Decemberbebis 2010
Hej tjejer!
Nu var det sådär länge sen igen som jag kikade in här *skäms*.
Är hemma och vab:ar, så då lär det bli lite datatid mellan varven idag.
Ser att många av er införskaffat vagnar, vad mysigt. Vi kör på storasysters vagn, den håller en omgång till. Så köpte vi en Emmaljunga tvillingvagn förra graviditeten (som inte höll hela vägen) och den behåller vi ifall att storasyster vill åka med, fast hon kommer hinna bli 2 1/2 år innan småsyskonet kommer.
Var på RUL i måndags. Vi hade samma sköterska som gick bredvid och lärde sig när vi gjorde kub:et för 7 veckor sedan. Känns lite sådär, hade gärna velat haft någon med "vant ultraljudsöga" eller vad man ska säga. Tycker det är lite konstigt att de sätter en nybörjare på oss, när de vet att vi hade en tråkig upplevelse sist och att vi förmodligen är ännu mer nojiga än andra blivande föräldrar, som inte råkat ut för tråkigheter.
Ska till Bm på torsdag, ska ta upp det med henne. Fast vi får ett utökat ul om 6 veckor.
Hur känns det i era magar?
Här far det runt som en virvelvind, pigg liten rackare. Gick in i v.20 igår och moderkakan sitter i framvägg, så ul-sköterskan sa att det kommer dröja innan jag känner bebis. Men då fick jag berätta att bebis har jag kännt av (utan tvekan) i 3 veckor snart och förra onsdagen kände pappa första buffen utanpå magen. Det är härligt .
Ni som har fått veta kön... vad avundsjuk jag blir Här i vår stad talar de inte om vad det blir, man får gissa själv om man råkar se nå´t. Karln tror han såg en snopp, men jag såg bara navelsträngen... pappa har höga tankar om sin "son" haha!
Får ni sammandragningar?
Här drar magen ihop sig som en boll, så fort jag lyfter tungt. Hade likadant med dottern, så det ska väl inte vara någon fara, men det känns ju lite obehagligt.