• Lallan

Decemberbebis 2010

MrsT: Jättenygg vagn och supersöt bebis

Vår smart hade lite annat utseende då det var en -04 och den var beige med lite rutigt på.

• Lallan

Kul med vagnsköp dreamer 78

Nyss hemkommen efter rul och allt såg bara fint ut. Fick nytt datum till den 21 men den ena tvillingen stämmer egentligen fortfarande bäst in på den 24:e. På så bra humör idag, var hyfsat nervös innan men nu kan man slappna av ytterligare

• Lallan

Längesedan jag skrev här inne nu. Tvillingvagn har vi fixat, en begagnad Emmaljunga här med och jag är helnöjd med den Bil blir ju nästa bekymmer men det måste ju fixas snart så att man inte står där med för liten bil när bebbarna väl är här. Nackdelen med större bilarna är bara att bagageutrymmet inte är i proportion till bilen. Vi mnåste ju få plats med tvillingvagn i bak och det är få 7-sitsiga bilar som har det då alla sätena är uppfällda.

• Lallan

Längesedan jag skrev här inne. Har även jag varit till bm idag, kollade mest blodtryck och urin vilket såg bra ut och diskuterade sjukskrivning. Blir förhoppningsvis sjukskriven av husläkaren redan på måndag och sedan av mvc´s läkare veckan efter. Tyvärr kommer bara läkaren till mvc 2 gånger i veckan så det blir en del väntan annars. Börjar känna mig otroligt trött och framförallt klumpig. Glömmer bort saker som har med barnen att göra och kan inte påstå att jag klarar av mitt jobb speciellt bra som det är heller. Går in i v 28 idag så nedräkningen har börjat

• Lallan
    AnKaJ skrev 2010-10-04 12:46:04 följande:
    Hej på er,

Hur har ni det? Är det någon mer som har återigen drabbats av trötthet?

Jag försöker sova så mycket bara jag kan men tröttheten blir inte ett dugg bättre. Och så har det blivit sakta men säkert svårare och tyngre att vända sig i sängen. Det känns som att jag har en stor säck fylld med vatten som måste flyttas med varje gång jag ska vända mig. Ja, smidig är inte vad jag känner mig direkt. Oj, det blev lite gnäll här.

På onsdag ska jag till BM. Ska bli spännande och se hur mycket större magen har blivit.
    Hur ser era magar ut?
    Här är en till med enorm trötthet. Förstår precis vad du menar med att känna sig otymplig i sängen. Hade bm besök idag jag med
  • Lallan

MrsT: Oj :-O Grattis till er lilla dotter! Hoppas att hon fortsätter i samma riktning och att allt går så smidigt som möjligt. Vilken chock det måste ha blivit.

• Lallan

Jag tänkte köpa overall i strl 56, gillar inte när allt är för stort så jag köper hellre en storlek större när det är dax.

• Lallan
    luvpillow skrev 2010-11-11 12:34:41 följande:
    Hej alla.. har inte varit så aktiv här men hängt med och läst ändå..
    Är det någon mer som känt sig lite nere/deppad?
    Jag har varit sjukskriven snart 2 veckor, och inte kunnat göra nåt.. Vi har flyttat och kartongerna står kvar, jag orkar verkligen inte.. är mest ledsen hela tiden. Någon annan än jag som är såhär?

Önskar jag hade krafter att fixa barnvagn och sån, men jag hoppas att krafterna kommer tillbaka snart.

Hur mår ni annars?
    Mitt järnvärde var lågt senast hos BM.. låg på 98. Men de tog några rör för att kolla om det var anemi men jag har inte hört nåt, så antar att det var lugnt :)

Nu känner man sig verkligen tung, och en hel månad är det kvar!!
    Här är en till deppad! Huset ser ut som f*n och jag kan och orkar inte göra något. Sover mest om dagarna men uinte blir jag piggare av det. Även jag har fått lågt järnvärde och det kan också bidra till att man känner sig deppad men mest tror jag att det beror på min égen frustration över att inte kunna göra något.  
  • Lallan
    luvpillow skrev 2010-11-11 14:52:06 följande:
    Samma här.. jag kan inte somna på kvällarna, så det blir att jag sover längre på dan..
    Vad ska man göra för att orka? Försöker ta ett litet steg i taget.. Hoppas du också kan göra det. Äter du järntabletter eller nåt? Jag kan inte pga magproplem...
    Har försökt nu den här veckan med 2 tabletter /dag och det har underligt nog funkat hyfsat.

Ska snart släpa mig upp ur soffan för att hämta dom andra två på dagis/fritids.Det är tyvärr dom som får lida mest just nu när jag inte orkar med dom men som tur är så är det inte så lång tid kvar nu.

Vi har lyckats få det mesta viktiga fixat nu så som babyskydd, vagn, ny bil mm så skulle dom bestämma sig nu så är det helt okej för mig. Ordningen här hemma lär vi få fixa efteråt istället. 
  • Lallan
    LyckligaGatan skrev 2010-11-12 14:05:25 följande:
    Åh idag är en bra dag!! Försäkringsbolaget har kommit fram till att vår motpart orsakade olyckan!! Allt betalt, inkl hyrbil. Sjukt glad!!!!

(förlåt gör alla utropstecken..)
    Härligt!
  • Lallan
    AnKaJ skrev 2010-11-12 15:25:40 följande:
    Jag har varit på spec. Mvc för min vanliga uppföljning av Hepatos. Kom därifrån och kände mig som en trasig nåldyna. Det är alltid samma visa. De måste sticka mig minst 4-5 gånger för att hitta vener för blodprov. Aj som den och suck! (måste få gnälla lite!)

Kände mig så där trist och trött och då bestämde jag mig att det är dags att göra något åt håret. Jag gick och klippte av mitt långa hår och tänkte att det blir bra med kort "mamma frisyr" men nu vet jag inte längre om det var så klokt och göra sånt så implusivt....har inte haft så här kort hår på nästan 10år. Dessa gravid hormoner, det ställer till så!
    Har någon av er gjort nåt sånt??
    Har som tur var några mil in till stan men tanken har slagit mig åtskilliga gånger den här graviditeten. Tröttheten har hittills hindrat mig från att ta steget

Tror säkert att du blev jättefin i din nya frisyr, ibland så behöver man något som gör att man tar steget fullt ut också!
  • Lallan

Justus: Lycka till! (Eller grattis om det nu redan är över)

Mysmamma70 skrev 2010-11-30 05:02:55 följande:
    Vi fick åka in på förlossningen för kontroll igår då mitt blodtryck hade stigit och BM upptäckte dessutom att SF-måttet stått stilla lite för länge.

Ctg såg fint ut och trycket stabiliserade sig, men en stressad läkare som gjorde ett UL sa att bebisen såg liten ut med tanke på att mina brukar väga mer än 4 kg, och när vi gjorde tillväxt-UL för fyra veckor sedan låg hon på uppskattad födelsevikt på ca 3,8 kg (8 % +).

Så nu ska vi få en ny tid för TUL och se...
    Så var det för oss ockå natten till igår men ngt ul gjordes inte. Vi har ju ändå tid för snitt på torsdag men koll av äggvita samt bt får jag göra 1gång/dag tills dess.

Lycka till på tul! Felmarginalen är ändå rätt stor på just tul så man får ta det med en nypa salt men det är bra att dom ändå är noggranna och hellre kollar upp en extra gång.
  • Lallan

Avlägger en kort rapport här inne också

I  torsdags föddes mina två bebisar en pojke och en flicka. Dom kom i v 37+2 så dom väger ca 2,6kg samt 2,8kg. Inte jättestora men inte så jättesmå heller.

Svar på tråden Decemberbebis 2010