• Mrs TH

Decemberbebis 2010

Ela skrev 2010-05-13 20:24:39 följande:
    Mrs T - Men det förstår du väl att du skulle ha sett till att inte bli med barn för att kunna sitta och vänta på lämpliga lediga tjänster att söka. Hur planerar du ditt liv egentligen? 
    Precis, ja jag får ju skylla mig själv helt klart. Min pappa är så himla rubbad ibland. Alltså både mamma och pappa var jättebra när jag växte upp och jag har haft en barna i bullerbyn barndom som jag enbart har varma minnen av.
    Men de senaste 10 år så har de bara blivit sämre och sämre på det här med empati och stöttning... Måste ta ett snack med dem snart, i synnerhet pappa.
  • Mrs TH
    Sandragumman skrev 2010-05-14 14:42:31 följande:
    Hej hej! Här kommer jag också! Jag har BF 20/12-10 med andra barnet och tänkte hoppa in här så man har lite tidsfördriv på kvällarna och få surra av sig lite.
    Grattis och välkommen!{#lang_emotions_cheers}

Mot magen så hjälper mkt vatten och fiberrik kost för mig. Gröna äpplen är ju bara för underbara, men egentligen så går all frukt bra. Äpplena skalar jag gärna för det är så mkt skit i skalet att det smakar off( tycker jag som har världens matnojjor nuförtiden)
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-14 18:33:33 följande:
    Någon mer som är hungrig och när man väl ska äta och är mätt ja då ska man må illa istället.
    yupp, jag kunde äta 1/3 dels pizza iförrgår. Inte för att jag klagar direkt, det är ju bra att jag inte kan äta så mkt

Jag mår iofs inte illa så ofta men jag blir mer mätt efter 4 tuggor, för att sen bli vrålhungrig efter 1 timme igen. Väldigt irriterande!
  • Mrs TH

Mmm thai, det skulle vara gott! Det var rea på mammakläder på hm idag, och jag hittade ett par jättesnygga mamma-jeans i boyfriend style, så himla sköna! Sen investerade jag i en maxi-klänning till det stundande bröllopets (som vi ska på i juli) dagen före bbq.
     Det är ett väldigt stort och fint bröllop( tjejen kommer ifrån en grekisk rederi familj) så jag måste nog sy upp en aftonklänning, det verkar inte finnas så många sådana till gravida, eftersom jag skall vara toastmadame och klädkoden är evening elegance så känner jag att jag lär snäppa upp mig en nivå...

• Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-05-17 11:33:04 följande:
    Hej hej!! Hoppas ni mår bra ;) Är det fler än jag som känner er ogravida?! Jag har fruktansvärd spänningshuvudvärk vissa dagar och jag kissar mkt mer än vanligt , men that's it! Bör man vara orolig? Ha en bra dag Kram
    Jag tror inte att du ska vara orolig, men å andra sidan är det ju svårt att inte oroa sig när man inte tycker att man känner sig "gravid" jag är likadan, jag mådde lite illa förut men det är borta, det enda jag har är ont som fan i brösten( fortfarande) trötthet och sen är jag väldigt ojämn i humöret, men det är allt. Jag personligen tycker att magen är större och folk frågar om jag är gravid, men det spelar ingen roll för oron ligger i bakhuvudet och gnager! Så idag föll jag offer för mina egna spöken och bokade en tid i Uppsala för ett privat vul. I min stad finns det ingenstans att göra privata vul och uppsala är bara en timme bort, och jag känner till stan lite eftersom jag pluggar där.

230kr kostade det och de gjorde mellan v8-12, det var då deras maskin fungerade bäst sa tjejen jag pratade med, så jag fick en tid om 2 veckor den 3/6.

Nu är det väl ingen självklarhet att allt går bra bara för att man ser en levande knodd på vul, men det känns ju iaf som att man kan ta det lite lugnare.

Sen så ska tydligen oro och funderingar höra v10 till, står det i mina gravidböcker, det kanske är sant
  • Mrs TH

Jag måste bara förtydliga, att jag är itne hysteriskt orolig och ägnar varje vaken minut med att fundera över allt hemskt som kan hända, men jag har haft både vänner och familj som har varit med om MA och däret upptäckts ganska sent... Annars är jag glad och nöjd!

• Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-20 18:51:47 följande:
    Jag är jus nu lite arg och ganska besviken.... Det måste ju finnas marknad för gravidkläder eller? Visar sig att i våran stad (med 90 000 invånare) finns enda butik som har gravidkläder..... HM. Tyvärr inte så mycket glädje av det heller. Det största storlek på jeans dem har är 44. Och då vet jag inte hur dem räknat det. Tror att dem räknar att mage kommer att komma i stl 44....  Jag brukar ha stl 44 i vanliga fall, men dem där jeansen kunde jag knapt dra up till knä, sen stopa (alltså flera moddeller av jeans i stl 44)  HUR tänkte dem?! Altså jag är i panik, magen snart ska börja växa och det finns INGA kläder att köpa.... Kan ju inte gå med mina vanliga jeans uppknäppta i 6 månader..... Nu skulle jag uppskatta era tips hur och var man ska köpa gravidkläder.... Tack!
    Jag har hittat jeans på HM och jag har stl 46, hittade ett par i boyfriend cut och ett par strechiga typ leggings fast i jeans tyg. Annars har ellos, pop och la redoute mammakläder samt en hel hög med online affärer.
    Mitt problem är att hitta en baddräkt, har tillslut hittat en i USA, får be syrran köpa dne och sen skicka den till mig. HM's mammabaddräkt har spagetti axelband jo men det är ju bra för gravida bamse tuttar...

Vidare får man heller inte gå på fin fest, jag måste special beställa min festklänning till bröllopet som vi ska på i sommar, för det enda som finns är stretch klänningar eller tunikor, inga långklänningar.
  • Mrs TH

just det min svägerska sa att myrorna hade jättemkt mamma kläder, tänkte kika på det imorgon!

• Mrs TH
    Ginge skrev 2010-05-20 19:30:54 följande:
    nu har jag kollat upp ellos. Dem har ju mesta smala jeans, eller i små storlekar.... Alltså ingenting för mig. la redoute brukar jag köpa kläder ifrån annars men gravidjeans hade typ 3 välja ifrån och de passar inte heller. Helos tittar nu, men hittar inga mammajeans. Jag är ju inte så kräsen men alltså med mitt figur kan man inte ens tänka på leggings, tights, smala jeans eller liknande. I vanliga fall till och med JC butikens personal ger upp när jag ska köpa jeans, och efter provning av 20 modeller ingenting passar. Och det är ju att t.o.m. dem säger att ingenting passar, inte jag..... OK. nu letar vidare. POP nästa.
    Ja då är det inte lätt, men de där som jag hittade i boy friend cut kanske kunde vara ngt? De sitter lite lösare, jag har många fel och brister och valkar på min kropp, men jag har långa smala ben, så leggings och tights är ofta en räddare för mig, och det är jag innerligt glad för.

Jag hoppar verkligen du hittar något som du tycker om!
Svar på tråden Decemberbebis 2010