Inlägg från: Lakritsnapp |Visa alla inlägg
  • Lakritsnapp

Decemberbebis 2010

Oj vad tiden springer iväg, nu måste jag åka och besiktiga bil.
    Hmmm, hur ska jag lyckas charma grabbarna med den här gravidmagen?? Mamma flodhäst i kortkort, vet inte om det funkar Flört

Ha det gott alla!

• Lakritsnapp

Hej ni andra "knubbisar" Flört 

Va många det är med sammandragningar och en del får bricanyl tom, verkar som att många av våra små vill ut och se dagsljuset tidigare än BF. Bara dom stannar inne tills dom är färdiga!

Jo, en tanke som precis slagit mig... ska man vaccinera sig mot influensan i år? Hur ska ni andra göra?

Vaccinerade mig mot svininfluensan förra vintern, så det ska väl inte behövas nu. Hörde om H3N2 (Honkonginfluensan) och att den var påväg hitåt i år, lagom till jul. Läste att gravida var en riskgrupp och rekomenderas att ta årets influensaspruta, då den även täcker H3N2.
    Eftersom bebis ska kika ut då lagom runt jul, kanske det kan vara bra om han har ett visst skydd mot den influensan (för han påverkas ju av det jag får i mig nu, vid en ev. vaccination).
    Så är det just det... han påverkas ju, kanske negativt? Vågar man ta sprutan?

• Lakritsnapp

Go middag!

Ska till Bm om 2 veckor, får fråga henne om vaccinationen... jag vet inte alls, hur man än gör så känns det som att det blir fel.

Är i v 33+1 och har (ta i trä) gått upp lite mindre i vikt än sist. Tror det skiljer 5 kg på då och nu, hittills har jag gått upp 7 kg. Vet att jag svällde upp som en vattenballong de sista veckorna sist jag var gravid, så jag räknar med att göra det nu också... men det försvinner ju efter förlossningen Flört. Har senaste tiden mått illa på morgonen efter frukost och i morse kom frukosten upp, blä! Kan inte äta mat, tar bara stopp. Däremot funkar kakor, bakelser och godis fortfarande.

Härom natten kände jag hur det bara rumlade till i magen, som att han slog en kullerbytta och sen blev det helstilla. Jätteobehagligt. Efter en stund började han sparka igen, men nu känns det helt annorlunda. Vad tror ni, har "Bus" vänt sig i säte nu, eller är det bara en otäck känsla jag har? Han var ju så duktig förra veckan och borrade ner huvudet i bäckenet... aja, det märker vi under nästa besök hos Bm.

Vad jobbigt för er som har ont i lederna Rynkar på näsan. Jag mår alldeles utmärkt, förutom sammandragningarna och ett uselt humör.

Min teori är att det är meningen att man ska må så dåligt som möjligt mot slutet, ha alla krämpor man kan ha, allt för att man ska va så trött som möjligt på att vara gravid. Då är den känslan så mycket starkare (och längtan efter att få träffa sin bebis naturligtvis) än rädslan inför förlossningen. Så då vill man inget hellre än att krysta ut ungen, haha!

• Lakritsnapp

Hej tjejer! Hur har ni det i kylan?

JustUs85: Fy vad jobbigt med pinvärkar redan Rynkar på näsan

I morse hade en av hästarna rullat sig fast i vindskyddet, så jag fick hämta linor och DRA runt henne åt rätt håll... trodde att jag skulle lägga mig ner och kalva vilken sekund som helst, fy vad tungt det var. Nedkyld och undertemp hade hon lilla vännen, helt slut efter att ha försökt komma loss.
    Efter det visade häststackaren koliksymtom och då är det enda som hjälper att promenera med hästen. Så det blev lååång promenad i det "härliga" vintervädret i väntan på veterinären, brrrrr kallt! Lyckades få hem min make från jobbet, så han kunde vara med och hålla den spruträdda hästen och hjälpa till att gå med henne, så magen kom igång. 4 timmar, en spruta kramplösande och 2 påsar ljummet dropp senare så mår hästen bättre, jag hoppas att hon klarar sig från återfall.

Går in i v.35 idag... jippi det närmar sig Skrattande Någon av er som har tänkt att börja dricka hallonbladste? Jag fick en påse av min väninna som inte hunnit med att prova, hon fick sin son för 2 veckor sedan.
    Har hört att det ska hjälpa till under förlossningen och även vara till nytta efteråt, när livmodern ska dra ihop sig. Fast det kanske är dumt om man redan har en massa onda sammandragningar dagarna i ända?

• Lakritsnapp
    Moster Ann skrev 2010-11-09 17:23:14 följande:
    Lakritsknapp;
    jag kan hålla med dig om din teori.. jag tror oxå att det är så!
    Vart hittar man hallonbladste? jag är beredd på att prova allt inför förlossningen, börjar nämnligen bli nervös (jag går in i vecka 37 imorgon).. Glad
    Teet som jag fick av min kompis är beställt på internet, re-fresh.se.
    Oj, v. 37 då är det nära Glad förstår att du börjar bli nervös.

JustUs85: Fy vad otäckt! Skönt att det bara var bilen som blev skadad.

q cat: Beklagar verkligen din mors bortgång Rynkar på näsan Fy vad jobbigt att behöva gå igenom det, speciellt nu när du är gravid.
  • Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-11 11:39:06 följande:
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
    Vad spännande! Då får vi se om det kommer en bebis lagom till helgen Glad
  • Lakritsnapp
    luvpillow skrev 2010-11-11 12:34:41 följande:
    Hej alla.. har inte varit så aktiv här men hängt med och läst ändå..
    Är det någon mer som känt sig lite nere/deppad?
    Jag har varit sjukskriven snart 2 veckor, och inte kunnat göra nåt.. Vi har flyttat och kartongerna står kvar, jag orkar verkligen inte.. är mest ledsen hela tiden. Någon annan än jag som är såhär?

Önskar jag hade krafter att fixa barnvagn och sån, men jag hoppas att krafterna kommer tillbaka snart.

Hur mår ni annars?
    Mitt järnvärde var lågt senast hos BM.. låg på 98. Men de tog några rör för att kolla om det var anemi men jag har inte hört nåt, så antar att det var lugnt :)

Nu känner man sig verkligen tung, och en hel månad är det kvar!!
    Klart att du känner dig deppad och nere om du inte kan göra det du är van vid och tycker om. Är du dessutom en riktig "håll-i-gångare" blir det ju skitjobbigt att vara trött & tung och ha andra graviditetskrämpor och inte orka med sitt vanliga liv. Lågt järnvärde kan ju göra en trött.

Jag är nog inte så deppad.... däremot är jag på ett Demon humör den senaste tiden (läs månaderna). Arg för småsaker och för att jag inte kan göra allt som jag brukar göra. Stackars maken, vad han får stå ut med, men det går ju över som tur är.

Ta det som det är, så ska du se att det vänder snart. Inga måsten!
  • Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-11-12 14:05:25 följande:
    Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

(förlåt gör alla utropstecken..)
    Skrattande
  • Lakritsnapp

Vill också klippa av mig håret, men vågar inte.

Måste berätta om i lördags när vi var ute och åkte lite, kollade reptilmässa och handla lite bla. Maken körde bilen.
    När vi parkerat hade vi en gammal volvo på vänster sida... en gaaammal man satte sig bakom ratten och skulle köra därifrån. Maken satt kvar i bilen och väntade tills farbrorn backat ut, men jag hade redan gått ut och stod bakom våran bil.

Jag ser hur volvon vrider om alldeles för tidigt (innan han ens har börjat backa)och ser hur våran bil börjar guppa (alltså på riktigt, skakade)... ett gnissel hörs. Jag försöker gå fram, så jag syns i gubbens backspeglar och vevar med armarna för fullt, men nejdå... farbror märker ingenting, bara fortsätter att köra på!
    Kan tänka mig att jag vrålar nå´t i stil med "Va fan gör du!!! Stanna!".
    Farbror repar därmed hela våran sida med sin stötfångare och kommentaren när jag äntligen får ut honom ur bilen är: "Är ni säkra på att repan blev nu??? Var jag emot eran bil, verkligen?"

Jag var så frustrerad så maken fick fixa med skadeanmälan och snack ensam, jag gick därifrån... gravidhormoner.
    Det visade sig att farbror var nära 90 år och hade minsann ALDRIG varit med om någon trafikolycka tidigare... (vad han vet om nej).
    Han kunde ha kört över en människa, han skulle aldrig ha märkt det. Det är det jag blev så arg på... man sitter bakom ratten och har noll koll. Olyckor händer, inte alltid man kan rå för det, men när man är så gammal och har mist reaktionsförmågan... så har man inget i trafiken att göra. Gratis färdtjänst/kollektivtrafik till ALLA över 70 år tack!
    Repan i bilen går snabbt att laga (även om det innebär att åka extra in till stan och lämna ifrån sig bilen för lackning och dra ut bucklan och en hel del strul), men nästa gång kanske någon skadas!

Så, gnäll gnäll... nu känns det bättre.

Hur mår ni?
    Jag längtar så jag håller på att gå under till att bli av med magen och få hålla bebis i mina armar istället Glad.

Svar på tråden Decemberbebis 2010