inne på evigheter och det första jag ser nu är att ni har fått en liten prinsessa. Förstår att det är en lång väg kvar att gå , men ett stort grattis till dig och din familj . Så underbart. En tanke till er, hoppas eran lilla flicka växer till sig som hon ska . .. Det blev en tidig liten decemberbebis iaf ;) Välkommen kära Elise.
  • Nanniii

Hej på er alla andra.
    Nu är jag tillbaka.  Har varit en lite jobbig period med eventuell separation från sambon osv,  men vi verkar vilja hitta tillbaka till varandra nu , så man får hålla tummarna för att allt ska gå bra.
    Är i v 31 på Måndag, herrejisses vad det går undan. Allt är bara fint , förutom att jag på senaste tiden haft en del sammandragningar som gör ont som inte riktigt verkar vilja ge med sig, men jag har varit inne på förlossningen där dom konstateerat att allt är bra med lillen och mig och att han inte vill komma ut riktigt än , så på så sätt är det skönt.  Kan det vara allt jobbigt som varit nu på senaste som gjort att sammandragningarna blir fler tro?
    Nu har jag slutat jobba och vilar hemma istället.

Till er andra , har ni under eran graviditet också haft ngn jobbig tid då ni bara gråtit?
    Jag blir så orolig att mitt lilla hjärta i magen tar skada för det.

Hoppas alla mår bra . Snart är det December och då är det äntligen dags för våra bebisar att komma:)
    Tänk att vi för flera månader sedan satt och var nyplussade. Jisses!!!

KRAMAR

• Nanniii

Jag är också kvar ;)
    Är i v 33 nu. Jisses vad tiden går fort !!
    Hoppas ni mår kanon bra !!
    Snart är det jul också , och inte kan man planera ngt.
    Skulle jätte gärna vilja vara hemma med lilla pågen på julafton. Vilken julklapp det hade varit :))

Kram

• Nanniii

Hej tjejer !
    Sitter här och läser igenom lite snabbt. Influensavaccinet har jag inte ens tänkt på detta året? Jag tog det förra året, men jag trodde det räckte med en gång ?

Åh , på tal om något helt annat så är det snart bara 5 veckor kvar. Kan ni tänka er vad tiden har gått fort? Snart börjar här ramla in massa bebisar i tråden. Min lilla kille har lagt sig med huvudet nere. Nu börjar det kännas nära, och nervositeten och rädslan för förlossningen börjar öka . . Men det ska nog gå bra :)

Hur mår ni alla?

Kram

• Nanniii
    LyckligaGatan skrev 2010-11-16 10:29:05 följande:
    Men tjejer va ni mår dåligt.. Håller tummarna för er!

Här verkar det som slemmisen är på G att lossna. Iaf trodde BM det när jag beskrev (går inte in på detaljer så slipper ni må illa.. ).

Imorgon är det BM-besök och på torsdag smäller det!!
    Hej snäckan :)
    Skulle precis skriva mail till dig, och då ser jag att du skrivit ett inlägg här 10.29 :) Perfekt ju!
    Vad har jag missat?:) vad händer nu på Torsdag?

Hoppas du mår bättre .
    Kramar
Svar på tråden Decemberbebis 2010