AnKaJ skrev 2010-09-13 15:04:56 följande:
Hej på er,
Det verkar som många av er har redan ordnat med barnvagnar. Vi var inne för nån vecka sen och beställde men tänk att det är en sån lång leveranstid! Det går nästan fortare beställa hem en ny bil!
Jo jag tänkte höra med er hur ni har det med att bestämma namn. Har ni top 3 favoritnamn eller har ni bestämt er för ett? Jag har börjat vackla på namnfronten och känner att jag har ingen inspiration längre.
Vi hade ett flicknamn som vi gillade redan innan vi ens planerade barn, när jag sen var gravid med sonen pratade vi om det flicknamnet helt till vi visste att det var en pojke, då stog vi helt utan alternativ plötsligt
(Fick veta kön på RUL). På förlossningen var sen förnamnet klart, men vi hade två andranamn som vi valde mellan men mellan värkarna bestämde jag att det skulle bli det ena och det blev det
Känns som han inte kunde hetat nåt annat.
Flicknamnet hänger kvar, det har varit svårt att släppa det, och eftersom RUL visar att det faktiskt blir en flicka den här gången så det kan hända hon får heta det. Jag har några få andra namn jag gillar men sista veckorna tycker jag att jag har sett dom namnen på flera andra barn, så då känns dom mindre aktuella. OK att nåt annat barn heter det men när man ser 3-4 barn på kort tid som heter det smama känns det för vanligt. Andranamnet är vi inte säkra på alls, vi har lust att ta ett efter nån i familjen den här gången men vi är osäkra. Namnen ska ju gärna passa ihop och passa med efternamnet osv. Skulle det titta ut en liten kille, som min magkänsla säger, trots RUL, så står vi helt utan namn, vi har inga alternativ där alls.
Vi har köpt vagn men det var för att vi ramlade över ett bra erbjudande, annars hade vi väntat lite. Syskonvagn väntar vi lite med, det är inget vi behöver första dagen.