• Mrs TH

Decemberbebis 2010

WilleViking skrev 2010-04-28 17:15:40 följande:
    Så, nu har jag varit på gyn. Jag fick träffa en super söt och trevlig ung doktor. Berättade att jag var gravid i vecka 8 och att det var min andra graviditet. Han klämde och kännde och tittade med vul. Han frågade om jag ville titta med honom, och det ville jag ju. Tyvärr sa han, det finns ingen bebis i din mage. Men det possitiva är att det ser fint ut du behöver inte skrapas. Jag sa att vi inte var så ledsna, bara tacksamma att vi blivit gravida för då vet vi att det fungerar, var på vippen at vi skulle höra av oss till fertilitetskliniken. Så han sa att det fungerar och vi behöver inte fertilitetskliniken, det var bara hem och fortsätta så småning om. Så till er alla nu drar jag mig ur denna tråd. Lycka till. Bamse kram från mig
    Stora kramar till er! Usch vad tråkigt! Men det är bra att ni är så positiva och ser framåt!
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-04-28 14:24:20 följande:
    Hej! Har idag fått bruna flytningar med lite klumpar i som påminner om levrat blod. Har varit inne på gynakuten , men dom sa att det är svårt att se nu så jag har fått tid på Måndag för vul. Känns som allt bara faller för mig:( som om jag ger upp.  Det är en evig väntan till Måndag och jag bara gråter ;( Kram på er alla
    Jag hoppas verkligen att det inte är någon fara, ge inte upp! Det är många som blöder under graviditeten.

Jag förstår att måndagen känns väldigt långt borta! Skickar stora varma kramar och en virtuell axel att gråta emot!{#lang_emotions_heart}
  • Mrs TH
    MammaEmelie91 skrev 2010-04-29 17:27:28 följande:
    Hoppar in här! BF 22/12. Har sedan tidigare en dotter född feb -08
    Grattis!

Jag har BF den 21/12.
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-04-29 17:28:09 följande:
    Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag
    Grattis!!! Klart ni ska ta för givet att allt går bra.
    Spännande med VUL.

Jag har precis bekantat mig med en tidigare dold och betydligt mkt mer aggressiv sida av mig själv idag. Usch alltså jag vet att jag är helt ute och sneseglar när ajg blir så där arg, och jag vet att det inte är jag utan hormonerna, men likförbannat så kan jag inte hejda mig. Det var en jävla tur för ordföranden i vår förening( parhus) att mitt behov av en twister glass var större än min ilska annars har hon fått en arg, skrikande,uppsvullen, hormonstinn Mrs T på trappen, som dessutom har belgian blue tuttar som bara växer och växer (snart får jag göra ngn form av hylla att lägga dem på). Det var längesen jag vart så oresonligt arg, som Michael Douglas i Falling Down arg! Usch, jag som alltid har så jämt och fint humör, antar att det är andra bullar med en bulle i ugnen
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-04-29 14:57:58 följande:
    Hej igen, och tack för era omtankar. Idag är det bruna som bortblåst, är kanske lite lite brunt som kommer, men  inte som igår. Hoppas verkligen det bara varit något just för stunden och att det lilla pyret vill vara kvar hos oss. Skulle inte orka ett till missfall . Kissar massor, har molvärk och är trött, Jag verkligen hoppas hoppas!!!! Hoppas ni alla mår bra Kramar
    Jag hoppas hoppas hoppas också, för er skull! Kramar{#lang_emotions_flower}
  • Mrs TH
    Lizzie 83 skrev 2010-05-01 12:08:58 följande:
    Jag är nog lite knäpp . Jag kan inte riktigt fatta att jag är gravid. När jag testade för två veckor sedan tog jag tre olika test för att verkligen tro på det, alla var utan tvekan positiva. Ändå går jag och tänker "tänk om de visade fel?". Igår fick jag ett infall och tog ett test till. Det blev hur starkt streck som helst, mycket starkare än kontrollstrecket och det kom fram direkt... så nu kanske jag kan fatta att jag verkligen är gravid... 
    Fast så är det nog många som är, jag har bara tagit 2 test, men jag överväger helt klart att införskaffa ett par till idag. För tänk om...

Är det någon av er med bf sent i dec som det syns på? Jag upplever helt klart att det syns på mig och jag kan inte ha mina jeans. Magen står liksom ut och jag kan inte dra in den. Ibland får jag för mig att jag är längre gången än jag tror, men det kan det ju inte vara. Det kanske syns tidigt på mig bara? Brist på magmuskler
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-01 13:43:59 följande:
    Näh det stämmer inte
    Jag tolkar det dom att man kan teckna försäkringen när som helst men livskyddet för barnet börjar inte gälla förrens v 26, de flesta saker börjar inte gälla förrens efter v26, men man kan teckna tidigare.

www.trygghansa.se/04privat/Frame11248.html
  • Mrs TH
    Lakritsnapp skrev 2010-05-01 13:41:31 följande:
    Jag ska ha sent och är ju bara i v6-7 nu, men jo det syns. Vet inte om det är att tarmarna har ändrat plats, men magen putar. Det är min tredje graviditet, kanske därför det syns så tidigt, brist på magmuskler här oxå . Lizzie 83: Haha, du är inte ensam om att testa många gånger. Själv har jag gjort av med mängder utav test. Beställde hem ett gäng från testlagret samma månad som det tog sig och nu måste jag ju göra slut på dom . Som du säger så blev mitt senaste teststreck också väldigt mycket starkare än kontrollstrecket. Så nu börjar det väl gå in att man är på smällen. Illamåendet har satt igång här nu och tröttheten... sååå trött!
    Vi är väl nästan lika långt gågna, fast jag går in i v8 på tis. Jag tror ju inte att det är bullen som gör att magen blivit större haha, men jag är uppblåst och dan, magen blir jättestor så fort jag äter. Framför allt är det känslan av att inte kunna dra in magen som stör mig. Undra hur länge jag bara ska se ut som att jag smygfettat på mig( ännu mer)? {#lang_emotions_wink}
  • Mrs TH
    Lizzie 83 skrev 2010-05-01 14:39:28 följande:
    nähä det gick inte att citera ditt inlägg. Jag är ju oxå i v7( 6+3) men jag har gett upp vanliga jeans till förmån för tights, jeggings och mysbrallor. Jag jobbar ju bara iaf, så det spela inte så stor roll

Jag har en rätt stor mage sen tidigare så därför tror jag nog att många bara tror att jag fettat på mig mer, men den har en annan form än tidigare och den är hårdare. Sen är ju tuttarna galet stora och de ramlar ut mina gamla bh'ar.

Fast det har varit folk som frågat mig när jag skall ha... vad gör man då? ljuger? säger som det är? jag har sagt som det är, fast det har varit tjejen på sushi stället och så som frågat, jag hoppas verkligen inte en av mina kunder frågar än.
Svar på tråden Decemberbebis 2010