• Lallan

Decemberbebis 2010

Hoppar in här jag med. Plussade i förrgår och förväntade mig egentligen inte ett plus. Har två pojkar sedan innan.

Angående decemberbarn så var jag beräknad till den 24:e december förra året och tyckte det kändes trist med decemberbarn men efter att både det och ett senare försök resulterade i mf så spelar inte bf datumet någon roll bara det går bra.

• Lallan
    MrsHelgesson skrev 2010-04-14 12:32:02 följande:
    Varför är det så många som får göra VUL? Finns det speciella orsaker eller?
    Jag ska få ett vul pga ofostrig graviditet som upptäcktes i v11. Är dock mycket medveten om att det kan gå fel trots att allt ser bra ut. Sist gjorde jag vul i v 7 samt 12 och allt såg bra ut men ändå så dog fostret i v 14. Det  var en del andra komplikationer den gången som jag hoppas slippa den här gången.
  • Lallan
    WilleViking skrev 2010-04-17 16:24:53 följande:
    Hej, Jag hänger gärna med denna tråd!Jag plussade i torsags (6+1) (om jag kommer ihåg datumet för sista mensen rätt).Jag är väldigt chockad... Trodde absolut inte  på ett . Vi har försökt i över 10 månder och jag har vid upprepade tillfällen varit helt 100 på att nu tog det. Så denna gång så slog jag bort att mensen var försenad, jag blir bara besviken om jag testar och det är negativt. Men jag testade i alla fall, för nu började brösten ömma något fruktanskvärt och det gjorde det i min första graviditet oxå och det var possitivt. Jag svävar på moln och vill berätta för hela värden. Men ska försöka lugna mig lite.Detta är min andra graviditet. Min första resulterade i en helt underbar liten Wilhelm, världens finast lilla kille. Tyvärr så får han aldrig träffa sina blivande syskon. Han gick bort väldigt hastigt när han var 2.5 år.Hur vanligt är det att man blöder något vid denna tidpunkt? Betyder det att man fått missfall då? Behöver man kolla upp på något sätt?
    Grattis till plusset! Beklagar verkligen det ni varit med om!
  • Lallan
    Nanniii skrev 2010-04-18 16:28:39 följande:
    Hej töser!Hoppas ni mår bra och att graviditeterna går framåt ;)Är jag den enda som mår hyfsat bra eller?:)Jag har jätte lite illamående , molvärk och några jävla humörsvängningar. Men i stort sätt så mår jag himla bra annars ;)Kanske ska vara glad att det är så?Eller bör man vara orolig??Sköt om erKramar
    Jag mår precis som vanligt, bara ngt hungrigare men inte mycket.
  • Lallan

Här är en till som oroar sig. Hade ett ma i v 11 i juni förra året.  Blev sedan gravid igen i oktober och fick "konstaterat mf" i v 6 (trodde jag var i v7) men på återbesöket fanns ett levande foster ( då i v 7+0) trots cytotek behandling. I v 14 slutade dock fostrets hjärta att slå, om det beror på cytotekbehandlingen eller inte går egentligen inte att svara på även om dom inte tror att det gjorde det. Hela förra graviditeten var mao en berg och dalbana. Har blivit lovad vul den här gången men hoppas på att få slippa blödningar som oroar i onödan.

• Lallan

Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.

• Lallan

Tack tack! Blir till att köpa ny bil då vi redan har två barn och det här skulle bli nr 3 och sista men så blev det visst en fyra med Efter två mf så får man nog bara gilla läget och vara tacksam över att allt såg bra ut!

• Lallan
    Mrs TH skrev 2010-05-06 10:50:45 följande:
    Igår var det en kund( äldre dam) på jobbet som frågade om jag skulle ha barn, jag tänkte först förneka det men sen så ändrade jag mig och sa som det var. Hon vart väldigt glad och grät nästan( jag jobbar på ett litet ICA). Visswt blir det extra svårt om det inte går vägen men å andra sidan vill jag inte leva i konstant rädsla för missfall. Jag är ju gravid nu, och då vill jag också njuta av det.Stackars alla er som mår så illa, jag mådde illa i v6 men sen har det gått över och nu mår jag som en prinsessa, låt vara en irriterad och trött sådan.
    Tycker det är en bra taktik! Nu efter två mf då jag vänatat med att berätta för allt och alla så har jag den här gången varit öppen med det mycket tidigare. Är bara i v 7 men har redan berättat för de flesta kompisarna, jobbet däremot får vänta så länge det nu går. Hade en förhoppning om att det skulle gå att vänta tills jag kom tillbaka efter semestern men tror att dom planerna grusats ngt
  • Lallan
    Klingan13 skrev 2010-05-06 12:35:55 följande:
    Är i vecka 10 (v9+5 idag) och mitt illamående verkar vara på tillbakagående och det är jag tacksam för. Har i princip levt på youghurt/fil, smörgås och morötter (som har bidragit till att dämpa illamåendet). Varken speciellt varierande eller nyttigt i längden. Har haft väldigt svårt för varm lagad mat men nu går det bra igen även om portionerna inte är speciellt stora. Frukost har inte varit att tänka på på morgonen utan jag har fått vänta fram till 10 innan jag fått i mig något). Har gått ner ett par kilo sedan jag vägde mig sist (för typ 1½ månad sedan) vilket jag ser som något positivt för jag vet att jag kommer gå upp dem snart igen.Men i takt med att mitt illamående har minskat så har också tankarna om att något inte skulle stå rätt till börjat komma. Har haft en lite ont i magen de senaste dagarna också men ingen blödning av någon sort tack och lov. Är visserligen fortfarande väldigt öm i brösten (vissa kvällar har det tom gjort ont att ta av sig tröjan) och tröttheten sitter i men inte lika mycket som innan. Är jag nojjig som tänker på mf bara för att jag inte mår som innan? Jag kanske bara skall njuta av att jag äntligen börjar bli kvitt illamåendet och sluta fundera och analysera så mycket. Om och när slutade ni må illa?
    Det är ju kring dom veckorna som illamåendet oftast brukar avta så du kan nog vara lugn.
  • Lallan
    Mamaobabba skrev 2010-06-10 10:55:24 följande:
    Ja, verkligen spännande!

Är min första graviditet och vi har längtat länge nu! Så det känns verkligen som att att det blev jackpott!!
    Nu hoppas vi bara tt båda ska vara kvar och friska vid UL!
    Är fortfarande försiktigt optimistiska, både jag och maken.. Men, den värsta tok-oron har hunnit släppa och nu är vi mest glada! Glad
    Härligt med en till som väntar tvillingar Är själv beräknad till 24 december. Är också väldigt försiktig med att ta ut något i förskott men hoppas hoppas att båda klarar sig och föds friska.
Svar på tråden Decemberbebis 2010