Inlägg från: Nanniii |Visa alla inlägg
  • Nanniii

Decemberbebis 2010

Hej ;)
    Tack för alla stöttande ord från er igår.
    Besöket gick jätte bra hos BM , det var mkt information ,men helt klart värt alltihopa. Man känner sig lite lugnare nu. Fick tid för UL i Juli , och sen ska jag inte träffa henne förrän i v 24 , det är ju EVIGHETER dit ;)

Mitt blodtryck var lite för högt, men jag var ganska nervös och har varit orolig ett bra tag, så det kanske är det som spökar . Man får hoppas på de bästa ;) fler som har lite för högt bltr?

Är det fler än jag som har mkt humörsvängningar, så sambon håller på att bli tokig hemma?:)

Kram

• Nanniii
    Sandragumman skrev 2010-05-27 11:13:05 följande:
    Ja jag och sambo är lätt retliga på varandra nu... en liten period antar jag, men de är väl för att man vill att de ska hända saker NU, när de känns som att allt står still... ajja lite sur och grinig de är jag bra på vara....
    Ja precis, det känns inte som om han förstår hur jag känner, och då börjar jag gråta eller skälla ;) tycker faktiskt lite synd om honom. Men som Bm sa till honom igår "Det är bara att bita ihopa, och försöka finnas där för henne";)

Fast ena stunden vill jag gosa, andra knuffar jag bort honom !!
    Antar att det tillhör !;)
  • Nanniii
    Ginge skrev 2010-05-27 13:37:36 följande:
    Vad roligt att du tyckte det gick bra :)  Dem är ju trevliga där på MVC :) Jag ska göra UL sista d juni, och sen får också vänta till gravidv.24. NU kanske känns det som långt kvar, men jag tror tiden ska gå riktigt fort. det säger bara vips och det är middsommar och sen inte långt kvar innan semester. Och då tiden brukar gå extra fort;) Och sen ser vi att det redan vecka 24:)För ditt blodtryck du ska inte vara orolig än så länge. Faktum är att det kan faktiskt påverkas av hur du sov, hur länge sen och vad du har ätit innan, plus om du är nervös osv..... När mitt blodtryck mätes var jag extrem svag, kallsvetades och kändemig svimfärdig, men blodtrycket var bra. så jag kan tänka mig att den är ju lite högre när jag mår bättre...Däremot humörsvängningar har jag inga. tfu tfu tfu.... och jag är riktigt glad över det:) så kortfatad jag skulle kunna påstå att min graviditet är mycket bätre än jag hade förväntad mig. Jag har ju varit rädd att bli gravid sedan jag var typ 14år. alla dessa år hade jag panik av bara tanke att jag kan bli gravid om jag har sex.... Så jag är överaskad att det går så bra än så länge....
    Hej ;)
    Ja visst är dom trevliga ,  vilken bm har du?! Ja precis,  men du är väl 1 eller 2 veckor längre än vad jag är?. Ja många säger att efter första ul så flyter allt på , så vi får hoppas på att allt går fort ;) Nej , min bm håller koll på mitt bltr ,så jag ska nog inte behöva gå och vara orolig , precis som du säger så var jag fruktansvärt nervös innan jag skulle dit, så det kan ha varit det som påverkat ;)
    Jag har också varit livrädd för att bli gravid osv, tror alltid att ngt ska vara fel , men detta fixar vi ;) ellerhur??
  • Nanniii

IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;)
    Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !!

Hur långt gångna är alla nu?

• Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-30 16:15:41 följande:
    Ja, tiden flyger fram :)Jag går in i vecka 13 imorrn, så skönt att ha de 12 första veckorna bakom sig! Var du vid nya BM-mottagningen på sjukhuset? Har hört att det är jättefint där. Ser framemot att gå på inskrivning den 11:e juni. Och hoppas att jag inte behöver vänta längre än till v. 18 för UL.. Fick ju sen inskrivning för att min BM hade så få tider lediga, min vanliga tur
    Den gör verkligen det, kändes som man plussade nyligen ;) ja precis , 12 v , nu minskar missfallsrisken iaf , så nu får man se framåt och hoppas på de bästa. Jag var på nya bm mottagningen , där är verkligen jätte fint med trevliga lokaler. Förstår att det är jobbigt att behöva gå och vänta, vilken bm ska du till? Jag ska göra ett privat ultraljud imorgon i Malmö, är på besök hos mina föräldrar. Har varit så orolig så vill mest se så allt är bra så jag kan lugna ner mig lite!! Hoppas du mår bra annars, hörde att det är toppen väder i Etuna, ALLTID när jag är iväg ;)
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 16:19:00 följande:
    Grattis och allt är bra med bebisen ska du se jag e oxå rädd men jag ska inte vara rädd jag vet att lillen har det toppen i magen.Jag går in i vecka 13 herregud det går med stora steg detta på onsdag är vecka 13
    Tack så mkt, grattis till dig också som redan är inne i v 12 ;)
    Jaa, man ska ju egentligen bara tänka positivt, men det är så svårt nu när spökveckorna börjar titta fram ! Jag uppdaterar hur allt går imorgon .. Puh, ska lägga mig o försöka sova, vill inte oroa mig mer ! Mår du bra annars?
  • Nanniii
    Ett två tre skrev 2010-05-30 20:10:39 följande:
    Jag gick in i vecka 12 idag
    Neej, vad kul ;) Grattis till dig också! Hur är allt med dig nu? Tänker på dina blödningar som du hade innan. När blir ditt första ul?
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 20:38:23 följande:
    Ja spökveckorna skoja inte jag trodde jag hade sluppit illamåendet men ack så fel jag hade Kommer igen och jädrans förstoppning Hur har du det gumman ?Kram
    ;) hehe usch , illamående och förstoppning ! Tycker synd om dig.
    Jag mår bara fint tack, jag tycker jag kissar hela tiden , är hungrig ofta och på morrnarna när jag har tom mage kan jag börja klökas fram tills jag får frukost i mig ;) Har inte haft på mig mina seabands ngt, förutom när jag åkt bil då. Annars kan jag tycka att magen har blivit hård nere vid buken, och om man känner lite så känns de som en liten bula ;)  Kan nästan tycka att de drar lite i magen på mig ibland också. När man reser sig upp så kan man stanna till av ett hugg .
    Upplever du ngt sånt??

Kram
  • Nanniii

Hej mina vänner !
    Har nyligen kommit hem från tidigt ultraljud som jag gjorde på en privatklinik idag.
    Allting så fint ut för denna veckan och hjärtat pickade på som det skulle ;)

Enligt beräkningar från sista mensen ska jag vara i 11+2 , men bm flyttade bak mig till 10+3 när hon mätte fostret. Tydligen så görs det på 60% av alla graviditeter.
    Är det någon som förstår dessa uträkningarna bättre än jag ?:)

SÅÅ Nu har jag blivit beräknad till självaste JULAFTON 24/12-10 ;)

Jag har lagt upp bilder i mitt bildgalleri under mappen (Bebis) Där kan ni se bilder från ultraljudet ;)

Jag skriver mer sen , nu ska jag ut och njuta av denna dagen

Kram på er

• Nanniii
    Mrs TH skrev 2010-05-31 13:11:09 följande:
    Åh vad roligt, men du jag kan inte komma åt ditt galleri, man måste vara inbjuden för att kunna se det
    Jätte kul och helt underbart att se det lilla livet, det låg och studsa där inne ;)
    Hm okej , jag valde att det skulle få visas för medlemmar som är inloggade. Behöver man göra ngt annat för att det ska synas ?:) Jag är inte så haj på det där.
Svar på tråden Decemberbebis 2010